Güncelleme Tarihi:
Türk Standartları Enstitüsü'nden (TSE) yapılan yazılı açıklamada, TSE'nin her yıl gerçekleştirdiği Altın Ambalaj Yarışması'nın uluslararası ayağı olan WorldStar Ambalaj Yarışması için başvuruların sona erdiği kaydedildi.
WPO üyesi olarak TSE aracılığı ile müracaat eden 16 firmanın 23 ürünü, dünya ülkelerinin diğer firmaları ve ürünleri ile yarışacak. Firmaların ürünleri, Yunanistan'ın başkenti Atina'da 23-25 Ekim 2007 tarihleri arasında gerçekleştirilecek jüri toplantısında değerlendirilecek.
Ödül töreni ise Mayıs 2008'de Ghana'da düzenlenecek. Yarışmada dereceye giren firmalar, yarışmayı kazandıklarını belirten WPO'nun “WorldStar” logosunu ürünleri üzerinde kullanarak tüketicilerle, ambalajlarının güvenilirliğini paylaşabilecek.
Geçen yıl gerçekleşen WorldStar 2006 Uluslararası Ambalaj Yarışması'nda yaklaşık 300 ürün arasında 4 Türk firması 6 ürün ile “Dünya Yıldızı” ödülünü almaya hak kazanmıştı.
TSE'nin Altın Ambalaj Yarışmasında dereceye girmenin ön koşul olduğu WorldStar Ambalaj Yarışmasın'a bu yıl katılan firmalar, Ak Gıda, Bahçıvan, Bak Ambalaj, Beko Elektronik, BFN Otomobil, Camiş Ambalaj, Cem Ofset, Dalan Kimya, Elda İçecek, İnter Plastik, Izvar Ambalaj, Olmuksa, Pınar Süt, Tire Kutsan, Torbalı Renk Kutu, Türk Tuborg'dan oluşuyor.
TSE Başkanı Kenan Malatyalı, ambalaj sektöründe kendini en iyi şekilde geliştiren Türk markalarının, uluslararası platformda düzenlenen bu önemli yarışmadan da büyük başarılarla döneceğine inandığını bildirdi.
Malatyalı, Türkiye'nin en iyi ambalajlarının seçildiği Altın Ambalaj Yarışması'nda dereceye giren firmaların, ürünlerini uluslararası platformlarda da görmenin gelişen ekonominin önemli bir işareti olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
“TSE'den de uzmanların jüri üyesi olarak katıldığı WorldStar Ambalaj Yarışması'nda bu yıl da önemli başarılar elde edeceğimiz inancındayım. Haziran ayında gerçekleştirdiğimiz Altın Ambalaj Yarışması'nda birbirinden yaratıcı ve kaliteli bir ürün yelpazesi ile karşılaştık. Bu ambalaj sektöründe yaşanan gelişmenin en iyi göstergesidir. Hedefimiz ambalajda Türkiye markası yaratmak ve uluslararası arenada daha çok Türk firmasının ve ürünlerinin tanınmasını sağlamaktır.”