Vurup, kaçtı görmedim!

Güncelleme Tarihi:

Vurup, kaçtı görmedim
Oluşturulma Tarihi: Şubat 12, 2017 21:01

Sigorta şirketlerinin trafik ve kaskoda tespit ettikleri sahte hasarlarda ilk sırayı ‘vurup, kaçtı, görmedim’ beyanı alıyor. Sigorta dolandırıcılığında başvurulan ikinci yöntem ise sahte kaza tespit tutanağı düzenlenmesi. Kaza sonrası sigorta yaptırmada sıkça başvurulan yöntemler arasında. 

Haberin Devamı

SİGORTACILARIN tespit ettiği sahte hasarlarda ilk sırayı, ‘vurup, kaçtı’ bahanesi alıyor. Kasko ve trafik sigortalarında hem hasar rakamları hem de tespit edilen sigorta suistimalleri açıklandı. 2016 yılında, 643 bin 25 adedi trafik sigortası, 817 bin adedi de kasko olmak üzere bir milyon 460 binin üzerinde hasar gerçekleşti. Bir önceki sene ise 687 bin 836’sı trafik, 899 bin 524’ü kasko olmak üzere bir milyon 587 bin 360 hasar gerçekleşmişti. Bu da 2016’da hasarların bir önceki yıla göre yüzde 9 azaldığını gösteriyor.

Araç türlerine göre bakıldığında trafik sigortasında en çok kazaya karışan araçlar, otomobiller oldu. Toplam 643 bin 25 adet hasar dosyasının 441 bin 562’si otomobillerden geldi. Trafik sigortasında en çok kaza yapan araçlarda ikinci sırayı ise, 111 bin 771 hasar ile kamyonetler aldı. Kaskoda da durum pek farklı değil. Toplam 817 bin hasarın, 617 bini otomobillere ait. 

Haberin Devamı

ORGANİZE İŞLER

Oto sigortalarında sahte hasarlara yönelik detaylar da belli oldu. Son 3 yılda sigorta şirketleri 7 bine yakın sahte hasar tespit etti. Sahte hasarlarda, sigortalıların en çok başvurduğu yöntem ise, ‘vurup kaçtı’ beyanı. Tespit edilen sahte hasarların yüzde 20’ye yakını, vurup kaçma olduğunu söyleyip, hasar

Vurup, kaçtı görmedim

talebinde bulunuyor. Sigorta suistimallerinde ikinci sırayı ise hasar sonrası sigortalanma alıyor. Sürücüler, hasar sonrası ya sigorta acenteleri ya da internet üzerinden sigorta yaptırarak, hasarını tazmin etmeye çalışıyor. Planlanmış ya da organize edilmiş hasarlar da oto sigortalarından başvurulan sahte hasarlardan. Sahte hasarların yüzde 15’e yakını da bu tür organize düzenlenmiş, sigorta şirketlerini dolandırmaya yönelik hasarlar. 

SAHTE KAZA TUTANAĞI

Özellikle trafik sigortalarında sahtecilikte başvurulan bir başka yöntem de sahte kaza tespit tutanağı düzenleme. Sigortacıların tespit ettikleri sahte hasarların yüzde 12’si gerçeği yansıtmayan kaza tespit tutanağı doldurulmasından kaynaklanıyor. Sigortacılar, bu verilerin tespit edilen sahte hasarlar olduğunu, şüpheli olsa bile tespit edilemeyen sahte hasarlar da olduğunu belirterek, sahte hasar oranının yüzde 15’lerde olduğunu söylüyor. Sigortacılar, tespit edilen sahte hasarlarda, sigortalıların yüzde 70’inin tazminat talep etmekten vazgeçtiklerini de sözlerine ekliyor.

Haberin Devamı

Plaka değiştirip kaza yapıyorlar
SİGORTACILAR, tespit ettikleri sahte hasarlar arasında ilginç olaylarla da karşılaştıklarını belirterek, şunları söylüyor: “Aracını uçurumdan yuvarlayıp kaza süsü veren de var, tamirhanede plaka değiştirilerek, birkaç kazaya karışan da var; yine tamirhanede bırakılan aracı hasarlı gösterip, tazminat talebin de bulunan da var. En ilgici ise düz yolda geri geri giderek, başka araca çarpılıp, kaza tespit tutanağı tutulması. Bazı hasarlar ise organize. Belli araçlar senede 10-15 kazaya karışıyor ve düzenlenen kaza tutanaklarında sürekli olarak karşı taraf kusurlu gösteriliyor.”

BAKMADAN GEÇME!