Güncelleme Tarihi:
Reklam Kurulu, televizyonda yayımlanan cep telefonlarının yaydığı zararlı dalgaları emici cihaz reklamında halkın yanıltığı ğerekçesiyle Show Pazarlama’ya kestiği 54 milyar liralık ceza, Sanayi ve Ticaret Bakanığı Kenan Tanrıkulu tarafından onaylandı. Alınan bilgiye göre, Reklam Kurulu son iki toplantısında, çeşitli reklamlarda ağırlıklı olarak tüketicinin yanıltıldığı ve saklı reklam yapıldığı gerekçeleriyle, çok sayıda reklamla ilgili çeşitli para cezaları kesti. Reklam Kurulu’nun verdiği para cezalarının arasında tv’de yayımlanan ve cep telefonlarının aydığı zararlı dalgaları önlediği idda edilen dalga emici cihaz reklamında, tüketicinin yanıltıldığı gerekçesiyle Show Pazarlama’ya kesilen 54 milyar lira tutarındaki para cezası Sanayi ve Ticaret Bakanı Kenan Tanrıkulu’nun onayından geçti.
NUMBER ONE’A 54 MİLYAR LİRA CEZA
Reklam Kurulu ayrıca, Number One TV’de yayımlanan Küçük Bir Ara İyi Gelir Bana isimli TV müzik programında Coca-Cola Light’ın örtülü reklamının yapıldığı gerekçesiyle de, Number One TW’ye 54 milyar lira tutarında ceza kesti. Bu ceza’da Sanayi ve Ticaeret Bakanı Kenan Tanrıkulu tarafından onaylandı. Yine kurul, Ankara’nın çeşitli merkezlerindeki yaya yollarında dağıtılan ve seks ürünlerine ilişkin el ilanlarında Genel Ahlak ve Kamu Sağlığına aykırı hareket edildiği gerekçeleriyle, Venüs Shop Center ile Melisa Sağlık Ürünleri’ne ayrı ayrı 54 milyar lira tutarında ceza verdi. Sözkonusu ceza onaylanması amacıyla Bakan Tanrıkulu’na sunuldu. Cezaları Sanayi ve Ticaret Bakan’ı tarafından onaylanan firmaların, bu cezalara mahkeme yolu ile itiraz etme hakları bulunuyor. Bu konuda mahkemenin verdiği karar bağlayıcı oluyor. Yine kurul, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’ndan ek gıda ürünleri adı altında ruhsat almasına karşılık, kanser dahil birçok hastalığı tedavi ettiğine ilişkin ürünlerin tanıtıldığı broşürlerde yanıltıcı reklam yapıldığı gerekçesiyle, Toprak İlaç, Refa İlaç ve Taymed firmalarına ayrı ayrı 5.4 milyar lira tutarında ceza kesti. Bu ceza da, Bakan Tanrıkulu’nun onayını bekliyor.
YATAŞ REKLAMINA İNCELEME
Öte yandan Reklam Kurulu, bazı tv’ler ile reklam panolarında yer alan Yataş reklamı ile ilgili de inceleme başlattı. Sözkonu reklamda, Yataş tarafından bir hastaneye bağışlanan yataklarda yatan hastaların bel ağırısı şikayetlerinde belli oranda düzelme olduğuna yer verildiğine çekilirken, sözkonusu reklamda eksik bilgilendirme bulunduğu kaydedildi. Reklam Kurulu üyeleri, bu reklamda hastanede yatan hastaların aynı zamanda fizik ve ilaç tedavilerinin devam etmesine karşın sözkonusu reklamda bu bilgilere yer verilmemesine dikkat çekti. Kurul ayrıca, Sağlık Bakanlığı’nada közmetik ürün adı altında belge almasına karşın selülitleri giderdiğini idda ettiği birçok kozmetik ürünün yanısıra benzer iddalarda bulunan makyaj malzemeleri ile yazıflatıcı çaylar ile ilgili de inceleme başlattı. Öte yandan Reklam Kurulu üyesi Sinan Vargı, Tüketici yasasının bir gereği olarak Reklam Kurulu’nda alınan kararların, şeffaf şekilde kamuoyuna açıklanarak, tüketicilerin bu konuda bilgilendirilmesi gerektiğini kaydetti.