Yapı Merkezi’nden Dubai’de 3.7 milyar dolarlık temel

Güncelleme Tarihi:

Yapı Merkezi’nden Dubai’de 3.7 milyar dolarlık temel
Oluşturulma Tarihi: Mart 23, 2006 00:00

Aralarında Yapı Merkezi’nin de bulunduğu Türk-Japon inşaat şirketlerinin oluşturduğu konsorsiyum, Dubai’de 3.7 milyar dolarlık metro projesinde ilk kazmayı vurdu. 26 istasyona sahip Dubai Metrosu’nun 52.6 kilometre uzunluğundaki birinci aşaması, dünya çapında bir defada inşa edilen en uzun metro projesi olma özelliği taşıyor.

DÜNYADA bir defada inşa edilen 3.7 milyar dolarlık ’en uzun metro’ projesinde ilk kazma vuruldu. Aralarında Yapı Merkezi’nin de bulunduğu Türk-Japon Konsorsiyumu’nun gerçekleştireceği Dubai Metro Projesi inşaatı, Birleşik Arap Emirlikleri Başbakanı ve Dubai Emiri Şeyh Muhammed bin Raşid El Maktum’un koyduğu ilk tuğlayla başlatıldı. 2005 yılında yapılan ve dünyanın en büyük ihalelerinden birisi olan Dubai Metro Projesi’nin yapımını, Yapı Merkezi, Mitsubishi, Obayashi ve Kajima şirketlerinden oluşan Türk-Japon Konsorsiyumu kazanmıştı.

İLK AŞAMA 26 İSTASYONLU: 26 istasyona sahip Dubai Metrosu’nun 52.6 kilometre uzunluğundaki birinci aşaması, dünya çapında bir defada inşa edilen en uzun metro projesi olma özelliği taşıyor. Projenin 9 Eylül 2009 tarihinde tamamlanması hedefleniyor. Dubai Metrosu’nun 17.5 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşan ikinci aşaması ise Dubai Yollar ve Ulaşım İdaresi’nin nümüzdeki günlerde belirleyeceği bir tarihte başlayacak.

TÖRENE KİMLER KATILDI: Projenin inşaatının başlaması dolayısıyla düzenlenen törene, Şeyh Muhammed El Maktum, Dubai Yollar ve Ulaşım İdaresi Yöneticisi Mattar El Tayer, Türkiye Büyükelçisi Selim Karaosmanoğlu, Japon Büyükelçi Hajime Tsujimoto, Dubai Başkonsolosu İhsan Yucel ve Japon Başkonsolos Tadaharu Chichii, Yapı Merkezi’nin Başkan Vekili Köksal Anadol ile Murahhas Aza Başar Arıoğlu katıldı.

REKABET VE TEKNOLOJİ: Yapı Merkezi Murahhas Azası Başar Arıoğlu, "İşi kazandığımız tarihten bugüne kadar geçen 10 aylık süre içinde bu mega-projenin sözleşme görüşmeleri sonuçlandırıldı ve aynı anda tasarım işleri başlatıldı. Artık sahada da işler başlıyor. Bu projeyle birlikte raylı sistemlerdeki liderlik iddiamızı uluslararası boyuta taşımış bulunuyoruz" diye konuytu. Raylı sistemlerin teknoloji odaklı ve birçok disiplini biraraya getiren projeler olduğuna dikkat çeken Arıoğlu, "Bu sebeple, raylı sistemlerde rekabet fiyatta değil, teknolojik yeterlilik istikametinde gerçekleşiyor" dedi.

YENİ PROJELER TAKİPTE: Yapı Merkezi Başkan Vekili Köksal Anadol ise şöyle konuştu: "Dubai Metrosu, Arabistan yarım adasındaki ilk raylı sistem inşaatı. Kullanılan üstün teknolojiler ve gelişmiş mühendislik düzeyi ile hem bölgeye, hem de dünyaya örnek teşkil edecek. Proje bir açıdan Türk-Japon işbirliğinin önemli bir kilometre taşını oluştururken, diğer taraftan da Birleşik Arap Emirlikleri ve Türkiye arasında gelişen ilişkilerin önemli bir göstergesi konumunda. Japon ortaklarımızla Ortadoğu’da yeni açılan raylı sistem pazarını yakından takip edeceğiz."

Japon ortakların cirosu, milyar doların üzerinde

YAPI Merkezi’nin konsorsiyum ortakları Mitsubishi, Obayashi ve Kajima dünyanın en büyük sanayi ve inşaat firmaları arasında yer alıyor. Mitsubishi’nin yıllık cirosu yaklaşık 200 milyar doları buluyor. Mitsubishi, metro araçları ve sinyalizasyon sistemleri üretiminde en son teknolojileri üretiyor. Obayashi ve Kajima ise Japonya’nın en büyük inşaat firmaları arasında yer alıyor. İki firmanın da ciroları 10 milyar doları aşıyor. Yapı Merkezi’nin yıllık cirosu ise 200 milyon dolara ulaşıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!