Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2003 00:00
Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ergun İncekara, ‘‘Ekonomik istikrar tam sağlanmadı. Hálá insanlarda, ‘işimi kaybedebilirim' korkusu var. Bu korkuyu yaşayan, otomobil almıyor’’ dedi.Suzuki Türkiye Murahhas Üyesi Ergun İncekara, Türkiye’de iş güvencesinin olmaması halinde otomobil satışlarının artmayacağını belirterek, ‘‘Tüketici kredileri ucuzlasa bile iş güvencesi olmayan kişiler otomobile para yatırmaz. Çünkü bu kişiler yarın kapının önüne konup konmayacaklarını bilmiyorlar’’ dedi.İş güvencesinin siyasi ve ekonomik istikrarın kalıcı olmasına bağlı olduğunu söyleyen İncekara, ‘‘İstikrarla birlikte güven ortamının oluşmasıyla iş güvencesi sağlanır’’ diye konuştu.Şu anda satılan araçların üst gelir düzeyine hitap ettiğini kaydeden İncekara şöyle konuştu: ‘‘Ama Türkiye'de otomobil talebinin en yoğun olduğu kısım orta sınıfta yaşanıyor. Bu sınıfta artış yaşanmazsa sektör canlanamaz. Bu sektörün de canlanması için kişilerin yarınlarının güvence altında olması lazım. Yarın kapının önüne konup konmayacağını bilmeyen bir kişi ucuzda olsa taksitle otomobil almaz.’’İncekara, 30 aylık bir aradan sonra açılan Auto Show Fuarı'nın büyük bir ilgi gördüğünü belirterek, ‘‘Geçmiş yıllara göre daha iyi bir şekilde organize edilmiş bu fuarın kısa süren savaştan sonra açılması bize Allah'ın bir lütfudur’’ diye konuştu.Türk otomotiv sektörünün 2000 yılındaki 460 bin adetlik bir pazardan sonra 2001 yılında meydana gelen krize büyük bir stokla yakalandığını belirten İncekara, ‘‘Sektör 2001 yılını bu stoğu eritmekle geçirdi. 2002 yılını ise krizin devam etmesine karşılık artık stok yönetimi konusunda tedbirli olduğumuz için 2001 yılına göre daha rahat atlattık’’ dedi.SUZUKİ AVRUPALI OLUYORSuzuki'nin 2001 Haziran ayından itibaren ‘Suzuki Avrupa Rönasans’’ projesini başlattığını kaydeden İncekara şunları söyledi: ‘‘Bunun amacı Suzuki'nin Avrupa pazarına yönelik tüketicinin istediği araçları zamanında üretmek ve bu pazarı dinamik ve devamlı halde tutmaktı. Bunun sonucunda ilk olarak geçtiğimiz yıl Paris'te sergilenen ‘Concept S aracı tanıtıldı. Suzuki'nin Avrupa'lı çizgisini yansıtan ve otomotiv dünyasındaki tüm yeni teknolojileri içinde barındırdığı yeni spor modeli ‘Consept S' modeli 2004 yılının sonunda seri üretime geçiyor. Suzuki, önümüzdeki yıllarda hem kendi modelleri hem de General Motors ve Fiat'la birlikte üreteceği modelleriyle Avrupa'da damgasını vurmak istiyor.’’Suzuki Türkiye olarak 1999 yılından itibaren Suzuki'nin Avrupa grubuna dahil olduklarını da sözlerine ekleyen İncekara, ‘‘Çünkü Ortadoğu ve Asya grubunda yeniliklerde geç kalınıyor. Avrupa daha ilerde. Bu bizim için pazarlama ve yeni ürün açısından avantaj getiriyor’’dedi.Volvo: Otomotiv artık toparlanırVolvo Türkiye Satış Direktörü Tomas Ernberg, Türkiye'de hiçbir fuarın bu yılki Auto Show Fuarı'ndaki kadar ilgi görmediğini