Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2010 00:00
Doğuş Otomotiv’in bünyesindeki Volkswagen Binek Araç, krizde satış sonrasında gösterdiği performansla dünyaya örnek gösterildi.
VW Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, çetin geçen 2009 yılını ikmal problemlerine rağmen istedikleri seviyede tamamladıklarını belirterek, “2009’daki en büyük başarıyı ise satış sonrasında gösterdik. Devreye aldığımız satış sonrası kampanyasıyla yetkili servislere gelmeyen 30 bin yeni müşteriyi kazandık. Bu sayede hem krizde bayilerimizde panik havası oluşmadı hem de Türkiye VW’nin dünyadaki 5 örnek ülkesinden biri oldu” dedi.
Araç yaşının 3 katı indirim
4 yaş ve üstü araçlarını yetkili servislere götürenlere aracının yaşının 3 katı indirim uyguladıklarını belirten Uygun, şunları söyledi: “Bugün Türkiye’de VW markalı 320 bin araç var. Bunların 120 bini garanti süresi bittikten sonra yetkili servis yerine özel servise gidiyor. Biz yaptığımız kampanyayla bu rakamın 30 binini yetkili servislere çekip yeni müşteri kazandık. VW, yaptığı incelemeler sonrasında Türkiye’yi 5 örnek ülkeden biri olarak seçti.” Uygun, “Bazı bayilerimiz hiç araç satmasa bile satış sonrası gelirleriyle işini götürüyor. Bu da kriz döneminde bile bayilerimizde panik havası oluşmasını önlüyor” dedi.
2010’da spor yapacak
Vedat Uygun, 2009 yılında istedikleri sayıda otomobili temin edememelerine rağmen satışları artırıp 26 bin 760 adede çıkardıklarını belirterek, “Pazar payımızda yüzde 7.2’ye çıktı. 2010 yılında 5 yeni modelle pazar payımızı yüzde 8.2’ye çıkartıp 30 bin araç satmayı hedefledik. 2011 hedefimiz ise 40 bin araç satıp yüzde 10’luk pazar payına ulaşmak” dedi. 2010’da pazara sunacakları 5 yeni modelle daha da güçleneceklerini söyleyen Uygun, “Model atağına Mart ayında lansmanını yapacağımız 240 beygir gücündeki Golf R ve Scirocco R modellerimizle başlayacağız. İkinci çeyrekte ise yeni Touareg’i ve Polo GTI’yı satışa sunacağız. Yılın üçüncü çeyreğinde ibe yeni Touran’ı getireceğiz. 5 modelin 3’ü sportif modellerden oluşuyor” diye konuştu.