Yabancı markalar sürekli gıdıklıyor, imparatorlar özel uçakla bize geliyor

Güncelleme Tarihi:

Yabancı markalar sürekli gıdıklıyor, imparatorlar özel uçakla bize geliyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 08, 2010 00:00

Park Bravo Yönetim Kurulu Başkanı Kamil Özçoban, yabancı markaların Türkiye’ye gelmek için kapılarını çaldığını belirterek, “Zara da dahil kimseye ben gitmedim hep onlar geldiler. Şimdi de 14 marka bize müracaat etti” dedi. Ayrıca H&M, üst segmentteki markası COS’u Türkiye getirmeye çalışırken, Abercrombie&Fitch, Hollister ve Rebuplic markaları da Türkiye’de yer bakıyor.

PARK Bravo Yönetim Kurulu Başkanı Kamil Özçoban, yurtdışında Türkiye’nin bölgenin ‘büyük ağabeyi’ olarak görüldüğünü, Türkiye’de var olmadan çevre ülkelere açılamayı düşünemediğini belirterek, “Bizi de sürekli yabancı gruplar, mevcut ünlü grupların yan markaları Türkiye’de temsil etmemiz için geliyor. Sürekli yabancı markalar tarafından ‘gıdıklanıp’ duruyoruz. İmparator olarak nitelendirilen isimler özel uçaklarla gelip bizimle görüşüyor” dedi. Şu anda grubun 160 mağazası olduğunu hatırlatan Özçoban, 14 yabancı markanın daha kendilerini temsil etmeleri için kapılarını çaldığını ve bunların içinde ünlü bir pırlanta zincirinin de olduğunu açıkladı. Özçoban, temsil ettikleri markaları dünya sıralamasında metrekare verimliliği açısından ilk 3’e taşıdıklarını söyledi.

Markamı hayatta satmam

Soysal Danışmanlık tarafından düzenlenen ve Hürriyet ile CardFinans’ın sponsor olduğu Perakende Güneşi 2010 ödüllerini kazanan perakendeciler bir araya geldi. ‘Yaşam Boyu Onur Ödülü’ sahibi Kamil Özçoban, halka açılma planları olmadığını belirterek, “Çocuklara da diyorum: ‘Satacaksanız ben öldükten sonra satın. Ama yavaş yavaş satın, torunları büyütün. Bizde duvarda ‘Patron ne derse o olur’ yazısı asılı” dedi.

Zara geldi, dava açtılar

Perakende sektöründeki gelişin çok etkileyici olduğunu vurgulayan Özçoban, yıllar önce Zara’yı Türkiye’ye getirdiklerinde rekabete zarar veriyor diye perakendecilerin kendisine dava açmak üzere hareket ettiğini hatırlattı. Özçoban “Merak ediyorum; H&M’i de dava edecekler mi? O zaman ben Zara’yı getirdim sonra kendileri Türkiye operasyonunu devraldı. Türkiye’ye pek çok marka geldi. Perakende sektörümüz artık daha modern, medeni” diye konuştu.

Müzeyi halka götürelim

Sektörde 41 yılı geride bıraktıklarını hatırlatan Özçoban, alışveriş merkezi (AVM) yatırımcılarından para kazanmadan müşterilerin, yeni neslin eğitimine katkıda bulunmalarını istedi. Özçoban, şunları söyledi: “AVM yatırımcıları kar pistleri, akvaryum gibi eğlence alanları yapıyor ama bunlardan para kazanıyor. Bunları parasız yapsınlar, sosyal sorumluluk gibi. Örneğin Türk halkı müzeye gitmiyorsa müzeyi onların ayağına getirin.”

Seçim gerginliği ilk bizi etkiler

PERAKENDE sektörünün piyasanın yumuşak karnı olduğunu da hatırlatan Kamil Özçoban, seçim yılı 2011’le ilgili şöyle konuştu: “Şu an piyasada her şey iyi gidiyor. Yanlış siyasi adımlar atılmaz, yanlış siyasi demeçler verilmezse seçim nedeniyle de Türkiye’de herhangi bir olumsuzluk yaşanmaz. Tersi yapılırsa ilk biz etkileniriz. Seçim ekonomisi olursa kötü etkileniriz. İnşallah tanrı bize yardım eder.”

BİM, yeni bir ülkeye daha giriyor

BİM COO’su Galip Aykaç, 2011’de Doğu’da bulunmadıkları 4 şehirde açacakları mağazalarla tüm Türkiye’yi kapsayacaklarını belirterek, yurtdışında da Fas’tan sonra yeni bir ülkeye gireceklerini açıkladı. Kuzey Afrika’da 44 olan mağaza sayılarını yılsonunda 50’ye yükselteceklerini söyleyen Aykaç, “Şu anda yeni pazar araştırmamız sürüyor. Doğu’da bir ülke üzerinde çalışıyoruz” dedi. BİM olarak yılı yüzde 23-24 büyümeyle kapatmayı planladıklarını da aktaran Aykaç, 2011’de de aynı oranda bir büyüme hedeflediklerini sözlerine ekledi.

YKM’den 60’ıncı yıla özel mağaza

YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, yurtdışındaki ilk mağazalarını 15 Aralık’ta Erbil’de açacaklarını, İstanbul Sapphire’de ise Şubat ayında 60’ıncı yıllarına özel, farklı konseptte bir mağazayı hizmete sunacaklarını açıkladı. Güner, 2011’de yüzde 18 büyüme hedeflediklerine de dikkat çekti.

Abercrombie&Fitch ve Hollister geliyor

İSTİNYEPark Genel Müdürü Hakan Kurt, şu ana kadar 85 bin metrekare alan kiraladıklarını ve 2010 yılında ‘kapalı gişe’ faaliyet gösterdiklerini belirtti. AVM’ye girmek için çok sayıda markanın istekli olduğunu ama yeni yer yaratma konusunda büyük sıkıntı yaşadıklarını vurgulayan Kurt, “Hiçbir marka AVM’de yerini bırakmak istemiyor. H&M, üst seviyedeki markası COS için de yer istiyor. Abercrombie&Fitch ile Hollister da yer bakıyor” dedi. Ayrıca İngilizlerin spor giyim markası Rebuplic de Türkiye pazarına girmek için araştırmalar yapıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!