belirterek, ‘‘Volvo olarak biz savaşın biteceğine, ekonominin düzeleceğine inanıyorduk. Fuarın nisanda yapılması için savaş verdik. Auto Show sayesinde 2003 yılında otomotiv sektörünün toparlanacağını düşünüyoruz’’ dedi.Auto Show'un Cenevre Fuarı'ndan sonra nisan ayında düzenlenmesinin konsept otomobil getirme şansını artırdığını kaydeden Ernberg, ‘‘Biz bu sayede fuarda konsept bir araç sergiliyoruz. Eğer fuar her yıl Nisan ayında olursa hem yeni modeller hem de daha fazla konsept otomobil standlarda yerini alır’’ diye konuştu.Son iki yılın sektör için çok zor geçtiğini kaydeden Ernberg şöyle konuştu: ‘‘2003 yılında Volvo olarak 2002 yılına göre yüzde 80 büyümeyi hedefliyoruz. Geçtiğimiz yıl 650 adet olana satışımızı bu yıl 1000'e çıkarmayı planladık. Türkiye'de sektörde mart ayında satışlar çok iyi oldu ancak nisan ayında biraz yavaşladı. Bunun sebebi insanların Auto Show'u beklemesiydi. Bunu fuardaki satışlar ortaya koyuyor. Biz şu ana kadar fuarda 30 otomobil sattık. Sanırım kapanana kadar 50'nin üzerinde otomobil satışı gerçekleşir.’’XC90 İÇİN 1000 MÜŞTERİErnberg, yeni 4X4 araçları XC90'ı fuarda ilk defa tanıttıklarını ifade ederek, ‘‘İlk etapta 2003 modelinden ancak 30 tane aldık ve hepsi hemen satıldı. Ağustosta teslim edilecek 70 adet 2004 modelinin de satışı yapıldı. XC90 için 1000'den fazla müşteri sıra bekliyor. Getirebilsek 1000 araç satacağız’’ dedi.Türkiye'de Volvo'nun toplam satışlarının yüzde 15'inin XC90 olmasını beklediklerini kaydeden Ernberg, 75 bin ile 96 bin
Euro arasındaki fiyatlarla satılan XC90'dan 2004 yılında 300-400 adet satmayı düşündüklerini belirtti. Ernberg, fuarda ilk defa sergiledikleri diğer bir otomobilin ise S60R olduğunu belirterek, ‘‘1 Ağustos'tan itibaren piyasaya çıkacak 75 bin Euro fiyatındaki S60R'dan fuarda 7 tane sattık’’dedi.Dizel otomobil sayısının Türkiye'de hızla yükseldiğini kaydeden Ernberg şunları söyledi: ‘‘2002 yılında toplam otomobil satışlarının yaklaşık yüzde 15'ini dizel araçlar oluşturdu. 2003 yılında ise bu oranın yüzde 30'a kadar çıkabileceğini düşünüyorum’dedi.Fritz: Savaş bitti, yaz geldi, artık iyimserizChrysler Türkiye'nin Genel Müdürü Johannes Fritz, Mercedes gibi yüzde 100 DaimlerChrysler'in bir markası olduklarını kaydederek, ‘‘Biz Türkiye'yi önemli ve stratejik bir pazar olarak değerlendiriyoruz. Bu yüzden Türkiye'de uzun dönemde büyümeyi hedefledik’’ dedi.2001 yılına göre satışlarını yüzde 100 artırırarak 2003 yılında 1100 araç satmayı planladıklarını kaydeden Fritz, ‘‘Biz Türkiye'de satış ağımızla büyüyüp pazar payımızı yükseltmeyi hedefliyoruz. Türkiye'de bunu yapcağımıza inanıyor ve Auto Show'da bu gücümüzü sergiliyoruz’’ diye konuştu.Otomobil fuarlarının firmalarının yeni modellerini müşterilerine tanıtmak için oldukça önemli bir basamak olduğunu kaydeden Fritz, ‘‘Bizim için ise Auto Show'un ayrı bir önemi var. Çünkü biz firmamıza da tanıtıp yeni yüzünü göstermek istiyoruz’’dedi.Auto Show'un bu yıl