Güncelleme Tarihi:
Kırmızı Reklam Ödülleri’nin endüstriye yenilik ve yaratıcılık getirdiğini anlatan Ali Onaran, “Yaratıcılık ve yeniliği desteklemek için yapılan bu çalışmalara sponsor olarak destek verdiğimiz için de ayrıca mutluyuz. Bu tip ödüllerin varlığı endüstrilerdeki gelişme ivmesini arttırdığına inanıyoruz. Yaratıcı reklamların marka ve projelerin konumlanmasında artık doğrudan katkısı var. Hatta bazen tüketiciler beğendikleri reklamları çeşitli sosyal medya mecralarında paylaşarak daha çok kişinin görmesini sağlıyor. Yaratıcı reklamlar uzun ömürlü ve kalıcı oluyor” diye konuştu.
Kuruluşunuzun pazarlama iletişim faaliyetlerinde yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor?
Yaratıcılığın her sektör için önemli olduğunu düşünüyorum. Rekabet arttıkça ürün ve hizmette farklılaşma kaçınılmaz hale geliyor. Burada yaratıcı fikir ve uygulamaların daha çok öne çıktığını görüyoruz. Bizim içinde bulunduğumuz turizm sektöründe de yaratıcılık çok önemli. Prontotour olarak günün trendlerine uygun, müşterilerin ihtiyaçlarını doğru şekilde analiz ederek yenilikleri hayata geçirmeye özen gösteriyoruz. Ortaya koyduğumuz ürünleri pazarlarken de tekdüze olmadığımızı duyurmaya gayret ediyoruz, yaratıcı fikir ve kişilerle çalışmaya inanıyoruz. Artık günümüz dünyasında yaratıcı argümanlara ve pazarlama enstrümanlarına daha çok ihtiyaç var. Turizm sektöründe ilkleri hayata geçiren bir şirket olarak kendimizi anlatırken, ürünlerimizi tanıtırken farkındalık yaratacak pazarlama figürlerini ve inovatif yöntemleri kullanmayı önemsiyoruz. Yeni iletişim kanallarını ve söylemleri tercih ediyoruz.
Kırmızı gibi reklamda yaratıcılığı destekleyen ve ödüllendiren organizasyonların sizce endüstriye katkısı var mı; neden?
Bu yıl 14’üncüsü gerçekleşen Kırmızı Ödülleri’nde 62 kategoride ödül dağıtıldı. Reklamda yaratıcılığı özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarının, öğrencilerin ve reklam verenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendirmek amacıyla 2003 yılından bu yana düzenlenen Kırmızı Ödülleri’nin amacına ulaştığı kanısındayım. Reklamlarda yaratıcılığı destekleyen ve ödüllendiren organizasyonların kesinlikle çok büyük katkısı olduğunu düşünüyorum. Kırmızı Ödülleri yaratıcılığı özendirme amacıyla ortaya çıkarken aynı zamanda ülkemizde bir ilk olma özelliği de taşıyor. Kırmızı Reklam Ödülleri endüstriye yenilik ve yaratıcılığa farkındalık getiriyor. Yaratıcılık ve yeniliği desteklemek için yapılan bu çalışmalara sponsor olarak destek verdiğimiz için de ayrıca mutluyuz. Bu tip ödüllerin varlığı endüstrilerdeki gelişme ivmesini arttırdığına inanıyoruz.
Ülkemiz reklam sektörünün yaratıcı yanını nasıl buluyorsunuz? Diğer pazarlardaki sektörlerle karşılaştırdığınızda Türk reklamlarını nasıl buluyorsunuz?
Türkiye’de reklam sektörünün yaratıcı yönü her geçen gün daha çok gelişiyor. Ödüllendirme mekanizması ise bunda itici bir rol oynuyor. Başarılı reklamlar bu sayede artmaya başladı. Ülkemizde hedefi doğru yakalayan başarılı reklam çalışmaları yapıldığını ve global ölçekte değer gördüklerini biliyoruz. Yaratıcı reklamların marka ve projelerin konumlanmasında artık doğrudan katkısı var. Hatta bazen tüketiciler beğendikleri reklamları çeşitli sosyal medya mecralarında paylaşarak daha çok kişinin görmesini sağlıyor. Yaratıcı reklamlar uzun ömürlü ve kalıcı oluyor.