Yargıcı, yurtdışına ilk adımı ikinci vatanı Fransa’yla attı

Güncelleme Tarihi:

Yargıcı, yurtdışına ilk adımı ikinci vatanı Fransa’yla attı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 03, 2010 00:00

Türkiye’nin lüks hazır giyim markaları arasında ilk sıralarda yer alan Yargıcı, yurtdışındaki ilk mağazasını Paris’in göbeğindeki meşhur alışveriş caddesi Passy’de açtı.

Eyfel Kulesi’ne birkaç dakika mesafedeki caddede Sephora’dan Passy Plaza’ya, GAP’ten H&M ve Zara’ya global markalar yer alıyor. Türkiye’de aksesuvar mağazaları dahil 21 mağazalık bir zincir olan Yargıcı’nın yurtdışında ilk durak olarak Paris’i seçmesinin nedeni de ilginç. Yargıcı Yönetim Kurulu Başkanı Emir Yargıcı, annesi Ester’in Fransız olduğunu ve üniversite eğitimini Fransa’da aldığını anımsattı. Mağazayı 4 gün önce açtıklarını ve cumartesi günü küçük bir açılış organize edeceklerini belirten Emir Yargıcı, “Mağazanın bulunduğu Passy, Paris’in Nişantaşı, Bebek ayarında bir semt. Bizim koleksiyonumuz Fransızlar ile özellikle Fransız kadınıyla çok örtüşüyor. Örneğin çevre ülkelerden de talep var ama orası bizim markamız için potansiyel taşımıyor. Fransa bize çok uygun” dedi.
Kirada çok avantaj var
İlk mağazanın beklentilerinin çok üzerinde bir ilgi gördüğünü anlatan Yargıcı, “Beklenenden çok fazla ziyaretçi geldi. Bu ilgi ilerisi için çok umut vadediyor. Açıkçası pazarı biraz görüp tecrübe etmek istiyoruz. Ona göre büyüme planı yapacağız” diye konuştu. ‘Yargıcı’ isminin telaffuzuyla ilgili bir sıkıntı henüz tespit edilmezken, Fransızların çoğu Paris’in göbeğinde açılan mağazanın İtalyan bir markaya ait olduğunu sanmış.
Emir Yargıcı, Paris’te karşılaştıkları kiralarla ilgili “Kiralar İstanbul’dakinin 3’e bir hatta 10’a biri. Paris hem kira ham de müşteri açısındah çok daha avantajlı.Hava paraları yüksek ama gayet resmi. Hava parasını dükkandan çıkacarken geri alabiliyorsun” diye konuştu.
Sıkıntılar bırakmadı
Çok büyük sermayeli bir şirket olmadıklarını belirten Emir Yargıcı, şunları söyledi: “Aksesuvar dahil 21 mağazaya ulaşabildik. Çok büyüyünce hantallık çöküyor. Bu yüzden az mağaza açıyoruz. Bizimki gibi bir marka çok fazla büyümemeli. Yılarca Türkiye’deki sıkıntılar nedeniyle yurtdışına gidemedik. Enflasyon, terör, kötü yönetimler bizi yıllarca bağladı. Umarım bundan sonrası iyi olur.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!