OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 18, 2005 00:00
Yapı ve
Kredi Bankası’na UniCredito ile birlikte talip olan
Koç Holding’in CEO’su Bülend Özaydınlı, ‘Yapı Kredi sürecinde çabamız, yaz tatilinden önce sonuçlandırmak yönünde’ dedi.KOÇ Holding CEO’su Bülend Özaydınlı, Koç Finansal Hizmetler’in, Yapı ve Kredi Bankası hisselerini satın almasına yönelik süreçle ilgili olarak, ‘Çok yakında... Yapı Kredi sürecinde çabamız, yaz tatilinden önce sonuçlandırmak yönünde’ dedi.Özaydınlı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, istihdamın artması ve yatırımların yoğunlaşması için Türkiye’ye yabancı sermaye gelmesi konusunda herkesin hemfikir olduğunu düşündüğünü söyledi.İstihdam yaratılması ve vergi gelirinin devlete aktarılması açısından milli sermaye ile yabancı sermaye arasında bir fark olmadığını ifade eden Özaydınlı, şunları kaydetti:YABANCI SERMAYE: ‘Yabancı sermaye Türkiye’ye geliyor ise hiçbir tesis Türkiye’den sökülüp başka bir yere gitmiyor. Yine Türkiye’nin malı olarak, milli servet olarak kalmaya devam ediyor. Bunu, yabancı sermayenin milli servete dönüştürülmesi meselesi olarak görmek lazım. Yabancı yatırımlar, mevcut yatırımların önemli bir kısmında ilave sermaye enjeksiyonuyla da gerçekleşebiliyor. Örneğin, Koç Topluluğu’nun Yapı Kredi Bankası’nı yabancı ortağıyla alıyor konumda olması sonucunda, Türkiye’ye sadece bizim koyacağımız bir sermaye değil, aynı zamanda yabancı ortağımızın koyacağı yabancı sermaye girişi de olacak. Neticede mevcut bir yatırıma yönlenmiş de olsa, Türkiye’ye bir yabancı sermaye geliyor.’Bülend Özaydınlı, Yapı Kredi Bankası’nın satın alınmasına yönelik sürecin hala sürdüğünü hatırlatarak, detay konuların ancak bankanın satış işleminin tamamlanmasının ardından ele alınabileceğini söyledi. Özaydınlı, sürecin ne zaman sonuçlanabileceğine ilişkin soru üzerine, ‘Çok yakında... Yapı Kredi sürecinde çabamız, yaz tatilinden önce sonuçlandırmak yönünde’ dedi.YARIŞTA GERİ KALMAYALIM: Özaydınlı, otomotiv sektörüne değinirken de, bu alanda Türkiye’nin, Avrupa’nın üretim merkezi olma gibi bir fırsat yakaladığını vurgulayarak, bunun yeni projelerin Türkiye’ye gelmesiyle birlikte doğrulandığını söyledi. Otomotivde yatırım akışını Türkiye’ye doğru hızlandırmanın mümkün olduğunu dile getiren Özaydınlı, şöyle devam etti: ‘Türkiye’ye yatırım yapan firma sayısını artırmak, yapılan yatırımların boyutlarını daha da büyütmek mümkün. Bunun için de, özellikle AB’ye yeni katılan ülkelerin vermekte oldukları yatırım teşviklerine benzer teşviklerin Türkiye tarafından da verilmesi ve bu yarışta geri kalmaması lazım. Çünkü avantaj neredeyse yatırımlar o ülkeye doğru kaymaktadır. Biz ciddi bir avantaj yakaladık. Verimlilik, kalite, maliyet yapısı açısından bu fırsatı iyi değerlendirmek lazım. Otomotiv sektöründe yatırımlar, bu fırsatların süslenmesi durumunda hızlanacaktır.’Beko’nun hedefi dünya liginde ilk 5’e girmekKOÇ Grubu şirketlerinden Beko Elektronik, dünya liginde ilk beşe girmeyi hedefliyor. Beko Elektronik Genel Müdürü Ali Sümerval, ‘Hedefimiz, 15 yıl içinde tüketici elektroniği alanında dünyanın ilk beş şirketinden biri olmak. Bu 30 milyar doların üzerinde ciro demek’ dedi.Sümerval, Avrupa’da plazma ve LCD’lerde hızlı bir geçiş olduğunu, bu alana yatırım yaptıklarını hatırlattı. Bu ürünlerde şirketin Avrupa’da pazar payının yüzde 15’in üstünde olacağını belirten Sümerval, 196 grupta yaklaşık 3 bin 800 çeşit ürün ürettiklerini bildirdi. Avrupa’daki tüm ülkelere ihracat yaptıklarını vurgulayan Sümerval, ‘Bizim geçen yıl Avrupa pazar payımız yüzde 20. Bu yıl hedefimiz bunu iki puan daha yükselterek yüzde 22’ye çıkarmak. Bizim hedefimiz, 15 yıl içinde tüketici elektroniği alanında dünyanın ilk beş şirketinden biri olmak. Bu 30 milyar doların üzerinde ciro demek. Tüketici elektroniği demek sadece televizyon değil. Büyük yelpazenin içinde tüm ürün gruplarını kapsayan ve kucaklayan bir yapı konuşuluyor’ dedi.DÜNYADA GRUNDİG: Sümerval, dünya pazarlarında Grundig markasını kullanacaklarını belirterek, ‘Bu markayı dünya için kullanmamız gerekir. Grundig, Güney Amerika ülkelerinden Arjantin ve Brezilya’da çok tanınan bir marka. Bu nedenle bu ülkeler hedef pazarlarımız içinde. Bunu Çin için de düşünüyoruz’ diye konuştu. AVRUPA HEDEFLERİ: Koç Topluluğu’nun tüketiciye yakın olma hedefinde Grundig’in Avrupa’daki en önemli kurumlardan biri olduğuna dikkat çeken Sümerval, Grundig’le ilgili hedeflerini şöyle anlattı: ‘Gelecek üç yıl içinde Avrupa’da 1.1 milyar
Euro ciro, yaklaşık yüzde 9-9.5 civarında pazar payı hedefliyoruz. Çok agresif bir hedef koyduk. Bu hedefimize yakınız. Beko’da da böyle iddialı hedeflerimiz var. Â
button