Güncelleme Tarihi:
ARTAN yabancı turist sayısı yerli tatilciye zam olarak yansıdı. Otellerin yerliye ayırdığı payı yüzde 20’den yüzde 15’e çekmesi ve yükselen dövizin fiyatları arttırdığını söyleyen Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Ege bölgesindeki otellerin geçe yıla göre yüzde 35, Akdeniz bölgesindeki otellerin de yüzde 45 zamlar yaptığını dile getirdi. Bu yıl erken rezervasyonun önceki yıllara göre çok daha önemli olduğuna dikkat çeken Vardar, “Geçen yıllarda erken rezervasyon kampanyaları haziran başına kadar sürüyordu. Bu yıl ise nisan sonunda bitecek gibi. Biz Jolly olarak ürün çeşitliliğini arttırarak ve alım gücümüzü kullanarak yüzde 25 ile 20 arasında fiyatları arttırdık. Yükselen kurlar nedeniyle yurtdışı turlar yerine kültür turlarına doğru bir kayış da oldu. Ancak yurtdışı turlarında da geri kalmadık. Ekonomik paketler ve her şey dahil turları düzenlemeye başladık”dedi.
Tatil sezonu yaklaştıkça otellerdeki fiyat artışının yüzde 60’ı bulabileceğine dikkat çeken Vardar, şöyle konuştu: “Geçen yıla göre zam oranları yüzde 100’ü bile bulabilir. 20 yıldır bizim gibi tur operatörler sayesinde yapılan erken rezervasyon kampanyaları ile tatil anlayışı bir noktaya getirilmişti. Eğer böyle devam eder, ‘tatil bir lükstür’ anlayışı ortaya çıkarsa gelecek için daha büyük bir tehlike olabilir. İç turizmde tekrar 15-20 yıl öncesine gitmek kötü olur. Bu yüzden baştan Kültür ve Turizm Bakanlığı olmak üzere, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği ve Türkiye Otelciler Federasyonu da harekete geçerek önlem alınmasını sağlamalı.”
YABANCIYA ÇOK ARTMADI
Yabancı turiste fiyatın çok fazla artmadığına vurgu yapan Mete Vardar, bunu da şöyle açıkladı: “Örneğin yabancıya 100 dolara bir oda satılıyorsa bugün de 100 dolara satılıyor. En fazla yüzde 2-3 zam yapıldı. TL üzerinden hesap yapılınca fark ortaya çıkıyor. Geçen yıla göre dolar yüzde 67 değer kazandı. Yabancı için fark eden bir şey olmuyor. 100 doların TL karşılığında Türk turiste fiyat artmış oluyor.”
TEKNOLOJİ YATIRIMI
JOLLY Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar ise “Vizyonumuz, yeni teknoloji altyapımızla yurtiçi ve yurtdışında otel ve ulaşım hizmetlerine ek olarak spor ve kültür, sanat alanlarındaki birçok etkinliğe de tek bir platformda topluyoruz” dedi. Jolly ve Goldman Sachs ortaklığı ile kurulan teknoloji şirketi Gordion’un CEO’su Erhan Çelik de, “Gordion olarak da Gordios ürünümüz ile globale teknoloji satan bir şirket olacağız” diye konuştu.
GOLDMAN SACHS PAYINI ARTTIRDI
JOLLY ile ilgili verileri de paylaşan Mete Vardar, “2018’de ciroda yüzde 25, kişi sayısında yüzde 15 büyüdük. 2019’da ise hedefimiz ciroda yüzde 35, kişi sayısında yüzde 15 büyümek Goldman Sachs’ın şirketimizdeki hisse payını yüzde 25’e çıkarması bizi mutlu etti. Bu Türkiye ve turizm için de güvenin göstergesidir. Ayrıca logomuzu da yeniledik. Artık Jolly olarak yolumuza devam edeceğiz” dedi.