‘Ya işimi kaybedersem’ korkusu bitince rahatlarız

Güncelleme Tarihi:

‘Ya işimi kaybedersem’ korkusu bitince rahatlarız
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2003 00:00

Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ergun Ä°ncekara, ‘‘Ekonomik istikrar tam saÄŸlanmadı. Hálá insanlarda, ‘iÅŸimi kaybedebilirim' korkusu var. Bu korkuyu yaÅŸayan, otomobil almıyor’’ dedi.Suzuki Türkiye Murahhas Ãœyesi Ergun Ä°ncekara, Türkiye’de iÅŸ güvencesinin olmaması halinde otomobil satışlarının artmayacağını belirterek, ‘‘Tüketici kredileri ucuzlasa bile iÅŸ güvencesi olmayan kiÅŸiler otomobile para yatırmaz. Çünkü bu kiÅŸiler yarın kapının önüne konup konmayacaklarını bilmiyorlar’’ dedi.Ä°ÅŸ güvencesinin siyasi ve ekonomik istikrarın kalıcı olmasına baÄŸlı olduÄŸunu söyleyen Ä°ncekara, ‘‘İstikrarla birlikte güven ortamının oluÅŸmasıyla iÅŸ güvencesi saÄŸlanır’’ diye konuÅŸtu.Åžu anda satılan araçların üst gelir düzeyine hitap ettiÄŸini kaydeden Ä°ncekara şöyle konuÅŸtu: ‘‘Ama Türkiye'de otomobil talebinin en yoÄŸun olduÄŸu kısım orta sınıfta yaÅŸanıyor. Bu sınıfta artış yaÅŸanmazsa sektör canlanamaz. Bu sektörün de canlanması için kiÅŸilerin yarınlarının güvence altında olması lazım. Yarın kapının önüne konup konmayacağını bilmeyen bir kiÅŸi ucuzda olsa taksitle otomobil almaz.’’İncekara, 30 aylık bir aradan sonra açılan Auto Show Fuarı'nın büyük bir ilgi gördüğünü belirterek, ‘‘GeçmiÅŸ yıllara göre daha iyi bir ÅŸekilde organize edilmiÅŸ bu fuarın kısa süren savaÅŸtan sonra açılması bize Allah'ın bir lütfudur’’ diye konuÅŸtu.Türk otomotiv sektörünün 2000 yılındaki 460 bin adetlik bir pazardan sonra 2001 yılında meydana gelen krize büyük bir stokla yakalandığını belirten Ä°ncekara, ‘‘Sektör 2001 yılını bu stoÄŸu eritmekle geçirdi. 2002 yılını ise krizin devam etmesine karşılık artık stok yönetimi konusunda tedbirli olduÄŸumuz için 2001 yılına göre daha rahat atlattık’’ dedi.SUZUKÄ° AVRUPALI OLUYORSuzuki'nin 2001 Haziran ayından itibaren ‘Suzuki Avrupa Rönasans’’ projesini baÅŸlattığını kaydeden Ä°ncekara ÅŸunları söyledi: ‘‘Bunun amacı Suzuki'nin Avrupa pazarına yönelik tüketicinin istediÄŸi araçları zamanında üretmek ve bu pazarı dinamik ve devamlı halde tutmaktı. Bunun sonucunda ilk olarak geçtiÄŸimiz yıl Paris'te sergilenen ‘Concept S aracı tanıtıldı. Suzuki'nin Avrupa'lı çizgisini yansıtan ve otomotiv dünyasındaki tüm yeni teknolojileri içinde barındırdığı yeni spor modeli ‘Consept S' modeli 2004 yılının sonunda seri üretime geçiyor. Suzuki, önümüzdeki yıllarda hem kendi modelleri hem de General Motors ve Fiat'la birlikte üreteceÄŸi modelleriyle Avrupa'da damgasını vurmak istiyor.’’Suzuki Türkiye olarak 1999 yılından itibaren Suzuki'nin Avrupa grubuna dahil olduklarını da sözlerine ekleyen Ä°ncekara, ‘‘Çünkü OrtadoÄŸu ve Asya grubunda yeniliklerde geç kalınıyor. Avrupa daha ilerde. Bu bizim için pazarlama ve yeni ürün açısından avantaj getiriyor’’dedi.Volvo: Otomotiv artık toparlanırVolvo Türkiye Satış Direktörü Tomas Ernberg, Türkiye'de