düzenlenmesinden dolayı son derece memnun olduklarını kaydeden Fritz, ‘‘İnsanlar bu şovu bekliyorlardı. Herkesin bu fuarı ne kadar çok özlediği açıkça görülüyor. İlk gününden itibaren ziyaretçi sayısı hızla arttı ve inanılmaz bir ilgi oluştu. Zamanlama açısından iyi bir zamanda açılan fuar iç pazarın hareketlenmeye başladığının sinyallerini veriyor’’ dedi. ‘‘Savaş bitti, yaz geldi ve iyimserlik havasına girildi’’ diye konuşan Fritz, Türkiye'de 2 yıldır yaşanan inişli çıkışlı dönemin artık geçtiğini ve bu konuda çok iyimser olduğunu kaydetti.EVLİLİĞİN SEMBOLÜFuarda en ilgi çeken modellerinin 2003 yılı sonunda Türkiye'de piyasaya çıkacak yeni spor modelleri Crossfire olduğunu söyleyen Fritz şöyle konuştu: ‘‘Crossfire bizim için çok önemli çünkü DaimlerChrysler evliliğini ortaya çıkardığı bir model. Amerikan tasarımına ve çizgisine sahip Crossfire Alman mühendisliğiyle geliştirilmiş bir model olarak kombinasyonu ortaya koyuyor. Crossfire Chrysler'in yeni yüzünü simgeliyor ve gelecekteki modelleri hakkında ipuçlarını veriyor. Avrupa lansmanı Temmuz ayında Almanya'da yapılacak Crossfire'yi bu yılın sonunda Türkiye'de piyasa sunmayı hedefliyoruz.’’CMS'den ilk alüminyum kamyon jantıAlüminyum jant üreticisi CMS Grubu, yeni bir ilke daha imza atarak, Türkiye'de alüminyum kamyon jantı üreten ilk kuruluş oldu. CMS Auto Show'da ilk kez sergilediği yeni ürünü ile ilgili seri üretime 2003 yılının ikinci yarısında başlayacak. Alüminyum kamyon jantının geniş ve gelişen bir pazar olması tespitinden yola çıkarak, İzmir Çiğli'deki yeni yatırımlarını hızlandıran ve ürün gamını genişleten CMS Grubu, deneme üretimlerini tamamladığı ve Türkiye'de bir ilk oluşturan CMS 270 alüminyum kamyon jantını Alman TÜV enstitüsünde testlerden başarıyla geçirdi. Otomotiv ihracatı rekordan rekora koşuyorEkonomik kriz nedeniyle iç pazarın daralması sonucu yurtdışı pazarlara yönelen Türk otomotiv sektörü, Ocak-Nisan dönemindeki ihracatı ile tarihi bir başarıya daha imza attı. Nisan ayındaki ihracat artışı yüzde 80.2'ye ulaşan sektör, bu rakamla tarihi bir rekor kırmış oldu. Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) verilerine göre, sektör, Ocak-Nisan döneminde 13 serbest bölgenin yanı sıra 141 ülke ve özerk bölgeye ulaşmayı başardı. Yeni bir rekorla Nisan ayında 638 milyon 312 bin doları bulan ihracat, geçen yılın aynı ayında 354 milyon 148 bin
dolar olarak gerçekleÅŸmiÅŸti. Ä°hracat, bu yıl Ocak'ta yüzde 69.5, Åžubat'ta yüzde 37.4, Mart'ta da yüzde 52.2 artış kaydetmiÅŸti. Ocak-Nisan döneminde ise yüzde 59.9'luk artışla 2 milyar 90 milyon 986 bin dolara yükselen ihracat, geçen yılın aynı döneminde 1 milyar 306 milyon 934 bin dolarda kalmıştı. Ä°hracat kalemleri arasında yan sanayii, 739 milyon 111 bin dolar ile ilk sırada,binek otomobiller 567 milyon 951 bin dolar ile ikinci ve 347 milyon 833 bin dolar ile de eÅŸya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar izledi. Â
button