Vodafone: 3G’de hızlı büyüdük, Avrupa ortalamasını geçtik

Güncelleme Tarihi:

Vodafone: 3G’de hızlı büyüdük, Avrupa ortalamasını geçtik
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2011 00:00

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, cep telefonundan görüntülü konuşma ve hızlı internet gibi avantajlar sağlayan 3G aboneliğinde Türkiye’de yüzde 31 penetrasyona ulaşıldığını söyledi. Vodafone-HTC işbirliği anlaşmasının imza töreninde konuşan Timuray, Türkiye’de 3G teknolojisinin iki yıldır kullanıldığını hatırlatarak, “3G aboneliğinde AB ortalamasının yüzde 30 olduğunu düşünürsek, Türkiye’de gerçekten hızlı bir büyüme oldu” dedi.

Haberin Devamı

Dünyada mobil geniş bant kullanımında bugün 3G aboneliğinin çok önemli bir eşiği aşarak 1 milyar abonelik sayısını geçtiğini kaydeden Timuray, “Dünyada 5 milyar mobil iletişim kullanıcısı içinde 3G kullanımı yüzde 20’ye geldi. 2014 itibariyle 3G kullanıcı sayısının 2 milyar 770 milyon seviyesine ulaşacağı öngörülüyor” diye konuştu.

Akıllının payı artıyor

Timuray, 3G servislerine olan ilginin akıllı telefon kullanımını da etkilediğine işarete ederek, şunları söyledi: “Türkiye’de akıllı telefon penetrasyonu yüzde 16 seviyesinde. Geçen yılın son çeyreğinde mobil internet kullanımında yüzde 25 artış oldu. Bütün bu veriler ışığında Türkiye’nin önümüzdeki dönemde mobil internet kullanımında büyük bir potansiyeli olduğuna inanıyoruz.”  Timuray, dünyada gidilen HTC-Vodafone işbirliğinin Türkiye’de de uygulamaya koyduklarını ve bu anlaşmayla akıllı telefonda yeni bir dönem başlatacaklarını da bildirdi.

Haberin Devamı

1003 mağazaya ulaştı

Vodafone Türkiye’nin, 81 ildeki mağaza sayısının 1003’e ulaştığını da aktaran Timuray, şu bilgileri verdi: “2009 yılı başında bu rakam 700 civarındaydı. Artış yanında pek çok mağazanın da adresi değişti. Yaklaşık 500 mağazanın da yeri değişti. Yeni bir görünüm ve müşteriye yakın olmayı tasarlayan bir ‘cep merkezi’ konsepti, dünyada örnek gösterilen bir konsepttir.”

Akıllı telefonlar yaşamı değiştiriyor

HTC’nin kurucularından ve İcra Kurulu Başkanı Peter Chou, Türkiye’nin kendileri için Avrupa’daki ikinci büyük akıllı telefon pazarı olmaktan öte, Doğu ile Batı’nın kaynaşması felsefelerini de temsil ettiğini belirterek, şöyle konuştu: “Bu stratejik işbirliği çerçevesinde Türkiye’de birçok ürünümüzü ilk kez Vodafone ayrıcalığı ile sunuyoruz. Geçen yıl 25 milyon, bu yılın ilk çeyreğinde ise 10 milyon akıllı cep telefonu sattık. Geçen yıl 9 milyar dolar da gelirimiz oldu. Akıllı telefonlar insanların yaşayışlarını, çalışma şekillerini ve iletişim tarzını da değiştirecek.”

HTC ChaCha, ‘sosyal paylaşım’ı merkeze alarak yola çıktı

HTC Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’dan Sorumlu Bölge Başkanı Florian Seiche, dünya genelinde 600 milyon Facebook kullanıcısı olduğunu belirterek, “200 milyon Facebook kullanıcısı da mobil. Bu daha da hızlanacak. Biz de sosyal paylaşımı merkeze alan HTC ChaCha’yı piyasaya sunduk” dedi.
Vodafone Terminal Bölümü Grup Direktörü Patrick Chomet, yeni satışların yüzde 50’sini akıllı telefonların oluşturduğunu dile getirerek, “2 yıl içinde Avrupa’da satılan telefonların yüzde 70’ten fazlası akıllı telefon olacak” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!