OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 24, 2001 00:00
Volkswagen AG Yönetim Kurulu Başkanı Ferdinand Piech, Doğuş Market Place'nin bugünkü açılışının, Volkswagen Grubu'nun Türkiye piyasasına duyduğu güvenin önemli bir göstergesi olduğunu söyledi. İstanbul Haramidere'de Doğuş Otomotiv Holding'e bağlı otomobil markaları Wolkswagen, Seat ve Auidi showroom ve servislerinin, alışveriş ve eğlence birimleriyle birleştirilmesiyle oluşturulan Doğuş Marktplatz'ın açılışı öncesinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Piech, ekonominin bir an önce istikrara kavuşmasını umduklarını belirterek, ''bu yatırımımızı yaparak kesin bir mesaj vermeye çalıştık. Türkiye'deki pazar ekonomisine olan güvenimizi belirtmeye çalıştık'' dedi. Volkswagen'in Türkiye'deki pazar payının yüzde 13.6'ya ulaştığını bildiren Piech, ''eminiz ki yeni Volkswagen Polo ile kurumumuzun diğer ürünleri ve Frankfurt Motor Show Fuarı'nda sergilenen ürünlerimiz de Türk piyasasında ilgi çekecektir'' diye konuştu. Bu şekilde piyasanın aktif olarak toparlanmasına destek vermeye çalıştıklarını belirten Piech, 2001 yılının ilk 8 aylık döneminde elde ettikleri sonuçların Volkswagen Grubu'nun Türk piyasasında ideal partnerini bulduğunu gösterdiğini söyledi. Ferdinand Piech, sadece Türk piyasasının değil komşu ülkelerdeki piyasaların da kendileri için önemli olduğuna dikkat çekerek, büyük fiyat indirimleri yapmaksızın ürünlerine müşteri bulduklarını kaydetti. Rakiplerinin aksine bu şekilde 2. el piyasasında da bir istikrara kavuştuklarını ve sağlıklı bir gelişme sağlayabildiklerine işaret eden Piech, bunun önümüzdeki yıllarda kendilerine avantaj getireceğini belirtti. Piech, şöyle devam etti: ''YILDA 7 MİLYON
EURO KARŞILIĞI PARÇA ALMAKTAYIZ'' ''Tedarik sektöründeki girişimlerimiz, Volkswagen Grubu'nun Türk piyasasına olan perspektifini göstermektedir. Biz burayı sadece bir satış pazarı olarak görmüyoruz. Yan sanayideki çalışmalarımızla bunu göstermekteyiz. Bin 400'ü aşkın çalışan ile araçlar için yardımcı elektrik ağları üretimi alanında yapılan joint-venture'un yanı sıra, Avrupa'daki araç imalatımız için yan sanayiden yılda 7 milyon Euro karşılığında parça almaktayız. Bu rakamda hızlı bir artış eğilimi görülmektedir. Bu iki alanda olan çalışmalarımız, Türkiye'nin Avrupa içinde giderek artan ekonomik ve politik entegrasyonunun bir göstergesidir.'' Bugünkü açılış ile Doğuş Grubu'yla elde ettikleri son 7 yıldaki başarı kadar başarı elde edeceklerini vurgulayan Ferdinand Piech, ''partnerliğimizin gelecekte daha da artmasını diliyoruz. Volkswagen Grubu adına sizi temin ederim ki, Türkiye'deki faaliyetlerinizi desteklemeye devam edeceğiz. Ve yepyeni modelleri bu piyasaya getireceğiz'' dedi. İYİMSERİM Daha sonra gazetecilerin sorularını yanıtlayan Piech, ABD'deki terörist saldırıların sektöre etkisiyle ilgili sorular üzerine, şunları söyledi: ''ABD'deki olaylardan bütün otomotiv sektörü etkilendi. ABD ve Almanya'da daha az araba satışı olurken, İngiltere ve İtalya'da fazla satış yaptık. İlerlemeler hangi yönde olur kimse bilemez. Bütün gücümüzle oyların üstesinden gelebileceğimize inanıyorum. Yeni modellerin piyasaya sunum sürecini hızlandıracağız. Ürünler üzerinde yaptığımız çalışmalarımızı hızlandıracağız. Ve şu andaki konumdan daha güçlü olmaya çalışacağız. Ne olacağını söylemek için vakit çok erken. İki farklı trend görülebilir. ABD ve Almanya televizyonlarında sadece ABD'deki olaylar yayınlanıyor. Frankfurt'takiotomotiv fuarı bile yüzde 10'luk reyting alabildi.'' Bunların kısa vadeli etkiler olduğunu anlatan Piech, ''ama dünya yeni bir hedef bulduğu takdirde, bu kötü olay ters yöne çevrilecektir. Dünyada silah üreten firmaların
