Votka, sert içki şampiyonu

Güncelleme Tarihi:

Votka, sert içki şampiyonu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2007 00:00

Tüketimi son 5 yılda yüzde 6.8 artan votka, dünyada en çok tüketilen ’sert alkollü içki’ oldu. Smirnoff, Absolut, Finlandia, Grey Goose gibi markalar satışlarında önemli artışlar elde ederken, votka tüketimi 5 yılda 38.6 milyon kasadan 53.7 milyon kasaya çıktı.

SON beş yılda dünyada tüketimi en çok artan sert alkollü içki votka oldu. Amerikan ekonomi gazetesi Wall Street Journal’da yer alana habere göre, votkanın tüketiminde yüzde 6.8’lik artış yaşandı. 2000 yılında tüketimi 38.6 milyon kasa olan votka, 2005 yılında 53.7 milyon kasa tüketildi. Tüketimi en çok artan ikinci içki ise, rom oldu. Romun tüketimi yüzde 4.2’lik artışla, 44.9 milyon kasaya çıktı. Bourbon’un satışı ise, yüzde 3.5 oranında artarak 14.5 milyon kasaya ulaştı. Viskinin tüketimi 54.4 milyon kasaya çıkarken, likör tüketimi 25.1 milyon kasada kaldı. En az artışın olduğu cinin tüketimi yüzde 0.3 oranında artarak beş yıl içinde 15.9’dan, 16.2 milyon kasaya çıktı.

VOTKA MARKALARI SIÇRADI: Dünyada votka ve likör sektöründe, en popüler votka markalarının satışlarında da son beş yılda ciddi artışlar yaşandı. ’Impact 2006 Küresel İçececek Çalışması’ verilerine göre, 2000 yılında satışı yüzde 15 milyon kasa olan Smirnoff’un satışı yüzde 7.4’lük artışla, 21.4 milyon kasa oldu. Absolut’un satışı yüzde 4.9’luk artışla, 9.2 milyon kasaya çıktı. Finlandia’nın satışı ise, 1.5 milyon kasadan 2.1 milyon kasaya yükseldi. Votka markaları arasında en büyük artışı ise, Grey Goose yüzde 50.3’le sağladı. Grey Goose’un 2000 yılında satışı 0.3 milyon kasa iken, 2005’de 2.3 milyon kasaya çıktı.

ABD’DE 260 VOTKA MARKASI: ABD’de de, pazara sürülen yeni markalarla votkaya hücum yaşanıyor. Ülkede 260’a yakın votka markası bulunuyor. Votka ülkede yeni sert likör markalarının çeyreğini oluşturuyor. ABD’de vokta satışı 2005’de bir önceki yıla göre yüzde 4.5 oranında arttı. Şişesi 20 dolardan fazla olan en pahalı votkaların fiyatı yüzde 11 oranında arttı. Sektör yetkilileri, votkanın göreceli olarak yapımının kolay olmasının kár marjlarının yüzde 40’lara çıkmasını sağladı. Birçok girişimcinin sektöre hücum etmesini sağlayan faktörlerden biri de, likör endüstrisinin modası geçmiş fabrika yapısı. Popüler içki haline gelen votka üretimine giren işletmeci sayısında da artış yaşanıyor. Değişik alanlardaki işlerini satan pek çok işadamı, bu alana yatırım yapıyor. Online şehir rehberi sitesi SeattleOnline’ı satan 45 yaşındaki Craig Dieffenbach, ürettiği votkanın markasını ünlü gitarist Jimi Hendrix’in ismi olan Hendrix Elecktric koydu.

Türkiye’de üretim 2 kat arttı

TÜİK verilerine göre, 2006 yılının ocak-ağustos döneminde cin, votka, kanyak ve likör üretiminde artış yaşandı.

Geçen yılın ilk 8 aylık döneminde 332.2 bin litre düzeyinde bulunan cin üretimi bu yıl 730.8 bin litreye çıktı.

Votka üretimi 1 milyon 106.4 bin litreden, 2 milyon 826.2 bin litreye yükseldi.

Kanyak üretimi 308.5 bin litreden 387.9 bin litreye çıktı.

Likör üretimi ise 2 milyon 595.4 bin litreden 4 milyon 77.9 bin litreye çıktı.

Yılın ilk 8 ayında 15.9 bin litrelik de vermut üretimi yapıldı. Geçen yılın aynı döneminde vermut üretimi yapılmamıştı.

Türkiye’de rakının tahtına göz dikti

TÜRKİYE’de içki denilince akla ilk gelen rakı, pazar liderliğini bırakmazken dünyadaki trendlere paralel olarak votka tüketiminde yüzde 21’lik artış yaşandı. Türkiye’deki önemli likör ve votka üreticisi Mey İçki’nin Pazarlama Direktörü Cihan Kırımlı, Türkiye’de de votka pazarının dünya trendlerini takip ettiğini belirterek, "Votka, farklı tatlarla karıştırılabilir olması, pratikliği ile dünyada son yılların en popüler içkisi haline geldi. Türkiye’de de aynı trendi izliyoruz. Türkiye’de rakıdan sonra en çok tercih edilen içki. Özellikle genç yetişkinlerin en çok tercih ettiği içkiler arasında yer alıyor" dedi. Kırımlı, votka pazarında geçen yıllara göre yüzde 21 büyümeyi ise şöyle açıkladı: "Votka özellikle gece, kulüp, bar, ve benzeri eğlence mekanlarında tüketiliyor. Müzik ve ona bağlı eğlence kültürünün değişimi ile bu mekanlar ağırlığını artırıyor. Votka çok farklı içeceklerle karıştırılarak veya sek olarak içilebiliyor. Bu da kullanım alanlarını genişletiyor. Sadece geceleri içilen bir içki değil, gündüz kafeler, plajlar gibi çok çeşitli mekanlarda tüketilebiliyor. 2007’de de votka pazarındaki büyümenin devam etmesini bekliyoruz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!