Güncelleme Tarihi:
“BAŞARILI markaların arkasındaki etkileşimin sırları” konferansına katılmak için Türkiye’ye gelen Uluslararası pazar araştırma şirketi Millward Brown’un Global Markalar Direktörü Peter Walshe, yerel markaları önemseyen uluslararası bir marka olduklarını söyledi. Financial Times’ta 5 yıldır “En Güçlü 100 Global Marka” çalışmasının yöneticiliğini de yapan Peter Walshe, “Dünyada neler olup bittiğini yansıtma bakımından Millward Brown önemli işler yapıyor. Türkiye’nin de son yıllarda yerelde çok başarılı markaları var. Çünkü Türkiye’nin hızla büyüyen ve gelişen bir pazar. BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin) ülkelerinin yanına büyüyen iş potansiyeliyle artık Türkiye ekleniyor. Bu ülkelerde yaşayan insanlar pazarlamayı çok iyi biliyor” diye konuştu.
Yerel marka kimliği
Peter Walshe, “Türkiye’deki yerel markalar kolayca uluslararası markalarla bağlantı kurabiliyor ve dünyanın geri kalanında neler olduğunu görmek istiyor. Bu sayede de yerel markaların kimliği daha da güçleniyor” dedi ve şöyle devam etti: “İlk aklıma gelen marka Efes Bira markası. Efes’in yerel bir isme sahip olması çok etkili. Çünkü genelde yurtdışına çıktığında insanlar o ülkenin yerel içeceği var mı diye sorar. Bende Türkiye’ye geldiğimde bana da onu tavsiye etmişlerdi. Çok güçlü bir marka ve fiyatı da ulaşılabilir. Dünyadaki bira pazarına baktığımızda orijinal yerel biraların büyüklük bakımından önemli yerlerde olduğunu görürsünüz. Efes de Rus, Hint, Çin biraları gibi tanınmış biralara çok yakın.”
Tüketici majör danışman
“Araştırmalara göre dünyada tüketiciler arası ciddi değişim yaşanıyor” diyen Millward Brown Global Markalar Direktörü Peter Walshe, “Biz artık tüketiciye ‘Majör Danışman’ demeyi tercih ediyoruz. Çünkü tüketiciler marka deneyimlerini anlatma konusunda çok güçlü tavsiyeler veriyorlar. Araştırmalarda şunu gördük; önceki resesyonlarda markaların algısındaki tüketici görünümü değişmemişti. Ancak şimdi çok ciddi bir değişim yaşanıyor” dedi.
Ünlülerin kendi markalarını yaratma girişimi çok riskli
PETER Walshe; Penelope Cruz, Rihanna gibi dünyaca tanınmış isimlere koleksiyonlar yaptıran H&M, Zara, Topshop gibi markaları çok başarılı bulduğunu söyledi. Markalar için tanınmış isimlerle çalışıp, özel koleksiyonlar hazırlamanın zaman zaman avantaja dönüştüğünü belirten Peter Walshe, kendi markasını yaratmaya çalışan ünlüleri ise eleştirdi. Paris Hilton gibi kendi imzasını taşıyan giyim ve ayakkabı markası yaratmaya çalışmanın çok riskli olduğunu belirten Walshe, “Marka bir kişiliktir, kişilik de markadır. Adını marka olarak konumlandır-maya çalışanlara bakınca durum netleşiyor aslında. Onlar sadece kişiliklerinin
reklamını yapıyorlar.”