Yaratıcılık her aşamada harikalar yaratır

Güncelleme Tarihi:

Yaratıcılık her aşamada harikalar yaratır
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2016 15:51

TBWA\ISTANBUL Genel Müdürü, Burcu Özdemir Kayımtu bu yılki Kırmızı Ödülleri ve reklam yaratıcılığının sektöre katkıları hakkında konuştu.

Haberin Devamı

Reklam yaratıcılığı yarışmaları hakkında, sektöre bir katkısı olup olmadığı, değeri, önemi, hizmet ettiği amaç vb. konularda genel bir değerlendirme yapar mısınız?

Öncelikle ben ödül organizasyonlarının bir “yarışma” olarak nitelendirilmesi taraftarı değilim. Son yıllarda dikkat ettiyseniz Cannes Lions bile yaratıcılık festivali olarak niteliyor kendini ve bu festivali bir ödül show'uyla noktalıyor. Öte yandan Kristal Elma'nın da yeni kurgusu bu yönde.

Bu tarz etkinliklerin olması faydalı ve gerekli. Sektörün beslenmesi, kalite/fikir çıtasının yükselmesi için bu organizasyonlar gelişerek var olmalı. Fikirleri ödüllendirilen ajansların, markaların işini daha hevesle ve inançla yapması, seminerlerden alınan ilham ile mesleki gelişim ve 3-5 gün boyunca biraz işlerden uzaklaşmak her sektörde her çalışanda olumlu ve yaratıcı etkiler bırakır.

Haberin Devamı

Yaratıcılığın, pazarlama iletişimi faaliyetlerinin iş başarısındaki rolü hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Yaratıcılık her aşamada harikalar yaratır. İşimiz sadece pazarlama iletişimi faliyetlerinde değil, ürün geliştirmede bile yaratıcılığımızı kullanmak. Safi yaratıcılık iyi bir fikir içinde iyi bir strateji barındırır, yani bir gün “süper bir fikrim var” diye çıkmak yerine, bu işin şu konusuna fayda sağlayacak ve şöyle bir sonuç getirecek bir fikrim var demeli iyi reklamcı. Bu bir basın ilanı, bir app fikri, shopper marketing fikri ya da bir TV filmi olabilir. Amacımız müşterilerimizin iyi ürünleri/hizmetleri ve iş kollarına fayda ve etki katacak yaratıcı fikirler bulmak olmalı.

Kırmızı Ödülleri’ne bir kategori eklemeniz istense, bu ne olurdu?

Son dönemde oldukça fazla sosyal sorumluluk işleri görüyoruz, “iyi kalpli kırmızı” diye bir kategori ekleyebilirdim. Hatta bunu sırf basın ilanı değil basın yayılımı (PR değerini) de ölçerek yapardım.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!