Güncelleme Tarihi:
1. Reklam yaratıcılığı yarışmaları hakkında, sektöre bir katkısı olup olmadığı, değeri, önemi, hizmet ettiği amaç vb. konularda genel bir değerlendirme yapar mısınız?
Reklamda yaratıcılık aslında bir ekonomik olma biçimidir. Sıradan bir reklamın etkili olabilmesi için sizin hedef kitleye o reklamı defalarca göstermeniz gerekir. Yeterince gösterirseniz reklam işe yarayacaktır. Ancak tüm bu gösterimler için çok para harcarsınız. Oysa aynı mesajı veren çok yaratıcı bir reklamı belki bir iki kez gösterdiğinizde benzer etkiyi alırsınız. Yani, yaratıcı reklam size boşu boşuna yüksek medya parası harcatmaz. Zaten sağladığı bu ekonomiden dolayı reklamda yaratıcılık değerlidir.
Yarışmalar yaratıcılığı ödüllendirir, teşvik eder, yaratıcı kişilere ve ekiplere büyük moral verir. Bir sonraki işlerinde daha iştahlı ve daha cesur olmalarını sağlar.
2. Pazarlama iletişimindeki yaratıcılığın iş başarısındaki rolü hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Reklamdaki yaratıcılıkla iş başarısının doğru orantılı olduğunu düşünüyorum. Zaten bunun bu şekilde olduğu IPA ( İngiliz Reklam Enstitüsü ) tarafından da ispatlanmış durumda. 2010 yılında, IPA'nın 200'den fazla reklam kampanyasını inceleyerek yaptığı araştırmada, yaratıcı reklamların sıradan reklamlara oranla 11 kat daha etkili olduğu ortaya çıktı. Bu araştırmada global markaların geçmiş sekiz yıldaki reklamlarına ve iş performanslarına bakıldı. Yaratıcı ajansların markalara kattığı değer bu şekilde bir kez daha ispatlanmış oldu.
3. Ödüllendirilen çalışma(ları)nızın, ödüle değer bulunma gerekçeleri sizce nedir?
Kırmızı'ya bu yıl biz sadece Enpara ilanı ile katıldık. Bu ilanla hem "Basında En Ä°yi Kurumsal Ä°maj Reklamı" hem de "Basında En Ä°yi Bankacılık Reklamı" ödüllerini aldık. Rabarba olarak "gücünü gerçekten alan reklamlara" çok inanıyoruz. O nedenle bu sene bu iÅŸi seçtik. Jürinin de tamamen aynı sebeple bizim Enpara ilanımızı iki farklı ödüle deÄŸer gördüğüne inanıyoruz. Bu reklamı herkes çok gerçek bulduÄŸu için beÄŸendi. Ä°lanın metni aslında bizim deÄŸil, markanın tüketicilerinin yazdığı bir metindi.Â
İlanımızda son derece cesaretli ve şeffaf davrandık. Ekşisözlük yazarlarının Enpara markası için yazmış olduğu sözlük sayfalarından birini aldık ve hiç müdahale etmeden, hiçbir sansür uygulamadan Türkiye'nin en çok okunan gazetelerinden biri olan Hürriyet'te, Enpara imzası ile, tam sayfa ilan yaptık. Genelde herkesin çok eleştirisel olduğu ekşisözlük'te, Enpara hakkında hemen herkesin çok olumlu şeyler yazması zaten marka için olabilecek en iyi reklamdı.
 4. Kırmızı Ödülleri’ne bir kategori eklemeniz istense, bu ne olurdu?
Reklamın bir numaralı amacı dikkat çekmek olmalı. Bugünün dünyasında bu son derece zor.
Dikkat çekmek için çok farklı ÅŸeyler yapmak, herkesten çok farklı düşünmek ve bulunan farklı fikirleri hayata geçirmek gerekiyor. Bu da çoÄŸu zaman reklamverenler ve reklamcılar için cesaret isteyen bir iÅŸ. "Basında En Cesur/CüretkarÂReklam Ödülü" gibi bir kategori yaratıcılığı yüreklendirmek adına  iyi olurdu diye düşünüyorum.
5. Reklamı ödüllendirilen markanız, yer aldığı pazar segmentinde rakiplerinden nasıl farklılaşıyor, bu farklılaşmada reklamlarınız nasıl bir rol oynuyor?
Enpara.com çıktığı günden bu yana geleneksel bankacılık sistemine kafa tutan, sistemi sorgulayan, teknolojiyi kullanarak bankacılığı demokratikleştiren asi bir marka oldu.
Türkiye'de dijital bankacılığın ilk örneği olan Enpara, tüketici lehine farklı uygulamaları ile mevcut bankacılık sistemini eleştirdi, tüketicileri yanına aldı ve " Bankadan güzeli" olduğunu kısa sürede pazara ispat etti.
Enpara'nın şu anda 500bin'den fazla müşterisi var ve elimizdeki araştırmalar bize "her 10 müşterileriden 9'unun Enpara'yı arkadaşlarına, tanıdıklarına tavsiye ettiğini" gösteriyor.
Bizim Enpara için yaptığımız ekşisözlük reklamı markaya yönelik bu beğeninin altını çarpıcı bir şekilde çiziyor.
Â