‘Yağmurda maraton’u düşündü krizde Infiniti’yi getirdi

Güncelleme Tarihi:

‘Yağmurda maraton’u düşündü krizde Infiniti’yi getirdi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 12, 2009 00:00

Bünyesinde Citroen, Subaru ve Great Wall markaları bulunan Bayraktar Grubu, Infiniti’nin de temsilciliğini alıp 1.5 milyon dolarlık yatırımla Türkiye’de satışa sundu. Infiniti’nin fiyatı 90-110 bin Euro arasında değişen 5 modelini Türkiye’ye getiren Bayraktar, yılda 20 milyon Euro’luk satış hedefliyor. Infiniti Avrupa Direktörü Jürgen Schmitz, “Krizde geldik ama iyi bir maratoncu yağmurda yorulmaz” dedi.

Haberin Devamı

1989 yılında ABD’de Japon otomobil üreticisi Nissan’ın lüks markası olarak pazara sunulan ve 2008’de Avrupa’ya açılan Infiniti, Bayraktar Holding distribitörlüğünde Türkiye’ye geldi. Türkiye’de daha önce galeriler (grey market) vasıtasıyla tüketicilerin beğenisine sunulan Infiniti modelleri artık 90 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla Audi, BMW ve Mercedes gibi Alman otomobil üreticilerinin domine ettiği premium sınıfta resmi olarak mücadele edecek. Türkiye, dünyada Infiniti’nin satışa sunulduğu 35’inci Avrupa’da ise 25’inci ülke oldu.
Avrupa’da 10 kat büyürüz
2008’de Avrupa pazarına adım attıklarını söyleyen Infiniti Avrupa Bölgesi Direktörü Jürgen Schmitz, krize rağmen aralarında Türkiye’nin de bulunduğu bazı ülkelere girdiklerini kaydetti. Yeni büyüyen bir marka olduklarını ve geçen yıl Avrupa’da 2 bin araç satışı gerçekleştirdiklerini belirten Schmitz, şöyle konuştu: “2008’de dünya genelinde 145 bin adetlik araç satışı gerçekleştirdik. Hedefimiz 2013’te Avrupa pazarında da 20 bin otomobil satmak. O zamana kadar gireceğimiz yeni pazarlar ve model gamına eklenecek yeni modellerle bu rakama ulaşacağımızı tahmin ediyoruz. Türkiye pazarına Infiniti markasını sokmak için doğru zaman olmadığı yönünde eleştiriler alıyoruz. İyi bir ürünün her zaman satacağına inanıyoruz. Gelecek çok daha iyi görünüyor. Eğer iyi bir maratoncuysanız yağmurda koşmaktan yorulmazsınız.”
Krizde hedefleri tıraşladık
İstanbul İstinye’de 1.5 milyon dolara başta Infiniti olmak üzere 3 milyon dolarlık yatırımla 3 markası için showroom açan Bayraktar Grubu, 2010 sonuna kadar 20 milyon Euro değerinde 200 Infiniti satmayı hedefliyor. Bayraktar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, kriz nedeniyle hedeflerini yüzde 25 ‘tıraşlamak’ zorunda kaldıklarını ifade ederek, “Kriz sonrasında yıllık satışların 500 adet seviyesine oturacağını düşünüyoruz. Şu an için 30 adetlik araç stoğumuz bulunuyor ve 3 aracı şimdiden sattık” dedi. Daha önce “grey market”ten Infiniti alan kullanıcıların da artık yedek parça ve servis konusunda sıkıntı yaşamayacağını söyleyen Bayraktar, en çok satacakları modelin ise FX olacağını kaydetti.

Haberin Devamı

Avrupa için özel geliştirildi fiyatı 90 bin Euro’dan başladı

Haberin Devamı

INFINITI’nin Avrupa için geliştirdiği tüm model gamı Türkiye’de satılacak. Fiyatları 90 bin Euro’dan başlayıp 110 bin Euro’ya çıkan Infiniti’nin ürün gamında; FX37, EX37, G37 Sedan, G37 Coupe ve G37 Cabrio gibi modeller bulunuyor. Tüm bu modeller Avrupa için özel olarak geliştirilirken, Amerika’da satılanlara göre 500 farklı parça kullanılmış.

Yolda kalan müşterilere günde 50 Euro harcırah

BAYRAKTAR, Infiniti müşterilerine yönelik bir yol yardım hizmetini de devreye sokuyor. Infiniti kullanıcıları, Total Ownership Experience kapsamında, yolda herhangi bir sorunla karşılaştıklarında, 5 yıldızlı otelde konaklama veya business class’la yolculuk ederek evlerine dönme imkanı, şoförlü bir üst sınıf araç tahsisi ve günlük 50 Euro harcırah avantajından standart ve ücretsiz olarak yararlanabiliyor. Eski Infiniti sahipleri de 50-100 Euro’ya kart satın alarak bu sisteme dahil olabilecek.

Haberin Devamı

Kriz, Great Wall’u vurdu, satışı 1 yıl daha ertelendi

GEÇEN yılın haziran ayında Çinli Great Wall’ın Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Bayraktar Grubu, araçların ithalatını 1 yıl daha geciktirecek. Bayraktar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, 2009’da start vermeyi planladıkları Great Wall satışını, ertelediklerini açıkladı. Bayraktar, “Küresel krizde Çinli markalar kendi pazarlarına döndüler. Açıkçası istediğimiz ürünleri üretmediler. Pazarda iddialı olabilmek için makul fiyatlı bir SUV ve pick-up talebimiz vardı. Ancak bu gerçekleşmedi. Biz de Great Wall planımızı erteledik. Great Wall’u şimdilik 2011’e öteledik” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!