Güncelleme Tarihi:
Reklam yaratıcılığı yarışmaları hakkında, sektöre bir katkısı olup olmadığı, değeri, önemi, hizmet ettiği amaç vb. konularda genel bir değerlendirme yapar mısınız?
Reklam yaratıcılığı yarışmalarını değerli ve gerekli buluyorum. Hem sektörün vizyonu hem de yaratıcı insan kaynağının motivasyonu açısından. Son dönemde yarışmalar üzerine tartışmalar artsa da, ödüller sektörümüzün yaratıcılığı için başlıca dinamiklerinden biri olmaya devam edecek.
Yaratıcılığın, pazarlama iletişimi faaliyetlerinin iş başarısındaki rolü hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Pazarlama iletişiminde yaratıcılık bir amaç değil, araç olarak kullanıldığında iş başarısına dönüşüyor. “Bu iş çok yaratıcı ama kimse anlamadı ya da hiç sattırmadı” dediğiniz anda, yaratcılık işlevini tam olarak yerine getirmemiş oluyor.
Ödüllendirilen çalışma(ları)nızın, ödüle değer bulunma gerekçeleri sizce nedir?
Çanakkale’nin Evlatları projesi Çanakkale Savaşı’nın 100. yıldönümünde hazırladığımız büyük bir projeydi. Bu vesileyle Kale Grubu geleceğe bir miras bırakmak istedi… Biz de Modiki olarak, Çanakkale Seramik markası ile bu topraklarda doğan ve 58 yıldır tüm yatırımlarını bu topraklara yönlendiren Kale Grubu için bir dijital belgesel fikri geliştirdik.
Çanakkale Savaşı, daha önce defalarca anlatılmış bir hikaye. Biz aynı hikayeyi yepyeni bir bakış açısıyla, duyguları ön plana çıkararak, teknolojiyi işin içine katarak, sosyal medyanın gücünü kullanarak nasıl anlatabiliriz üzerine kafa yorduk ve tüm dünyaya seslenebilmenin yollarını aradık. Bu hikayenin paylaşılarak çoğalmasını, Çanakkale'nin unutulmamasını ve insanların yüreğine dokunarak tarihin daha iyi anlaşılmasını amaçladık.
Fikir ve prodüksiyon aşaması 1 seneyi bulan filmden web sitesine çok kapsamlı bir işti. Gurula söyleyebiliriz ki her detayına kadar ince ince işlediğimiz projemiz hem fikri hem de işçiliği ile dünya standartlarında bir iş oldu. Zaten dünyanın en önemli yaratıcılık yarışmalarından da birçok ödülle döndü.