VW ticari, yeniden liderlik arıyor müşteri küçük ve ucuza yöneliyor

Güncelleme Tarihi:

VW ticari, yeniden liderlik arıyor müşteri küçük ve ucuza yöneliyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2008 00:00

Türkiye’de yılın ilk yarısında yaşanan belirsizlik, ticari araç satışlarında yönü ucuz ve küçük araçlara çevirince Alman Volkswagen’in en büyük ticari araç pazarı unvanını İngiltere’ye kaptırdık. VW Türkiye Ticari Araç Genel Müdürü Kerem Güven, "Ekonomik belirsizlik dolayısıyla risk almak istemeyenler geçici olarak ucuz ve küçük ticarilere yöneldi. İngiltere’nin gerisinde kaldık" dedi.

Haberin Devamı

YILIN ilk yarısında Türkiye’deki belirsizlik ortamı hafif ticari araç satışlarında talebi küçük ve ucuz modellere yöneltti. Tofaş’ın Fiat, Peugeot ve Citroen için Bursa’da ürettiği Minicargo projesinin yarattığı yeni sınıf, Türkiye’de hızla büyüyerek toplam ticari araç pazarının yüzde 10’unu aştı.

Ucuz araç talebi

Fiat’ın Fiorino, Peugeot’nun Bipper, Citroen’in ise Nemo’yla yer aldığı küçük ve ekonomik ticari araç pazarının (A Sıfır) büyümesiyle birlikte, hafif ticari araç satışlarında ise daralma yaşandı. 2007’de hafif ticari araç (A) toplam ticari araç satışlarında yüzde 48’lik  paya sahipken bu yılın ilk yarısında bu oran yüzde 40’a geriledi.

Doğuş Otomotiv-Volkswagen Ticari Araç Genel Müdürü Kerem Güven, ekonomik belirsizlik ortamında geçici olarak daha ucuz ve küçük ticari araçların tercih edildiğini belirterek, "Ticari araç pazarında ortaya çıkan bu yeni segmentin payı son dönemde hızla artmaya başladı. Ekonomik belirsizliğe bağlı olarak tüketiciler fazla riske girmek istemedi. Bu yüzden küçük ve ucuz araçları tercih ettiler" dedi. Türkiye’de ticari araç satışlarının geçtiğimiz yılın üstünde olmasına rağmen hafif ticari payının düştüğünü belirten Güven, VW’nin de satışlarda bundan nasibi aldığını kaydetti. Güven, "Küçük ticariler bizim satışlarımızı da yüzde 10-15 etkiledi. Yıl sonuna doğru hafif ticari araç talebinin yeniden artacağını düşünüyoruz" açıklamasını yaptı. Türkiye’nin VW’nin ticari araç ihraç pazarları arasında ikinciliğe gerilediğini de kaydeden söyleyen Güven, şöyle konuştu: "VW doğal olarak en çok ticari aracı kendi evinde yani Almanya’da satıyor. İhraç pazarları içinde Türkiye ise uzun süredir liderdi. Geçtiğimiz yılla birlikte İngiltere bizi geçerek birinciliğe yerleşti. Bu yılın ilk 7 aylık döneminde de bu devam ediyor.  Pazardaki büyümeye paralel olarak satışlarımızı artırıp yeniden liderliğe oturmak istiyoruz."

Haberin Devamı

Hedefi düşürdük

Hafif ticari pazarının 2007’de 237 bin adet olduğunu hatırlatan Güven, şöyle konuştu: "2008 hedefimiz 245 bin adetti. Ancak siyasi ve ekonomik belirsizliklere bağlı olarak 210 bin adede çektik. AKP kapatılmadı, siyasi belirsizlik kalktı. Tek sorun yurtdışındaki gelişmeler. Henüz 210 bin adetlik pazar hedefini revize etmedik. Ekim ayından sonra pazarda canlılık bekliyoruz. 2007 yılında VW olarak Türkiye’de 28 bin ticari araç sattık.  2008 hedefimiz ise 23 bin."

Haberin Devamı

Türkiye’ye özel üretilen Caddy, 41 bin YTL’ye geldi

HAFİF ticari araç sınıfında yer alan modeller bir bir yenilenerek Türkiye’de yollara çıkarken, Volkswagen’de başarılı modeli Caddy’in versiyonlarına ’Life’ı de ekleyerek rekabetten geri kalmadığı sinyallerini verdi. VW Ticari Araç Genel Müdürü Kerem Güven, Caddy Life’nin Almanya’da sadece Türkiye için özel olarak

/images/100/0x0/55eb4939f018fbb8f8b76444
üretildiğini belirterek, "VW, bu aracı sadece bize özel olarak üretiyor. Toplam Caddy satışları içinde Caddy Life’ın yüzde 10’luk bir pay almasını hedefliyoruz. Bu yıl sonuna kadar 700-1000 adet arasında bir satış bekliyoruz" dedi.

Haberin Devamı

Ticari araçta model yenilenme yaşının 7 yıldan başladığını hatırlatan Güven, "Caddy, henüz 4 yaşında. Bu yüzden biz yeni versiyonlarla bu modeli güncel tutmaya çalışıyoruz. Caddy Life, normalde Caddy alıp bir çok aksesuvar ekleyen müşterilerimize özel bir araç. Caddy’i alıp şu an Life’ versiyonundaki özellikleri eklediğinizde bunun maliyeti 6 bin YTL’yi buluyor. Biz ise Caddy Life’de bunu 3 bin YTL farkla sunuyoruz" dedi. Volkswagen Caddy’de olduğu gibi Yeni Caddy Life’da da DSG şanzımanlı otomatik vites seçeneği de sunuluyor. Caddy Kombi’ye oranla 2 bin 990 YTL’lik donanım fiyat farkı bulunan Yeni Caddy Life’ın 1.9 TDI 105 beygirlik manuel vites seçeneği 41.470 YTL’lik fiyatıyla tüketicilerin beğenisine sunuluyor.

Haberin Devamı

Yeni Caddy Life’da ilk göze çarpan gövde rengi tampon, kapı kolları ve aynalar, ön sis farları ve alüminyum alaşımlı jantlar gibi dış görüntüde fark yaratan detaylar. Yeni Caddy Life’ın içinde ise ön paneldeki renkli havalandırma çerçeveleri, panel üzerinde kapaklı eşya gözü, krom kaplama iç kapı kolları, ön kapı içlerinde çift renkli özel kaplama ile sürücü ve yolcu koltuğu arasındaki kapaklı orta konsolun standart donanım paketi içinde sunuluyor. Yeni Caddy Life’ın koltuk döşemeleri ise sadece bu model için özel olarak dizayn edilmiş.Yan kayar kapı içlerinde kol dayama ve eşya gözlü özel kaplama, orta konsol arkasındaki bardaklık, 12 volt soket ve ilave havalandırma kanalları ise arka koltuktaki yolcular için yolculuğu daha da konforlu hale getiriyor.

Haberin Devamı

VW pick-up 2009’da geliyor

KEREM Güven son dönemde Avrupa’da pick-up satışlarında belirgin bir artış olduğunu ve Volkswagen’in de bu segmente kayıtsız kalmayacağını söyledi. Markanın tasarımı oldukça farklı ve şık bir pick-up üretimine 2009’de başlayacağını belirten Güven, "Oldukça yakışıklı bir pick-up modeli, rakibimz Mitsubishi L200, Nissan Navara gibi kaslı. Önümüzdeki yılın son çeyreğinde Türkiye’ye rekabetçi fiyatlarla ithal edeceğiz. Yılda VW pick-up’tan 1.500-2 bin adet satarız" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!