A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2009 16:38
Türkiye Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (TYMSİB) Ortak Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Kaçmaz, Türkiye'nin yaş meyve sebze ve narenciye ihracatının miktar ve değer bazında artış gösterdiğini bildirdi.
Kaçmaz, Türkiye'nin yaş meyve sebze ve narenciye ihracatında, bu yılın iki ayında, geçen yılın aynı dönemine göre miktarda yüzde 47'lik, değerde ise yüzde 29'luk artış meydana geldiğini söyledi.
Yaş meyve sebze ve narenciye grupları içerisinde, narenciyenin miktarda yüzde 59'luk, değerde ise yüzde 35'lik bir artış göstererek 226 milyon 317 bin 741 dolarla ilk sırada yer aldığını belirten Kaçmaz, şöyle konuştu:
“Dünyada yaşanan ekonomik krize rağmen tarım sektörü ihracatındaki bu artış, yaş meyve sebze ve narenciyenin önemini bir kez daha ortaya koydu. Sektör adına mutluluk verici bir gelişme olan bu artışın çeşitli sebepleri var. Her şeyden önce Türk üreticisi ve ihracatçısı bilinçli üretim ve ihracat yapabilir hale geldi. Ülkemizde düzenlenen yaş sebze meyve fuarları ile diğer etkinlikler de sektör adına önemli fayda ve yararlar sağladı. Özellikle komşu ülkelere olan ihracatımız gelişti.
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'nın çıkardığı yasa ve yönetmelikler biran önce yürürlüğe konulursa, bu ihracatın katlanarak artacağına inanıyoruz. Özellikle 2009 yılı için ortaya koyduğumuz 2 milyar dolarlık ihracat hedefini elimizdeki verilere göre yakalayacağımızı umuyoruz.”
Kaçmaz, yaş meyve ve sebzenin hem üretilmesi hem ihracatı zor olan bir ürün çeşidi olduğunu vurguladı.
Diğer ürünlere göre sektör olarak net
döviz girdisi sağladıklarına dikkati çeken Kaçmaz, “Bu nedenle diğer sektörlere göre ülke ekonomisine kazandırdığımız dövizle, sağladığımız istihdam son derece önem arz ediyor. Ancak bir takım bürokratik sıkıntılarımız var. Bunların bir kısmını çözdük. Bir kısmının çözümü için girişimlerimiz devam ediyor. Ümit ederiz ki, ihracatın gelişmesi ve artması adına bu sorunlar çözülür” dedi.
Dövizin uzun süre durağan şekilde seyretmesinden zarar gördüklerini savunan Kaçmaz, şunları kaydetti:
“Şu andaki hızlı çıkış inişler de sektörde sağlıklı etki bırakmıyor. İhracat yaptığımız özellikle komşu ülkelerde yaşanan krizden etkilenmeler görüldü. Bu nedenle bu ülkelerdeki insanların alım gücü düştü. Bunun da ister istemez sektöre negatif etkileri oldu.”