"Yaratıcı iş için müşteri de cesaretlendirilmeli"

Güncelleme Tarihi:

Yaratıcı iş için müşteri de cesaretlendirilmeli
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2016 14:47

Sesliharfler Reklam Ajansı Başkanı İdil Dereci, yaratıcı işlerin çoğalması için müşterilerin de cesaretlendirilmesi gerektiğini söyledi.

Haberin Devamı

Reklam yaratıcılığı yarışmaları hakkında…

Reklam yaratıcılığı denildiği zaman tam olarak sektörde ortak bir anlayış çevresinde toplanmıyoruz. Kimi zaman orijinallik, kimi zaman estetik ve artistik değerler, kimi zaman da popülizm kavram olarak akla geliyor, genellikle yaratıcılık tek yönlü olarak ele alınıyor. Ben tam bu nedenle, reklam yaratıcılığı yarışmalarını çok önemsiyorum. Bu yarışmaların misyonu sadece ‘iyi’ işleri ödüllendirmek ve verilen emeğe saygı duruşu değil, yaratıcı reklamı tüm boyutları ile ortaya koyarak ortak bir zeminde bu tip çalışmaların yükselmesini sağlamak olmalı. Yaratıcı işlerin ortaya çıkarılması için müşteriler de cesaretlendirilmeli, kalitesiz yaklaşımlardan sektör arındırılmalı.

Yaratıcılığın pazarlama iletişimi başarısındaki rolü hakkında…

Haberin Devamı

Yaratıcı reklam, sadece satışları artırmakla kalmaz, büyük bir verimlilik sağlar pazarlamaya. Verimlilik sağlar çünkü izlenmeye değer olduğu için medya satın alma ile insanların önüne defalarca çıkartmanız gerekmez, medya yatırımınızı düşürür. Hızla yayılır, uzun süre hatırlanır ve marka elçileri yaratır. Ürün ve hizmet ne olursa olsun yaratıcı iş çıkarılabilir. Bunun için ajanslara fırsat verilmeli. Özellikle bazı ürün kategorilerinde bu fırsatın ajanslara zaman ya da bütçe olarak sağlanmaması, bu ürün ve hizmetlerin de kaybı ile sonuçlanıyor. Yaratıcı reklam desteklendiği sürece ve yaratıcı ajanslarda çalışan yetenekli kişilere çok kıymetli ve az bulunan kaynak gözü ile bakıldığı durumda, Harvard Business Review’un 2013’te yapmış olduğu bir araştırmanın da ortaya koyduğu gibi, marka her daim kazançlı çıkacaktır.

Ödüllendirilen çalışmalarımız hakkında…

Çalışmalarımızın ödüle değer bulunmasındaki temel neden, bu işlerin etkili,  içgörü temelinde iyi sentezlenmiş, hem metin hem de görsel açıdan artistik ve orijinal işler olması. Bir de inanç. Fikir bulunması ile  uygulanması esnasında markalarımızın da bize verdiği büyük destek yabana atılamaz. Özellikle Turkcell viral işimizde, zamana karşı yarıştık ve bu işi real-time bir iş haline getirdik. Aynı şekilde Beko Beşiktaş sponsorluğu çerçevesinde Efsane Kartallar projesine birlikte inandık ve çalıştık. 

BAKMADAN GEÇME!