Güncelleme Tarihi:
Aracı şirketlerle ilgili şikâyetler yüzde 191, büyükelçilik ve konsolosluklarla ilgili şikâyetler ise yüzde 181 arttı. Randevu tarihlerinin uzunluğu, haksız yere reddedilen başvurular, aracı firmalarla iletişim kuramama en çok şikâyet edilen konular arasında yer aldı. En çok şikâyetin geldiği büyükelçilik ise Almanya olarak kaydedildi. Mayıs ayı 830 şikâyetle tüketicilerin konuyla ilgili en çok şikâyette bulunduğu ay olarak öne çıktı. Randevu tarihlerinin uzunluğu, vize aracılık firmalarının eksik ve kusurlu hizmet sunması, aracı firmalarla iletişim kuramama, yapılan sözleşmeye uymama, haksız tahsilat ve para iadesinin gerçekleşmemesinin en çok şikâyet edilen konular arasında üst sıralarda yer olması dikkat çekti. Büyükelçilik ve konsoloslukların haksız yere verdikleri iddia edilen vize retleri ise en çok dile getirilen konular olarak kaydedildi.