Oluşturulma Tarihi: Aralık 30, 2009 00:00
California Üniversitesi’nin iki ekonomi profesörü Victor Stango ve Christopher Knittel, trafik kazası geçirdikten sonra 11 tane metresi olduğu ortaya çıkan ABD’li ünlü golfçü Tiger Woods’ın sponsorlarının kazanın ardından 12 milyar dolarlık hisse kaybı yaşadığını hesapladı.
Profesörler, dünyanın en pahalı sporcusu Woods’ın geçirdiği kazadan sonra dokuz sponsorunun
hisse senedi değerini 13 gün inceleyerek rakiplerle ve genel piyasayla karşılaştırdı. Toplamda sponsorların piyasa değeri yüzde 2.3 düştü. Enerji içeceği üreticisi Gatorade, spor markası Nike ve Electronic Arts kazadan sonra en çok etkilenen şirketler oldu. Bu üç şirket en önemli tanıtım yüzü olan Tiger Wood’un skandalından sonra borsada yüzde 4.3 düşüş yaşadı.