Güncelleme Tarihi:
5 bin çalışanıyla dünyada 20’den fazla ülkede faaliyet gösteren Do&Co’nun Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı İstanbul doğumlu Atilla Doğudan, “Hizmet sektöründe son derece önemli olan markalaşma aşamasını Viyana’da gerçekleştirdik. Şimdi ekonomik canlılığın yaşandığı İstanbul’da büyüyüp, daha global bir şirket olma stratejimizi hayata geçirmeyi amaçlıyoruz” dedi.
Türkiye büyüme üssü
1998 yılında Viyana Borsası’na kote olan Do&Co’nun 12 yıllık halka açıklık deneyimini Türkiye’de de değerlendirmek istediklerini belirten Doğudan, şunları söyledi: “Türkiye’deki ekonomik dinamizm tüm dünyanın dikkatini çekiyor. İstanbul piyasası çok daha likit durumda. Biz bundan sonraki büyüme stratejimizde Türkiye’yi merkez aldık. Dünya çapında şirket olma yolunda yürüyeceğiz. Türkiye’nin hem içinde hem çevresinde büyümek istiyoruz. Asıl büyüme gelişmekte olan pazarlardan geliyor ve biz de orada büyümek istiyoruz. Ağırlıklı olarak gelişmiş pazarlarda bulunuyoruz. Ancak gelişmekte olan pazarlardaki fırsatları değerlendirmek de istiyoruz. Türkiye’deki halka arz ile elde edeceğimiz kaynağı yeni yatırım ve satın almalarda kullanacağız. Şirketimizin hiç borcu yok. Elimizdeki birikimimiz ile birlikte halka arzdan gelen miktarı birleştirip uygun durumdaki şirketleri satın alabiliriz.”
Markalaşma krizde avantajlı
Geçen yıl krize karşın 550 milyon dolardan fazla (352 milyon Euro) ciro elde ettiklerini kaydeden Doğudan, “Kriz yılı bizim en iyi yıllarımızdan biri idi. Çünkü böyle zamanlarda marka olmanız işe yarıyor. Geçen yıl en çok havayolu şirketi müşterisi kazandığımız yıl oldu” diye konuştu. Türk Hava Yolları’nın (THY) da catering hizmetlerini yüzde 50-50 ortaklıkla kurdukları THY Do&Co aracılığı ile veren Do&Co’nun ağırlıklı geliri havayolu şirketlerine verdiği catering hizmetlerinden sağlanıyor.
Beton satmaktan zevkli
Genelde hizmet sektörünün zorluklarına işaret eden Doğudan, yaptığı işe olan sevgisini şöyle anlattı: “Yaptığımız iş çok zor. Biz her yaptığımız işi ağırlama olarak görüyoruz ve hiç taviz vermediğimiz bir konu var o da kalite. Belki çok zor bir iş olabilir ama beton satmaktan daha zevkli. Sevilmese yapılmaz. Ben çok severek yapıyorum.”
Perakendeye girecek ilk şubeyi Viyana’da açacak
DO&CO’nun Henry markası ile yürüttüğü paket servis hizmetlerini genişleterek perakende sektörüne girmeye hazırlandığını vurgulayan Atilla Doğudan, şu bilgileri verdi: “Çok yakında Viyana’da ilk şarküterimizi açacağız. 25 yıllık bir birikimimiz var, çok önemli bir know-how geliştirdik. İkram ettiğimiz her şeyi ekmeğe kadar kendimiz üretiyoruz. İşte tüm ürettiğimiz şarküteri ürünlerimizi perakende olarak satacağız. Talebe göre bu alanda da büyümeyi istiyoruz.”
Yaşlanınca memleket çekiyor, İstanbul’a otel açacağız
İSTANBUL doğumlu Atilla Doğudan, Türk olduğunu her fırsatta vurguladığını aktarırken, Türkiye’ye yönelmesinin duygusal nedenleri bulunduğunu da anlattı. “İnsan yaşlandıkça memleketini daha çok özlüyor, daha yakın olmak istiyor” diyen Doğudan, Türkiye’ye ilişkin planlarını şöyle özetledi: “İnsan yaşlandıkça memleketini daha çok özlüyor, daha yakın olmak istiyor. Ben de Türkiye’de daha fazla olmak, memleketime daha çok hizmet etmek istiyorum. Bu nedenle zaten Türkiye’de fırsatlar çok burada yatırım yapmak istiyorum. Ortaköy’de eski Yüzme İhtisas Okulu’nun binasını 25 yıllığına kiraladık. Oraya bir otel ve restoran açacağız. Şirket satın almalarımız da söz konusu olabilir ama şimdilik başka bir şey söylemek için erken.”
1981’de 3 kişi ile başladı, şimdi 5 bin kişi çalışıyor
Atilla Doğudan, 1981’de üniversite öğrencisi iken, babasının Viyana’daki Kervansaray Restoranı’nın yanına 3 çalışanla birlikte açtığı küçük şarküteriyle iş hayatına girdi. Şimdi 20’den fazla ülkede 5 bin kişiye istihdam sağlıyor.
Havayolu catering (ikram), uluslararası etkinlik catering’i ile otel, restoran ve cafe olmak üzere 3 ana alanda yoğunlaşan Do&Co hisseleri halen Viyana Borsası’nda işlem görüyor.
Formula 1’in yanı sıra Şampiyonlar Ligi, Avrupa Futbol Şampiyonası, tenis ve golf turnuvası gibi spor karşılaşmalarının VIP yiyecek içecek ikramını veren Do&Co, THY dahil 60 havayoluna yemek hizmeti sunuyor.
Do&Co’nun Türkiye ile tanışması 2005’de İstanbul’da Şampiyonlar Ligi final karşılaşmasına rastlıyor.