Güncelleme Tarihi:
İlk Optimum outleti 2004 yılında Ankara’da açan Rönesans Gayrimenkul’e Amerikalı fonlardan da Asyalı fonlardan da ilgi sürüyor. 2008 yılında açılan İstanbul Optimum’un yüzde 50’sini üç gün önce Singapur devlet fonu GIC’a satan grup, aynı grupla İzmir ve Ankara Optimum için de görüşmelerini sürdürüyor. Anlaşmanın tamamlanmasından sonra Rönesans, yüzde 100 hissedarı olduğu İstanbul Optimum Outlet’in sahibi Feriköy Gayrimenkul A.Ş.’nin yüzde 50 hissesini, yaklaşık 180 milyon euro gayrimenkul değeri üzerinden, GIC RE’nin iştirakine devredecek.
AMERİKALI AGP DE ORTAK
Optimum Outlet İstanbul Genel Müdürü Nezihi Kayıboğlu, fonların sektöre olan ilgisinin devam ettiğini belirterek “Ankara ve İzmir için görüşmelerimiz devam ediyor” dedi. Rönesans Gayrimenkul Yönetim Kurulu Üyesi Zafer Baysal da yabancı fonların ilgisini doğrulayarak, “Samsun, Maraş ve Urfa’da yatırımları devam eden outlet yatırımlarını en baştan ABD’li fon AGP ile yaptık. O projelerde yüzde 50 ortaklar. ABD’li fon AGP, Rusya’daki Aura Novosibirsk Alışveriş Merkezi ve Adana Optimum ve Kadıköy’deki Kozzy’ye de ortaklar aynı zamanda” diye konuştu.
2012 yılında 40 milyonun üzerinde müşteriye sahip olan Optimum’larda 8 bin kişi istihdam ediliyor.
LC WAIKIKI ORTAK İSTEMİYOR
Perakende Günleri kapsamında düzenlenen Perakende Güneşi Ödülleri’ni alanların sohbet toplantısında, Yaşam Boyu Başarı ödülünün sahibi LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük de perakende sektörüne yabancı fonların çok fazla ilgisi olduğunu söyledi. Küçük, “Bu ilgi artarak devam ediyor. Kapımızı çok çalan var. Ama 2015 yılına kadar ortaklık ve başka sektöre girmek gibi bir planımız yok” diye konuştu. 2013 yılı için yüzde 25-30 büyüme beklediklerini belirten Küçük, kısa ve orta vadede bir yabancı markayı alarak büyüme planları olmadığını da vurguladı.
Ciro ve büyümeye değil kâra odaklanmalıyız
MUDO Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Taviloğlu, 2013’te yüzde 23 büyüme planları olduğunu söyledi. Perakende sektörünün en hızlı büyüdüğü 2005-2008 yılları arasında tüm sektörün heyecana kapıldığını ve buna bağlı olarak çok hata yapıldığını belirten Ömer Taviloğlu, “Artık ciro ve büyümeye odaklanmamalıyız. Odaklanmamız gereken şey kârlılık ve verimlilik. Bu nedenle 2013 yılında büyürken karlılık ve verimlilik kriterlerini de göz önüne alarak bir büyüme planlıyoruz” dedi. Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, 2013 yılında kendine yüzde 25-30 büyüme hedefi koydu. 2013 yılından umutlu olduklarını belirten Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, “Önümüzdeki yıl hem yurtiçinde, hem Avrupa’da, hem de ABD ve Kanada pazarında büyüme planlarımız var” dedi.