Güncelleme Tarihi:
Ege Sanayici ve İşadamları Derneği, Avrupa Birliği (AB) Bilgi Merkezi’nin konuğu olan Baydarol, Türkiye'nin AB ile olan ilişkileri değerlendirdi.
AB ile Türkiye arasındaki ilişkilerin "en kötü durumda" bile sürmesi gerektiğini belirten Baydarol, "AB, Türkiye'nin ticarette en istikrarlı ve yoğun pazarı. Türkiye'nin tam üyelik için çaba göstermesi lazım. Biz Avrupa'ya, Avrupa da bize 'küstük oynamıyoruz' diyemez. Zira AB'ye küsmek demek doğrudan kendimize yani Türkiye'ye küsmektir." diye konuştu.
Baydarol, Türkiye ile AB arasında imzalanan Gümrük Birliği Anlaşması'nın üzerinden 20 yıl geçtiğini anımsattı.
Söz konusu anlaşmayla Türkiye'nin ticarete açıldığını aktaran Baydarol, "Bunun sonucunda sanayide yenilenme ve rekabetçilik gelişti. Yoğun yabancı yatırımları da geldi. Trans Atlantik Serbest Ticaret Anlaşması yapılırsa bize yılda 20 milyar avroluk bir zarar verecek. ABD ve AB ürünleri bize gelecek ve bizdeki yatırımcılar da daha avantajlı olduğundan o ülkelere gidecek. Bu nedenle Türkiye ne yapıp edip AB'nin karar alma masasına oturmalı." ifadelerini kullandı.
Vizelerinin kaldırılmasının, Geri Kabul Anlaşması'nda önceliklerden biri olduğuna işaret eden Baydarol, Türkiye'nin bu konuyu çok büyüttüğünü savundu.
AB'nin Türkiye ile imzaladığı Geri Kabul Anlaşması'ndaki vize serbestisinin ileriki dönemlerde sağlanacağını belirterek, "Vizelerin kaldırılması çok önemli bir konu değil. Biz bu kadar önemseyince Avrupa bunu koz olarak kullanıyor. Çok değil kısa bir süre sonunda vizesiz seyahatin geleceğini tahmin ediyorum. Vizenin kalkması, Türklerin, Avrupa'da turistik dolaşımı içindir. Yani buradan yine AB kazanacak." değerlendirmesinde bulundu.
TIR ŞOFÖRLERİNİN SORUNU
Baydarol, Türkiye'de yaklaşık 20 bin tırın uluslararası çalıştığını ve bunun önemli bir kısmının Avrupa'ya sefer yaptığını dile getirerek, AB'nin, Gümrük Birliği Anlaşması kapsamında Türk tırlarına uyguladığı kotaya da tepki gösterdi.
Mevcut Gümrük Birliği Anlaşması nedeniyle Türk nakliyecilerin haksız rekabetle karşı karşıya kaldığını aktaran Baydarol, "Örneğin nakliyecilerimiz, Macaristan'dan 495 avroluk geçiş ücretini çözmeye çalışıyor. Bu maliyet nakliyecilere ve oradan sanayiciye yansıyor. Bu da rekabeti engelliyor. İşte biz bu tür haksız engellemelerle karşı karşıyayız. Bizim tırcılarımız, mevcut Gümlük Birliği nedeniyle AB üyesi bir ülkenin tırına karşı 800 avro ile zararla işe başlıyor." dedi.