hiçbir fuarın bu yılki Auto Show Fuarı'ndaki kadar ilgi görmediÄŸini belirterek, ‘‘Volvo olarak biz savaşın biteceÄŸine, ekonominin düzeleceÄŸine inanıyorduk. Fuarın nisanda yapılması için savaÅŸ verdik. Auto Show sayesinde 2003 yılında otomotiv sektörünün toparlanacağını düşünüyoruz’’ dedi.Auto Show'un Cenevre Fuarı'ndan sonra nisan ayında düzenlenmesinin konsept otomobil getirme ÅŸansını artırdığını kaydeden Ernberg, ‘‘Biz bu sayede fuarda konsept bir araç sergiliyoruz. EÄŸer fuar her yıl Nisan ayında olursa hem yeni modeller hem de daha fazla konsept otomobil standlarda yerini alır’’ diye konuÅŸtu.Son iki yılın sektör için çok zor geçtiÄŸini kaydeden Ernberg şöyle konuÅŸtu: ‘‘2003 yılında Volvo olarak 2002 yılına göre yüzde 80 büyümeyi hedefliyoruz. GeçtiÄŸimiz yıl 650 adet olana satışımızı bu yıl 1000'e çıkarmayı planladık. Türkiye'de sektörde mart ayında satışlar çok iyi oldu ancak nisan ayında biraz yavaÅŸladı. Bunun sebebi insanların Auto Show'u beklemesiydi. Bunu fuardaki satışlar ortaya koyuyor. Biz ÅŸu ana kadar fuarda 30 otomobil sattık. Sanırım kapanana kadar 50'nin üzerinde otomobil satışı gerçekleÅŸir.’’XC90 İÇİN 1000 MÜŞTERÄ°Ernberg, yeni 4X4 araçları XC90'ı fuarda ilk defa tanıttıklarını ifade ederek, ‘‘İlk etapta 2003 modelinden ancak 30 tane aldık ve hepsi hemen satıldı. AÄŸustosta teslim edilecek 70 adet 2004 modelinin de satışı yapıldı. XC90 için 1000'den fazla müşteri sıra bekliyor. Getirebilsek 1000 araç satacağız’’ dedi.Türkiye'de Volvo'nun toplam satışlarının yüzde 15'inin XC90 olmasını beklediklerini kaydeden Ernberg, 75 bin ile 96 bin Euro arasındaki fiyatlarla satılan XC90'dan 2004 yılında 300-400 adet satmayı düşündüklerini belirtti. Ernberg, fuarda ilk defa sergiledikleri diÄŸer bir otomobilin ise S60R olduÄŸunu belirterek, ‘‘1 AÄŸustos'tan itibaren piyasaya çıkacak 75 bin Euro fiyatındaki S60R'dan fuarda 7 tane sattık’’dedi.Dizel otomobil sayısının Türkiye'de hızla yükseldiÄŸini kaydeden Ernberg ÅŸunları söyledi: ‘‘2002 yılında toplam otomobil satışlarının yaklaşık yüzde 15'ini dizel araçlar oluÅŸturdu. 2003 yılında ise bu oranın yüzde 30'a kadar çıkabileceÄŸini düşünüyorum’dedi.Fritz: SavaÅŸ bitti, yaz geldi, artık iyimserizChrysler Türkiye'nin Genel Müdürü Johannes Fritz, Mercedes gibi yüzde 100 DaimlerChrysler'in bir markası olduklarını kaydederek, ‘‘Biz Türkiye'yi önemli ve stratejik bir pazar olarak deÄŸerlendiriyoruz. Bu yüzden Türkiye'de uzun dönemde büyümeyi hedefledik’’ dedi.2001 yılına göre satışlarını yüzde 100 artırırarak 2003 yılında 1100 araç satmayı planladıklarını kaydeden Fritz, ‘‘Biz Türkiye'de satış ağımızla büyüyüp pazar payımızı yükseltmeyi hedefliyoruz. Türkiye'de bunu yapcağımıza inanıyor ve Auto Show'da bu gücümüzü sergiliyoruz’’ diye konuÅŸtu.Otomobil fuarlarının firmalarının yeni modellerini müşterilerine tanıtmak için oldukça önemli bir basamak olduÄŸunu kaydeden Fritz, ‘‘Bizim için ise Auto Show'un ayrı bir önemi var. Çünkü biz firmamıza da tanıtıp yeni yüzünü göstermek istiyoruz’’dedi.Auto