Hanife BAŞ / BARSELONA
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2006 00:00
Bedava cep telefonu vermenin mucizevi bir uygulama olmadığını belirten Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, "Bedava cep telefonu konusunda liderlik yapmayız ama pazarda bu oluşursa biz bunu çok kolay yaparız. Birisi kendini masadan aşağı atarsa biz onu yapmayız. Vodafone’da da masadan atlama ihtimali gormüyoruz" dedi.
TURKCELL Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, stratejilerine güvendiklerini ve bu stratejilerin bügüne kadar kendini ispat ettiğini ve aynı stratejilerle yollarına devam edeceklerini söyledi. Stratejilerinde en şeffaf şirketlerden biri olduklarını dile getiren Akpınar, "Vodafone’un gelip bizim on yıldır söylediğimiz stratejileri söylemesi mutluluk verici. Böyle bir yapı gelıp farklı bir şeyler soyleseydi belki biz kendimizi sorgulardık" dedi.
BEDAVA CEBE GİRERİZ: Bedava cep telefonu verme tarzında finansman modelinin maliyet, kár ve telefon bedeli gibi bir ilişkiyi sadece faturaya yansştma anlamşna geldiğini aktaran Akpinar, "Burada sıkıntı ya da yanlışlık bu. Türkiye’de kurduğumuz iş modeline bakalım. Türkiye’de bu model cok sorgulanmıştı. Cihaz piyasasına girmiyoruz demiştik. Bedava cep telefonu konusunda liderlik yapmayız ama pazarda bu oluşursa biz bunu çok kolay yaparız. Yapılmayacak bir şey değil. Mucizevi bir şeyle karşı karşıya değiliz. Böyle mucizler de yok dünyada. Kanunen İskandinav ülkelerinde operatorün bedava cep telefonu vermesi yasak. Bedava cep telefonu finansal olarak paketlenirse yaparız. Ama birisi kendini masadan aşağı atarsa biz onu yapmayız. Bugüne kadar yapmadık da. Bugüne kadar cok keskin dönemeçlerden geçtik ama bu oyuna uymadık. Turkcell’in stratejisinde kendi bildiği doğruları var. Öbür tarafın da doğrularını dikkate alıyoruz. Ama Vodafone’da da masadan atlama ihtimali gormüyoruz" diye konuştu.
BEKLENTİ YARATILIYOR: Bu finansman modelinin çok riskli yönleri olduğunu ifade eden Akpınar, sunları söyledi: "Bu modelde baştan mali karşılığı birine teslim ediyorsun ondan sonra yapacagı tüketimlerde bunu geri alacaksın. Dolayısıyla kayıt altına alman arkasından koşman gereken bir model. Bu model yüzde yüz halka açık şirketlerde yatırımcılar tarafından yakından takip edilen bir model. Vodafone üç ayda bir ne kadar bütçe harcadığına dair açıklama yapıyor. Ama Vodafone bunları bizden daha iyi biliyor. Ona göre davranacaktır. Ama bu konuda farklı bir beklenti Türkiye’de yaratılmış durumda. Bu günün sonunda kime lehte, kime aleyhte çalışır çok tartışılır. Neden böyle bir beklenti yaratildığı sorusunun sorulması lazım. Bu doyurulacak mı, yoksa bir ara mı oluşacak?"
FİYATLAR HIZLI İNMEZ: Muzaffer Akpınar, finansal kaynağın büyük olmasının bedelsiz olduğu anlamına gelmediğini belirterek, şöyle devam etti: "Her kaynağın bir bedeli var. Değişen yapı hemen geri gelmez. Her sağ duyulu yonetım takımı stratejisini kurarken gelip duman edelim daha sonra fiyatları olması gereken yere indiririm diye düşünmez. Para kazanayım da odediğim paraların karşılığını alayım şeklinde yaklaşım kolay değil. Bir çok sektörde benzer örnekler görüldü. Fiyatlar artacak ya da aynen kalacak demiyorum. Ama zannedildiği gibi süratle aşağıya iniş olmayacak. Şu anki vergiler ile bu çok zor zaten. Turkcell de finansal açıdan çok güçlü. 11 yıllık döneminde finansal açıdan en güçlü pozisyondayız.
Önce güreş tutuşalım sonra kazananı görelim VODAFONE’un stratejisinin Avea’ya göre kendileri için daha net olduğunu ve kısa sürede Avea’nın da stratejisini netleştirmesini beklediklerini kaydeden Muzaffer Akpınar, "Rekabet için bir şey söyleyemeyiz. Pehlivanlar meydana çıkar ve güreşe tutuşurlar. O zaman kazanan ortaya çıkar. Önce meydana çıkmak lazım" dedi. Akpınar, şöyle devam etti: "Türkiye’nin bölgede telekomünikasyon gücü olma şansı hala var. Ama şu anda yerli yönetimi olan tek firmayız. Diğer operatörler için Türkiye yatırım yaptıkları ülkelerden biri. Ama bizim gemimiz Türkiye’de. Bu önemli bir farklılık bizim için. Turkcell olarak kendimizi küresel oyuncu olarak görmüyoruz henüz. Bölgesel oyuncuyuz." Akpınar, 3G konusunda ise şu bilgileri verdi: "Beş yıla baktığımızda bazı konularda major gelişmeler oldu. 3G’de telefon vardı ama hizmet yoktu. Ama bekliyorum, kullanacağım diyen insan sayısı gittikçe artıyor. Artık piyasada 262 tane model 3G ye uygun telefon modeli var. Bu bir kritik faktördü ve geçildi. İkinci kritik faktör 2 ve 3G şebekelerin ayrı planlanmasıydı. Yıl sonuna doğru Türkiye’de 3G lisanlarının verileceği beklentisi içine girdik. 2007’nin ikinci yarısında üçüncü kuşak uygulamaları Türkiye’de görmek mümkün olur."
Cepte Türk yazılımı GSM zirvesindeTÜRK yazılım şirketi Cenicon, cep telefonları üzerinde kullanılan mobil portal Callcium’u 3GSM Kongresi’nde tanıttı. Bu servisten tam grafikli ve görselli
haber,
hava durumu, finans bilgileri cep telefonu üzerinden alınabiliyor. Servisi kullananlar, arkadaslarıyla bedava chatlesebiliyor, bedava şarkı indirebiliyor.
Cep telefonlu robot insanları tanıyor BARCELONA’da düzenlenen 3GSM Kongresi’nin fuar bolümünde birbirinden ilginç ürünler sergilendi. NEC, kişisel robot PaPeRo’yu katılımcıların beğenisine sundu. İletisim robotu olan PaPeRo, insanları tanıyabiliyor ve onlarla sözlü olarak iletişim kurabiliyor. Kisişel robot, uzaktaki insanlara cep’ten mesaj gönderebiliyor.