Güncelleme Tarihi:
YATIRIM için her türlü ekonomik ortamın oluşmasına, her türlü teşvik ve desteğin verilmesine, kaliteli üretim ve Avrupa’ya oranla ekonomik ve vasıflı işgücüne rağmen Türkiye, çok uzun süredir yeni bir otomotiv yatırımı çekemiyor. Dönem dönem gündeme bir çok markanın yatırım yapacağı açıklamaları gelse de Türkiye büyüyen pazarına artan ihracatına rağmen mevcut otomotiv yatırımların yanına yenilerini bir türlü ekleyemedi. Bu noktada hükümet 4 koldan yeni teşvikleri de önlerine sererek yatırım çekmeye çalışırken, gelinen noktada gözler hep dünyada ve Türkiye’de hızla büyüyen Alman Volkswagen Grubu’nda kilitleniyor. Bu durum öyle bir hal aldı ki, VW sanki yatırıma gelse arkasından bir çok marka da Türkiye’ye gelicek gibi algılanmaya başladı.
HİÇ GELMEYECEĞİM DEMEDİ
Bakanlar sürekli VW’yi yatırıma davet ederken, geleceğinden çok emin açıklamalar da yapmıyor değiller. Son yıllarda VW cephesi ise hiç bir zaman ‘Gelmeyeceğim’ demedi ama Türkiye’nin pek gündemlerinde olmadığını da açıkça ortaya koydu. VW Grubu’na bağlı 14 markanın Türkiye temsilcisi Doğuş Grubu’nun patronu Ferit Şahenk ise, “Eğer VW gelmeye karar verirse seve seve ortak oluruz. Bu bizim için Milli bir görevdir” yorumlarını tekrarladı. İşte bu noktada 20 yıl bu grubun üst yönetiminde ve yönetim kurulunda görev almış Ali Bilaloğlu’nun açıklamaları çok önemli. Türkiye’ye dönüp 14 markanın Türkiye distribütörü olan Doğuş Otomotiv’in CEO’su olan Bilaloğlu’na ‘Sky360’daki programımda bu konuya sordum.
HİÇBİR SEBEP YOK
Bilaloğlu çok açık bir şekilde, “Bugünkü şartlarda VW’nin Türkiye’ye gelmemesi için hiç bir sebep yok. Gerek bakanlarımız gerek Yatırım Ajansı VW’yi Türkiye’ye çekmek için büyük çaba gösteriyor. Bugün VW Grubu’nun dünya çapında 90’ı aşkın fabrikası var ve tüm yatırımlarını uzun vadeli yapıyor. Yani kısa vadeli duygusal karar vermiyor. Uzun yıllardar VW’de çalışmış biri olarak, bugün Türkiye VW için yatırım yapacağı çok önemli ülkelerden biri haline geldi. İstihdam, teşvikler, devlet desteği ve pazar açısından Türkiye artık VW için çok çekici bir pazar. Bence kararda sona yaklaşıldı.Kısa süre içinde sanayi stratejilerine bağlı olarak Türkiye’de yatırım kararı alabilir” cevabını verdi.
MONTAJ ÜRETİMİ YAPMAZ
VW’nin Türkiye’de yatırım kararı alması durumunda üretimin en az 40-50 bin adet olacağını düşündüğünü kaydeden Bilaloğlu, “Bu benim kişisel görüşüm. Zaten bundan azı sadece montaj üretimi olur. Model olarak ise görüşüm VW’nin küçük sınıfta bir otomobil üreteceği yönündedir. Çünkü böyle bir modelin hem iç pazar hem de Türkiye’nin sınır bölgelerine ihracat şansı olacaktır” dedi. Bilaloğlu aslında bu görüşüyle VW’nin ticari araç üretimini düşünmüdeğini de ortaya koymuş oldu.
Türkiye’de MAN üretiyor
ALİ Bilaloğlu, VW’nin halihazırda Türkiye’de yatırımı olduğunu da belirterek, “Bugün VW Grubu bünyesine giren MAN’ın Türkiye’de fabrikası var ve sürekli büyüyor. Diğer taraftan VW, Türkiye’de kurduğu satın alma ofisiyle her yıl 1 milyar liralık parça alımı yapıyor. Yatırım için çağırırken hiç yokmuş gibi de düşünmemek lazım” dedi.
250 ADAM martta satışta
OPEL’in küçük sınıftaki temsilcisi ADAM, 2013 yılı Mart ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak. Jam - Glam - Slam olmak üzere üç farklı model seçeneğiyle satışa sunulacak ADAM’da 70 beygr güç üreten 1.2 litrelik benzinli motor görev alacak. Yeni modeli ADAM ile 2013 yılında 250 adet’lik bir satış hedeflediklerini söyleyen Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “ADAM, Avrupa’daki büyüme planımızda önemli bir rol oynayacak” diye konuştu.