Wal-Mart ve Zara’yla yarıştı, ’eli boş’ dönse de mutlu oldu

Güncelleme Tarihi:

Wal-Mart ve Zara’yla yarıştı, ’eli boş’ dönse de mutlu oldu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2009 00:00

Koton, Dünya Perakende Ödülleri 2009’da iki dalda birden finalde yarıştı. Koton’un sahibi Yılmaz Yılmaz, ödül alamasalar bile dünyanın en büyük şirketlerinden Wal-Mart; Zara’nın bağlı olduğu Inditex ve Gucci, Yves Saint Laurent’in çatı şirketi PPR ile aynı kategoride yarışmanın başarı olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

WAL-Mart’tan Apple’a, Zara’dan Gucci’ye dünyanın önde gelen pek çok marka ve perakendecinin sahibi ve yöneticilerini ağırlayan Dünya Perakende Kongresi kapsamında düzenlenen Dünya Perakende Ödülleri 2009’da Türk Koton hiçbir başvuruda bulunmadan iki kategoride finalde yarıştı. Barselona’daki ödül töreninden elleri boş dönmesine rağmen büyük bir başarı kazandıklarını belirten Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Global Perakendeci dalında rakiplerimiz 400 milyar doları aşan cirosuyla dünyanın en büyük 3 şirketinden biri olan Wal-Mart; Zara, Pull and Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius gibi 8 markanın bağlı olduğu Inditex; Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Sergio Rossi, Alexander McQueen, Stella McCartney’i bünyesinde barındıran lüks devi PPR, 7 binden fazla mağazası olan Aldi ve Mothercare’di. Bu devlerle bir tutulduk ve aynı kategoride finale kaldık. Bu bile büyük bir başarı" dedi. 2000 yılında 10 mağazası varken şu anda 55’i yurtdışında 215 mağaza sayısına ulaşan Koton, hızlı büyümesinin yanında ’Banafit’ gibi yaratıcı projeleriyle de dikkat çekti. En İnovatif Perakendeci dalında da Chronodrive, Fashionology, Metro Group/Real, Undiz ve Aqui E ile finalde yarıştı.

Acayip işler

Yılmaz Yılmaz, krize rağmen çok acayip işler yaptıklarını belirterek, inovatif çalışmalarla krize rağmen satışları artırdıklarını anlattı. Yılmaz Yılmaz, "İnsanlar standart değil. Biz de onlara Banafit gibi standart olmayan ürünler sunuyoruz. Satışlarımız düşmüyor; artıyor. Sektörün genelinde yüzde 10-30 gerileme var. Biz fiyatları yüzde 5 indirdik. Mağazaya gelenlerde satışa dönüşme oranı yüzde 20’den yüzde 18’e düştü. 2008 ciromuz 450 milyon liraydı. 2009’da en az yüzde 25-30 büyüme bekliyoruz" diye konuştu.

Fas ve Tunus’a bu yıl girmeyi planladıklarını kaydeden Yılmaz Yılmaz, bu yıl ilk kez yurtdışında açılan mağaza sayısının Türkiye’de açılardan fazla olacağını söyledi. Yılmaz yurtdışında ’daha önce ektikleri tohumları’ nedeniyle hızlı büyüdüklerini belirterek, Türkiye’de de Zonguldak’a gittiklerini, Erzurum’a girmeye hazırlandıklarını hatırlattı.

Pantolon ve gömleğin ardından Banafit projesini cekette de uygulayacaklarını dile getiren Koton Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gülden Yılmaz, "Cekette bel mesafesi önemli. Omuz ve kol boyu da değişiyor. Gömlek yapmaktan çok zor. En zor projemiz. Bir hafta sonra ilk denemeyi yapıyoruz" dedi.

Dubai’deki franchise’ının Max’i geldi Vinmax’in adı değişecek

MAVİ’nin eski genel müdürü Nurettin Kantarelli’nin ilk mağazasını geçtiğimiz günlerde açtığı Dubaili Max Fashions markası nedeniyle Yılmaz Ailesi, sahip oldukları diğer markaları Vinmax’in ismini değiştiriyor. Yılmaz Yılmaz, şu anda 13 mağazya ulaşan, çocuktan yetişkine tüm aileyi kapsayan Vinmax’in ismini kıştan önce değiştireceklerini söyledi. Yılmaz, "Koton’un Dubai ve çevre ülkelerdeki franchise’ı olan Landmark şirketi Max’in sahibi. Onlar şu ana kadar bölgede 28 Koton mağazası açtılar. Türkiye’de Max mağazası açılmadan önce bizimle temasa geçtiler. ’İsim benzerliği var. Bize engel olmazsınız değil mi’ dediler. Biz de onlara hak vedik. Yasal bir zorunluluğumuz olmadığı halde Vinmax’in ismi değişecek" dedi.

Haberin Devamı

Mağazacılık sektörü iş fırsatları:  http://www.yenibiris.com/IsIlanlari/Ilanlar.aspx?sector=12005 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!