hisse senetleri otomotive kıyasla arttı. Ama dünyada sadece silaha ihtiyaç yok, otomotive de var. İyimserim... Yavaş yavaş düzelecek'' şeklinde konuştu. Ferdinand Piech, ilkbaharda Avrupa'da
seçim yılı baÅŸladığına dikkati çekerek, bugünkü hükümetlerin endüstri üzerinde baskı yaparak yeniden toparlanmaya yardımcı olacaklarını ifade etti. Gruplarında gelecekte daha spor türü arabalar üreteceklerini kaydeden Piech, ''uzaya dönük yatırımlar var mı?'' sorusu üzerine de, grup olarak otomotivi ilgilendiren her türlü sektöre ilgi duyduklarını, ancak otomotiv sektörüne çok uzak olan sektörler ile uydu sektörüne girmeyi düşünmediklerini belirtti. Piech, internetin 2. el sektör için çok yararlı olacağını ve Avrupa'da 7 milyon adet 2. el araba bulunduÄŸunu vurgulayarak, bu sektöre gireceklerini söyledi. ''YENÄ° POLO, YÃœZDE 4 Ä°LE 9'LUK Ä°NDÄ°RÄ°MLE PÄ°YASADA'' Türkiye'deki yatırımların rantabl olduÄŸunu vurgulayan Piech, yeni Polo'nun yüzde 4 ile yüzde 9'luk bir indirimle piyasaya gireceÄŸini bildirdi. Ferdinand Piech, DoÄŸuÅŸ Marktplatz'ın baÅŸka ülkelerde de açılıp açılmayacağının sorulması üzerine ise Viyana'da benzer proje olduÄŸunu, ancak henüz tam karara baÄŸlanmadığını vurguladı. Türkiye'de yatırım yapıp yapmayacakları yönündeki soru üzerine de Piech, şöyle konuÅŸtu: ''Türkiye'deki rakiplerimizin kapasitesi yüzde 30'dan yüzde 25'e inmiÅŸken, baÅŸka bir otomotiv fabrikası düşünmüyoruz. Ãœlkenizin yeni bir otomobil üretme fabrikasına ihtiyacı olduÄŸunu zannetmiyoruz. Sizin ülkenizin bize Almanya'da tedarik desteÄŸi bulması önemli. Türkiye'de tedarikçilerin olması bizim açımızdan daha iyi bir konu.'' Japonya'da ithalatta bir numara olduklarını vurgulayan Piech, Tokyo Fuarı'na da katılacaklarını ve bu fuarda yeni ürünlerin sergileneceÄŸini söyledi. Piech, ''Avrupa BirliÄŸi'ne (AB) Türkiye'nin entegre olması konusunda lobi faaliyetlerinde bulunuyor musunuz?'' sorusunu da, ''Ben ÅŸahsen destekliyorum ve destekleyeceÄŸim. Bence Türkiye, Avrupa'nın birparçasıdır. Bu süreç ne kadar hızlı gerçekleÅŸirse hem Türkiye, hem de Avrupa için iyi olacaktır'' diye yanıtladı. AB ülkelerinde Euro'nun kullanılacak olmasının sektöre etkilerini de deÄŸerlendiren Piech, bunun ne olumlu ne de olumsuz bir etki yapmayacağını, alım satımda bankaların daha az kazanacaklarını, tedarikçilerin ve kendi ÅŸirketlerinin Euro'dan biraz avantaj saÄŸlayacaklarını belirtti. ''HEM KÄ°TLE, HEM LÃœKS ARABA ÃœRETÄ°MÄ° OLACAK'' Ferdinand Piech, Volkswagen Grubu'nun gelecek vizyonuyla ilgili olarak da ÅŸunları söyledi: ''Klasik arabalarımız olacak. Spor arabalarımız olacak. Lupo ise herkesin ÅŸemsiyesi olacak. 7 araba sattık bile. Gelecekte hem kitle üretimi olacak, hem lüks araba üretimi olacak. Ãœretimimizin yüzde 90'ı kitle, yüzde 10'u lüks otomotive gidecek.'' Piech, ''Türkiye'de politik dengelerin kolay deÄŸiÅŸmesi, Volks Grubu'nun stratejik hedeflerinde nasıl etki yaratıyor?'' ÅŸeklindeki bir soruya da, ''Türkiye için kısa vadeli bir planımız yok. Ve çok iyimserim. Türk ekonomisinin kısa sürede yükseliÅŸe geçeceÄŸine inanıyorum. Bugünkü döviz kuru ihracat açısından iyi. Siz Avrupa'nın bir parçası olacaksınız'' ÅŸeklinde konuÅŸtu. Piech, önümüzdeki yıl Nisan ayında görevinden ayrılıp ayrılmayacağı sorusunu ise ''umarım hissedarlar önümüzdeki Nisan'da yeniden seçerler. Grupta daha iyi bir pozisyona getirirler. Ben izleyip gözetleyeceÄŸim. Yerime geçen arkadaşın benden daha iyi olacağını gayet iyi biliyorum'' ÅŸeklinde yanıtladı. Â
button