Show'un bu yıl düzenlenmesinden dolayı son derece memnun olduklarını kaydeden Fritz, ‘‘İnsanlar bu ÅŸovu bekliyorlardı. Herkesin bu fuarı ne kadar çok özlediÄŸi açıkça görülüyor. Ä°lk gününden itibaren ziyaretçi sayısı hızla arttı ve inanılmaz bir ilgi oluÅŸtu. Zamanlama açısından iyi bir zamanda açılan fuar iç pazarın hareketlenmeye baÅŸladığının sinyallerini veriyor’’ dedi. ‘‘SavaÅŸ bitti, yaz geldi ve iyimserlik havasına girildi’’ diye konuÅŸan Fritz, Türkiye'de 2 yıldır yaÅŸanan iniÅŸli çıkışlı dönemin artık geçtiÄŸini ve bu konuda çok iyimser olduÄŸunu kaydetti.EVLÄ°LİĞİN SEMBOLÃœFuarda en ilgi çeken modellerinin 2003 yılı sonunda Türkiye'de piyasaya çıkacak yeni spor modelleri Crossfire olduÄŸunu söyleyen Fritz şöyle konuÅŸtu: ‘‘Crossfire bizim için çok önemli çünkü DaimlerChrysler evliliÄŸini ortaya çıkardığı bir model. Amerikan tasarımına ve çizgisine sahip Crossfire Alman mühendisliÄŸiyle geliÅŸtirilmiÅŸ bir model olarak kombinasyonu ortaya koyuyor. Crossfire Chrysler'in yeni yüzünü simgeliyor ve gelecekteki modelleri hakkında ipuçlarını veriyor. Avrupa lansmanı Temmuz ayında Almanya'da yapılacak Crossfire'yi bu yılın sonunda Türkiye'de piyasa sunmayı hedefliyoruz.’’CMS'den ilk alüminyum kamyon jantıAlüminyum jant üreticisi CMS Grubu, yeni bir ilke daha imza atarak, Türkiye'de alüminyum kamyon jantı üreten ilk kuruluÅŸ oldu. CMS Auto Show'da ilk kez sergilediÄŸi yeni ürünü ile ilgili seri üretime 2003 yılının ikinci yarısında baÅŸlayacak. Alüminyum kamyon jantının geniÅŸ ve geliÅŸen bir pazar olması tespitinden yola çıkarak, Ä°zmir ÇiÄŸli'deki yeni yatırımlarını hızlandıran ve ürün gamını geniÅŸleten CMS Grubu, deneme üretimlerini tamamladığı ve Türkiye'de bir ilk oluÅŸturan CMS 270 alüminyum kamyon jantını Alman TÃœV enstitüsünde testlerden baÅŸarıyla geçirdi. Otomotiv ihracatı rekordan rekora koÅŸuyorEkonomik kriz nedeniyle iç pazarın daralması sonucu yurtdışı pazarlara yönelen Türk otomotiv sektörü, Ocak-Nisan dönemindeki ihracatı ile tarihi bir baÅŸarıya daha imza attı. Nisan ayındaki ihracat artışı yüzde 80.2'ye ulaÅŸan sektör, bu rakamla tarihi bir rekor kırmış oldu. UludaÄŸ Ä°hracatçı Birlikleri (UÄ°B) verilerine göre, sektör, Ocak-Nisan döneminde 13 serbest bölgenin yanı sıra 141 ülke ve özerk bölgeye ulaÅŸmayı baÅŸardı. Yeni bir rekorla Nisan ayında 638 milyon 312 bin doları bulan ihracat, geçen yılın aynı ayında 354 milyon 148 bin dolar olarak gerçekleÅŸmiÅŸti. Ä°hracat, bu yıl Ocak'ta yüzde 69.5, Åžubat'ta yüzde 37.4, Mart'ta da yüzde 52.2 artış kaydetmiÅŸti. Ocak-Nisan döneminde ise yüzde 59.9'luk artışla 2 milyar 90 milyon 986 bin dolara yükselen ihracat, geçen yılın aynı döneminde 1 milyar 306 milyon 934 bin dolarda kalmıştı. Ä°hracat kalemleri arasında yan sanayii, 739 milyon 111 bin dolar ile ilk sırada,binek otomobiller 567 milyon 951 bin dolar ile ikinci ve 347 milyon 833 bin dolar ile de eÅŸya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar izledi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!