Güncelleme Tarihi:
ZORLU Holding’in kuruluş öyküsünün en güçlü markası olan TAÇ, toplam 700 milyona nüfusa sahip olan 18 ülkede lider tekstil markası haline geldi. Bu başarının mimarlarından Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın’ın davetiyle Gürcistan-Tiflis’te, TAÇ markasının büyüme stratejilerini ve son yenilikleri dinledik. TAÇ, 2014 yılından bu yana Gürcistan’da 8 mağaza sayısına ulaşmış durumda. Hatta kısa zamanda bu sayıyı 15’e çıkarmayı hedefliyor.
Aydın, Gürcistan’daki başarıyı anlatırken Azerbaycan’dan İran’a Polonya’dan Körfez ülkelerine kadar Türkiye’nin çevre ülkeleri diyebileceğimiz 18 ülkede toplam 700 milyonluk nüfusa yayılan lider bir marka olduklarının altını çiziyor ve hedeflerinin 5 yılda bu ülkelerdeki satış noktalarını 2 katına çıkarmak olduğunu söylüyor. 700 milyonluk nüfusta TAÇ markasıyla büyüyen ve mağazalaşan Zorlu Tekstil, 5 yıl içinde mağaza ve satış noktası sayısını 1600’e çıkaracak. Aydın, “Yurtdışında 800 noktada TAÇ satılıyor. Girdiğimiz her yere uzun soluklu bakıyoruz. İran’da 55 mağazamız var, Ukrayna’da 15. Bu sayılar katlanarak artacak” diyor. Zorlu Tekstil ev tekstili üretiminde dünyada ilk 3’te yer alıyor. Ikea, Debenhams, Bed Bath&Beyond gibi dünya devleri için de üretim yapıyor. Aydın, güçlerini inovasyondan ve tasarımdan aldıklarının altını çiziyor. “Yenilik ve farkılık yakalamadan ihracatçı olunmaz” diyen Aydın, üretimlerinin yarıdan fazlasını da ihraç ettikleri bilgisini veriyor.
MASAL ANLATAN NEVRESİM
ZORLU Tekstil’in Ar-Ge departmanında 200 mühendis çalışıyor. İnovatif ürünler arasında, “Serin tutan perde”, “Kendini temizleyen perde ve stor”, “QR kodlu nevresim” var. Bu nevresim takımları müzik dinleyerek uyumak isteyenler ve çocuklarını masallarla uyutmak isteyen ebeveynler tercih ediyor. Sinek ve polensavar perde, otomotiv ve savunma sanayine yönelik kumaşlar da üreten Zorlu, Ar-Ge’ye yılda 10 milyon lira harcıyor.