Yapı Kredi iÅŸi yaz tatilinden önce biter

Güncelleme Tarihi:

Yapı Kredi işi yaz tatilinden önce biter
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 18, 2005 00:00

Yapı ve Kredi Bankası’na UniCredito ile birlikte talip olan Koç Holding’in CEO’su Bülend Özaydınlı, ‘Yapı Kredi sürecinde çabamız, yaz tatilinden önce sonuçlandırmak yönünde’ dedi.KOÇ Holding CEO’su Bülend Özaydınlı, Koç Finansal Hizmetler’in, Yapı ve Kredi Bankası hisselerini satın almasına yönelik süreçle ilgili olarak, ‘Çok yakında... Yapı Kredi sürecinde çabamız, yaz tatilinden önce sonuçlandırmak yönünde’ dedi.Özaydınlı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, istihdamın artması ve yatırımların yoÄŸunlaÅŸması için Türkiye’ye yabancı sermaye gelmesi konusunda herkesin hemfikir olduÄŸunu düşündüğünü söyledi.Ä°stihdam yaratılması ve vergi gelirinin devlete aktarılması açısından milli sermaye ile yabancı sermaye arasında bir fark olmadığını ifade eden Özaydınlı, ÅŸunları kaydetti:YABANCI SERMAYE: ‘Yabancı sermaye Türkiye’ye geliyor ise hiçbir tesis Türkiye’den sökülüp baÅŸka bir yere gitmiyor. Yine Türkiye’nin malı olarak, milli servet olarak kalmaya devam ediyor. Bunu, yabancı sermayenin milli servete dönüştürülmesi meselesi olarak görmek lazım. Yabancı yatırımlar, mevcut yatırımların önemli bir kısmında ilave sermaye enjeksiyonuyla da gerçekleÅŸebiliyor. ÖrneÄŸin, Koç TopluluÄŸu’nun Yapı Kredi Bankası’nı yabancı ortağıyla alıyor konumda olması sonucunda, Türkiye’ye sadece bizim koyacağımız bir sermaye deÄŸil, aynı zamanda yabancı ortağımızın koyacağı yabancı sermaye giriÅŸi de olacak. Neticede mevcut bir yatırıma yönlenmiÅŸ de olsa, Türkiye’ye bir yabancı sermaye geliyor.’Bülend Özaydınlı, Yapı Kredi Bankası’nın satın alınmasına yönelik sürecin hala sürdüğünü hatırlatarak, detay konuların ancak bankanın satış iÅŸleminin tamamlanmasının ardından ele alınabileceÄŸini söyledi. Özaydınlı, sürecin ne zaman sonuçlanabileceÄŸine iliÅŸkin soru üzerine, ‘Çok yakında... Yapı Kredi sürecinde çabamız, yaz tatilinden önce sonuçlandırmak yönünde’ dedi.YARIÅžTA GERÄ° KALMAYALIM: Özaydınlı, otomotiv sektörüne deÄŸinirken de, bu alanda Türkiye’nin, Avrupa’nın üretim merkezi olma gibi bir fırsat yakaladığını vurgulayarak, bunun yeni projelerin Türkiye’ye gelmesiyle birlikte doÄŸrulandığını söyledi. Otomotivde yatırım akışını Türkiye’ye doÄŸru hızlandırmanın mümkün olduÄŸunu dile getiren Özaydınlı, şöyle devam etti: ‘Türkiye’ye yatırım yapan firma sayısını artırmak, yapılan yatırımların boyutlarını daha da büyütmek mümkün. Bunun için de, özellikle AB’ye yeni katılan ülkelerin vermekte oldukları yatırım teÅŸviklerine benzer teÅŸviklerin Türkiye tarafından da verilmesi ve bu yarışta geri kalmaması lazım. Çünkü avantaj neredeyse yatırımlar o ülkeye doÄŸru kaymaktadır. Biz ciddi bir avantaj yakaladık. Verimlilik, kalite, maliyet yapısı açısından bu fırsatı iyi deÄŸerlendirmek lazım. Otomotiv sektöründe yatırımlar, bu fırsatların süslenmesi durumunda hızlanacaktır.’Beko’nun hedefi dünya liginde ilk 5’e girmekKOÇ Grubu ÅŸirketlerinden Beko Elektronik, dünya liginde ilk beÅŸe girmeyi hedefliyor. Beko Elektronik Genel Müdürü Ali Sümerval, ‘Hedefimiz, 15 yıl içinde tüketici elektroniÄŸi alanında dünyanın ilk beÅŸ ÅŸirketinden biri olmak. Bu 30 milyar doların üzerinde ciro demek’ dedi.Sümerval, Avrupa’da plazma ve LCD’lerde hızlı bir geçiÅŸ olduÄŸunu, bu alana yatırım yaptıklarını hatırlattı. Bu ürünlerde ÅŸirketin Avrupa’da pazar payının yüzde 15’in üstünde olacağını belirten Sümerval, 196 grupta yaklaşık 3 bin 800 çeÅŸit ürün ürettiklerini bildirdi. Avrupa’daki tüm ülkelere ihracat yaptıklarını vurgulayan Sümerval, ‘Bizim geçen yıl Avrupa pazar payımız yüzde 20. Bu yıl hedefimiz bunu iki puan daha yükselterek yüzde 22’ye çıkarmak. Bizim hedefimiz, 15 yıl içinde tüketici elektroniÄŸi alanında dünyanın ilk beÅŸ ÅŸirketinden biri olmak. Bu 30 milyar doların üzerinde ciro demek. Tüketici elektroniÄŸi demek sadece televizyon deÄŸil. Büyük yelpazenin içinde tüm ürün gruplarını kapsayan ve kucaklayan bir yapı konuÅŸuluyor’ dedi.DÃœNYADA GRUNDÄ°G: Sümerval, dünya pazarlarında Grundig markasını kullanacaklarını belirterek, ‘Bu markayı dünya için kullanmamız gerekir. Grundig, Güney Amerika ülkelerinden Arjantin ve Brezilya’da çok tanınan bir marka. Bu nedenle bu ülkeler hedef pazarlarımız içinde. Bunu Çin için de düşünüyoruz’ diye konuÅŸtu. AVRUPA HEDEFLERÄ°: Koç TopluluÄŸu’nun tüketiciye yakın olma hedefinde Grundig’in Avrupa’daki en önemli kurumlardan biri olduÄŸuna dikkat çeken Sümerval, Grundig’le ilgili hedeflerini şöyle anlattı: ‘Gelecek üç yıl içinde Avrupa’da 1.1 milyar Euro ciro, yaklaşık yüzde 9-9.5 civarında pazar payı hedefliyoruz. Çok agresif bir hedef koyduk. Bu hedefimize yakınız. Beko’da da böyle iddialı hedeflerimiz var. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!