Yaşar, 1999 yılında 2 milyon hindi satacak

Güncelleme Tarihi:

Yaşar, 1999 yılında 2 milyon hindi satacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 1999 00:00

Haberin Devamı

Türk halkı, beyaz et tüketiminin yeni alternatifi hindiyi sevdi. Geçen yıl 700 bin hindi satışı gerçekleştiren Yaşar Holding bünyesindeki Pınar Et, bu yıl yaklaşık 2 milyon hindi satmayı hedefliyor.

Yaşar Holding, Türkiye'ye hindi yetiştiremiyor. Geçen yıl 700 bin hindi satışı gerçekleştiren grup bu yıl Türkiye'ye yaklaşık 2 milyon hindi satmayı hedefliyor. Yaşar Grubu'nun geçen yıl satışa sunduğu yeni ürünü Pınar Hindi, beklenenin üzerinde ilgi gördü. Önceleri ayda 60 bin hindi satılabileceği hesabıyla yola çıkan grup, kuluçhaneyi de 110 bin adet kapasiteli kurdu. Ancak bir süre sonra ayda 110 bin adet hindi keser hale gelince, yeni bir yatırımla kapasiteyi 550 bin adete çıkardı. Yaşar Gıda, Türklerin hindi etini sevmesi üzerine, şimdi ayda 210 bin hindi eti üretip satmayı planlıyor.

Yaşar Grubu Gıda ve İçecek Bölüm Başkanı Ahmet Arsan, böylesine bir ilgiyi tahmin etmediklerini belirterek, ‘‘Türkiye'ye hindi yetiştiremiyoruz’’ dedi. Yüz yıllık beyaz hindi ırkını Kanada'dan getirdiklerini belirten Arsan, 180'e yakın hindi kümesleri olduğunu söyledi. Arsan, ‘‘180 aile şimdi hindi işiyle uğraşıyor. Her kümeste yaklaşık 14 bin hindi var. Biz kümesi kuruyoruz ya da binayı yapıyoruz onlar da yetiştiriyor. Yıl sonunda aile sayısı 400'e çıkacak’’ diye konuştu. Arsan, hindi yetiştirmenin de oldukça karlı bir yatırım haline geldiğini belirterek, sayıları hızla artan yetiştiricilerin gelirlerinin de 15 bin dolar olduğunu söyledi.

90 BİN BAŞ

Yaşar Holding'in Gıda ve İçecek Bölümü'nün 1998 yılında yüzde 18'lik büyüme ile 920 milyon dolar ciro ürettiğini söyleyen Arsan, 1999 ciro hedefini de 1.1 milyar dolar olarak açıkladı. 18 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren grup, 18 bin baş hayvan besliyor.

Pınar Et'in yılda 90 bin baş hayvan kestiğini belirten Arsan, hastanelere ve orduya da büyük oranlarda satış yaptıklarını söyledi. 670 çeşit ürünleri olduğuna dikkat çeken Arsan, süpermarketlerde de 6 kategoride yer aldıklarını söyledi. Et ve süt ürünlerinin lider ürünler olduğuna dikkat çeken Arsan, süpermarket satışlarının toplam satışların yüzde 23'ünü oluşturduğunu söyledi. Önemli ölçüde büfelere satış yaptıklarına dikkat çeken Arsan, 1999 yılında Et ürünlerinde 220 milyon dolar, sütlü ürünlerde 225 milyon dolar, balıkta da 12 milyon dolarlık satış olacağını tahmin ettiklerini vurguladı. 18 bin üreticiden süt aldıklarını ve 6 bin üreticinin besi danasını topladıklarını vurgulayan Arsan, hedeflerini de, ‘‘Türkiye'nin Mega markası olan Pınar'ı bir dünya markası yapacağız. Görüntümüzü değiştirdik. Tüm ambalajlarımızı yeniliyoruz. Şimdi de kendi kendimizin değerlendirmesini yaptırıyoruz. Dünya markası olma yolundayız’’ sözleri ile açıkladı.

AVRUPA'YA TÜRK BALIĞI

5 dönüm suyun içinde 1500 ton balık ürettiklerini işaret eden Arsan, Levrek, Çupra ve yumurtası için kefal ürettiklerini söyledi. Üretimlerinin yüzde 70'ini Avrupa'ya ihraç eden grup, 10 milyona yakın da yavru üretiyor. Türkiye'de 8 bin 500 kilometrelik bir sahil şeridi olduğunu vurgulayan Arsan, Türkiye'deki potansiyele de dikkat çekti.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!