Yalçındağ: 2002'de reklam sektörü yüzde 40 büyüyecek

Güncelleme Tarihi:

Yalçındağ: 2002de reklam  sektörü yüzde 40 büyüyecek
Oluşturulma Tarihi: Mart 22, 2002 01:58

İkinci kez Uluslararası Reklamcılık Derneği Türkiye Başkanlığı'na seçilen Mehmet Ali Yalçındağ, 2002'nin iyi başladığını belirterek, bu yıl reklam sektörünün yüzde 40'a ulaşan bir büyüme göstereceğini söyledi.

Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Başkanlığı'na ikinci kez seçilen Mehmet Ali Yalçındağ, 2002 yılının olumlu başladığını belirterek, geçtiğimiz yıla göre 2002 yılında reklam sektörünün yüzde 40'a yakın büyüyeceğini söyledi. Yalçındağ, IAA'nın Genel Kurul toplantısında yaptığı konuşmada, ‘‘Türkiye reklam pazarını 2005'te 2 milyar dolarlık bir hacme gelmesi için yapılandırmalıyız’’ dedi.

IAA Türkiye'nin Olağan Genel Kurul'u önceki gün İstanbul Plaza otelde gerçekleşti. Toplantıya IAA'nın Mayıs ayında Dünya Başkanlığı görevini devralacak Jean Claude Boulos, IAA Avrupa Başkanı Pınar Kılıç ve ikinci kez IAA Türkiye Başkanlığı görevine seçilen Mehmet Ali Yalçındağ katıldı.

Yalçındağ, Genel Kurul'da yaptığı konuşmada, 2001 yılını hiç kimsenin hatırlamak bile istemediğini kaydederek şunları söyledi: ‘‘Ama 2001 yılı bize çok şey de öğretti. Geçtiğimiz yıl reklam pazarı 1 milyar dolardan, 550 milyon dolara indi. Bu büyük düşüşün hızla eski seviyesine geleceğine inanıyoruz. 2001'de çok ciddi bir dayanışma örneği gösterdik. Herkes krizi süratle aşmak için yoğun çalıştı. Reklam ajansları, medya ve reklamveren şirketlerin temsilci grupları kriz döneminde sürekli bir araya geldi ve herkes eski kararları bir köşeye koydu. Hepimiz krizden çok şey öğrendik.’’

140 MİLYON DOLAR TUTACAK

2002 yılının ise olumlu başladığını kaydeden Yalçındağ, ‘‘2002 yılının ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemindeki 140 milyon doları tutturacağız. Bu çok olumlu. Çünkü geçtiğimiz yılın ilk 2.5 ayında henüz kriz yoktu. Kriz Mart'tan sonra kendini gösterdi. Ben bunu pozitif görüyorum’’ dedi.

Kriz olmayan yıllarda ilk üç ayda elde edilen reklam gelirinin yıl toplamının yüzde 17'sini oluşturduğunu ifade eden Yalçındağ, ‘‘İlk üç ayki rakamları genele yaydığımızda 750 milyon dolarlık bir hacim bekliyoruz. Bu da geçtiğimiz yıla göre yüzde 33 ile 40 arasında bir büyüme anlamına geliyor’’ dedi. Türkiye'de firmaların reklamı hálá harcama olarak gördüğünü söyleyen Yalçındağ şöyle konuştu:

GİDER DEĞİL, YATIRIM

‘‘Reklamın bir gider kalemi değil, yatırım olduğunun anlaşılması gerekiyor. Kriz döneminde firmalar bunu bir gider olarak gördüğü için önce personeli ve reklamı hemen kesti. Dünyada krizlerde reklam verme oranı yüzde 8 düşerken bizde bu yüzden düşüş çok hızlı oldu.’’

IAA Avrupa Başkanı Pınar Kılıç ise, Türkiye'nin Avrupa'nın en düşük reklam yatırımları yapan ülkelerinden birisi olduğunu söyledi. Kılıç, Türkiye'de kişi başına düşen reklamın yaklaşık 10 dolar civarında olduğunu ifade ederek, reklam harcamalarının GSMH'ye oranının ise yüzde yarımın altında olduğunu kaydetti.

Bunun Avrupa'nın en düşük oranı olduğunu söyleyen Kılıç, ‘‘Çek Cumhuriyeti'nde bu oran yüzde 1.09, Macaristan'da yüzde 1.2, Slovenya'da yüzde 1.13'tür. Kişi başına reklam harcamaları karşılaştırılırsa, ABD 410 dolar, İngiltere 305 dolar, Yunanistan 110 dolar, Slovenya 113 dolar, Macaristan 52 dolar, Çek Cumhuriyeti ise 56 dolardır’’ dedi.

IAA Türkiye'nin yeni yönetimi görevde

Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye'nin önceki gün yapılan olağan genel kurulunda yeni yönetim kurulu üyeleri belirlendi. Mehmet Ali Yalçındağ ikinci kez IAA Türkiye'nin Yönetim Kurulu Başkanlığına seçilirken yönetim kurulu üyeliklerine Pınar Kılıç, Faruk Atasoy, Zühtü Sezer, Ahmet Durul, Dilek Erkey, Cahit Düzel, Metin Aroya, Eren Tuzcuoğlu getirildi. Yönetim Kurulu yedek üyeliklerine ise İzmir Tolga, Ayşe Sözeri Cemal, Ayşe Sarıoğlu Erman ve Victoria Habif getirilirken, Denetleme Kurulu üyeliğine Ömer Kayalıoğlu, Babür Çelebioğlu ve Meral Saçkan seçildi.

IAA'nın Dünya Kongresi Beyrut'ta

Uluslararası Reklamcılık Derneği'nin (IAA) 38'inci Dünya Kongresi 21-24 Mayıs tarihleri arasında IAA Lübnan bölümü tarafından Beyrut'ta düzenlenecek. IAA'nın yeni yönetim kurulunun da belirleneceği Dünya Reklamcılık Kongresi'nin ana teması ise ‘İlişkiler’ olacak. Dünyanın en ünlü pazarlama, reklam, medya, halkla ilişkiler uzmanlarının konuşmacı olacağı kongreye tüm dünyadan binin üzerinde üst düzey temsilci katılacak. IAA Dünya Kongresi ve katılım ile ilgili bilgi için ‘‘arabad@inhco.com.lb’’ adresine başvurulabileceği belirtildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!