Yanık pizza davası

Güncelleme Tarihi:

Yanık pizza davası
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 19, 2013 00:00

Bir pizza şirketi, internet üzerinden sipariş verdiği pizzanın altının yanık olduğunu fark ederek olumsuz yorum yazan müşterisinin evine ihtarname gönderdi.

Haberin Devamı

Gelen siparişleri beğenmeyen müşteri, Yemeksepeti’nin kullanıcı yorumları bölümüne “İtalyan pizzası hakkında en ufak bir fikre sahip olduğunuza emin misiniz?” ve “Pizzanızın altı yanmamış direk kömür olarak geldi, hem param boşa gitti hem aç kaldım kutusuyla birlikte kömür yığınının fotoğrafını çektim paylaşıyorum” şeklinde iki adet yorumda bulundu. Paylaşılan yorumu fark eden pizza firması yetkilileri, firmayı zor duruma sokan bu gelişmeden sonra müşteriye gönderdiği ihtarnamede söz konusu şikayetin kötü niyetli olduğu iddiasında bulundu. İhtarnamede, ilkinde beğenilmeyen pizzadan bir kez daha sipariş verilmiş olmasının kasıtlı bir davranış olduğu değerlendirmesi yapıldı. Ayrıca, iki yorumun da eleştiri sınırlarını aşan, marka değeri ve ticari itibarı zedeleyen asılsız bir karalama olduğu ileri sürüldü.

DAVA AÇARIZ


İhtarname aracılığı ile talep edilen şey ise uyarıdan sonraki iki gün içerisinde ilgili sayfadaki yorumun silinmesi oldu. Firma, ihtarnamede yer alan sonuç ve istek kısmında, olumsuz eleştiri silinmediği takdirde, saygınlığı ve ticari itibarının zedelenmesi sonucu uğradığı tüm maddi zararın tazmini için müşterisi aleyhine dava açılacağını bildirdi. Firma, şikayetini dile getiren müşterisinin ev adresine ise Yemeksepeti aracılığıyla verdiği siparişin teslimat bilgilerinden ulaştı. Pizza şirketinin şimdilik dava açıp açmayacağı bilinmese de tehdit niteliğinde bir ihtarname yollamış olması sosyal paylaşım sitelerinde büyük yankı uyandırdı.

Mağduriyet söz konusu olursa biz karşılarız

Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, “Yemeksepeti olarak kullanıcılarımızın verdiği tüm yorumları itinayla dikkate alıyor ve takip ediyoruz. Her zaman olduğu gibi bundan sonra da kullanıcılarımızdan yorum almaya, ahlaki değerler ve ispatlanabilirlik çerçevesinde de tüm şeffaflığımızla bu yorumları yayınlamaya devam edeceğiz. Aynı değerler içerisinde belirtmek isterim ki tüm yorumlara restoranlarımızın da cevap verme hakkı bulunmaktadır. Bu olay özelinde de kullanıcımıza karşı açılabilecek olası davada eğer bir tazminat ya da mağduriyet söz konusu olursa Yemeksepeti olarak bunları karşılamayı taahhüt ediyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!