Güncelleme Tarihi:
BASINDA En İyi Otomobil Reklamı ödülünü Audi çalışması ile kazanan Tribal Worldwide İstanbul’un Genel Müdürü Ömür Kula Çapan, doğru kullanıldığında yaratıcılık yarışmalarının sektörün en önemli bileşenlerinden biri olduğuna dikkat çekerek, “Tabii gerçek işlerle ödül alınması çok önemli. Çünkü ancak bu şekilde yaratıcı bir ajans kendi katma değerini inandırıcı kılabilir. Aksi takdirde sektörün yaratıcı olma vasfı, ‘Gerçek işlerde yaratıcı olmasan da olur, sadece ödüle yaratıcı iş çalış’ mantığıyla zamanla erozyona uğrar. Öyle bir durumda ajanslar yalnızca fiyatla rekabet eder hale gelirler ki, yeteneklerin çalıştığı, iyi olanın transferlerle ajans değiştirdiği bir sektörde, bu durum iyi insan yetişmesine de ket vurur” dedi.
KASLARIMIZI GÖSTERMEK İÇİN
Reklamcıların bir yandan da hayata geçmeyen şahane fikirler biriktirdiklerini de kaydeden Çapan, şöyle konuştu: “Yaratıcılık kaslarımızı göstermek için bu iyi fikirlerimizin tabii ki, mutlaka bir şekilde gün yüzü görmesi için bir yol varsa, bunu kullanmalıyız. Ancak bunu olabildiğince gerçek işler üzerinden yapmalıyız. Müşterinin her talebine yaratıcılık çıtasını yükselterek, en iyi çözümü bulmak için çalışmamızın bize nasıl olsa ödül de getireceğini bir kez daha ispatladı. Ödül alan bir yaratıcı ekip, çok mutlu olur, bu onun özgeçmişi ve bir sonraki işi için çok değerlidir. Ödüller, ajansların da özgeçmişlerine işlenir ve müşterilerinizi aldığınız ödüllerle ve ödülü aldığınız iyi işlerle etkileyebilirsiniz.”
SATMIYORSA YARATICI DEĞİL
Bir reklamın yaratıcı olmasının ne anlama geldiği konusunda biraz kafa karışıklığı olduğunu söyleyen Çapan şöyle devam etti: “Birlikte çalıştığımız tüm markaların hedef kitlesine anlatmaya çalıştığı bir derdi var. Bunu en kısa ve en etkili yoldan yapabilen reklam yaratıcıdır. Reklam son kullanıcı için anlamlı değilse, yaratıcı değildir. Satmıyorsa, yaratıcı değildir... Birbirini taklit eden işler, düz duyuru mantığındaki reklamlar, çok güvenli çözümler de sektörümüzü ileri götürmez. İşe yaraması konusunda müşterilerimiz bizi zorlarken, biz de müşterilerimizi işe yarayan ama daha yaratıcı çözümler konusunda zorlamayı ihmal etmemeliyiz.”
EN İYİ MOBİL REKLAM KAZANANI CARAT
Dijital çağda basının gücü arttı
DİJİTAL alanı da bünyesine katan Kırmızı’da bu yıl Nokia için yaptığı iş ile ‘En iyi Mobil Reklam’ı kazanan Carat’ın Müşteri İlişkileri Grup Direktörü Esra Dalgıç, şöyle konuştu: “Basın detaylı bilgi verebildiğimiz ve kalıcılık sağlayan bir mecra. Basın istediği anda istediği yerde tüketicinin ulaşabileceği bir haber kaynağı olarak gücünü pekiştirdi.”
Kırmızı’nın önemi büyük
NOKIA Türkiye Pazarlama Direktörü Ebru Özel Nokia ve reklam sektörü için Kırmızı ve Kırmızı gibi yarışmaların öneminin büyük olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: “Artık sektördeki yerini iyice sağlamlaştırmış olan Kırmızı Ödülleri her yıl büyüyor, katılımcıları artıyor. Kırmızı kullanıcılarımıza daha yaratıcı, daha farklı ve daha çeşitli yollardan ulaşmak konusunda bize ilham veriyor. Kazandığımız başarılar bizi daha da cesaretlendiriyor ve teşvik ediyor. Biz de bu yıl Mobil Reklamlar kategorisinde Kırmızı ödülüne layık görüldük.”
KÜLTÜR-SANAT ÖDÜLÜ DANİSKA’NIN
İşlerinizi sergileme imkânı
BU yılın En İyi Kültür-Sanat ve Eğlence ödülünü kazanan Daniska’nın Kurucu Ortağı Pemra Ataç Açıktan, “Kırmızı ve benzeri yarışmalarla; bağımsız, network, büyük küçük her ajans işlerini sergileme ve sektörün değerlendirmesine sokma imkanını bulluyor. Bu hem işlerin kreatiflerinin hem de reklam verenlerin fark edilmesini sağlıyor ve onları daha iyi yeni işler yapmak konusunda motive ediyor” dedi. Salt İletişim ve yönetim Direktörü Derya Açar Ergüç de, yaratıcılığı, beyin jimnastiğine dayalı, bir fikir üretim süreci olarak değerlendirdi.
İki taraf birbirini anlamalı
AUDI Pazarlama Müdürü Mustafa Uluer, ödül alan çalışmanın görsel olarak çok etkili ve quattro® ruhuyla birebir örtüştüğüne inandıklarını belirterek şöyle konuştu: “Quattro®Days’in ilgi görmesinde büyük etkisi olduğunu gördük. Showroom’lardaki test sürüşlerine beklentimizin üzerinde bir katılım oldu. Yaratıcılığın daha etkin şekilde ortaya çıkması için reklamveren ile ajansın birbirini iyi anlaması, iyi iletişim kurabilmesi ve birbirini iyi tanıması gerektiğini düşünüyoruz.”