Erkan ÇELEBİ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2008 00:00
Eczacıbaşı Holding, satın aldığı şirketlerle Avrupa’nın 6’ncı markası konumuna getirdiği VitrA’yı önümüzdeki 3 yılda ilk üçe sokacak. Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, dış pazarlarda rekabet için şirketler alıp, dünya markası olmak gerektiğini söyledi. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, "Gelirlerimizin yüzde 65’i yurtdışı kaynaklı" dedi.
YENİ bin yıla strateji değişikliğine giderek, VitrA’yı dünya markası yapmak hedefiyle giren Eczacıbaşı, şimdi bu kararın meyvelerini topluyor. Son 7 yılda Roca, Giohe, Sanitec, Ideal Standard ve Marazzi’nin ardından Avrupa’nın 6’ncı büyük markası konumuna gelen VitrA’yı önümüzdeki 3 yıl içinde ilk üç marka arasına sokmayı hedefleyen Eczacıbaşı Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, "Artık dışarıda rekabet edebilmek için şirketler alıp, dünya markası olma zorunluluğu var. Dünya çapında lider olan kuruluşlar arasına girmek, müşteriler arasında hatırlanır marka olmak gerekiyor. Bu da satın almalarla mümkün olabiliyor" dede. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç da, "2000’li yılların başında VitrA’yı yeniden tanımladık. Alanında dünyanın en güçlü kuruluşlarından biri konumuna getirdik. Artık, gelirlerimizin yüzde 35’i yurtiçi, yüzde 65’i de yurtdışından kaynaklanıyor" diye konuştu.
Pazara yakınlık avantajAlmanya, İrlanda ve Fransa’daki tesis sayısı 9’a ulaşan, önümüzdeki yıl da 25 milyon dolarlık yatırımla Rusya tesislerini devreye sokacak olan Eczacıbaşı Grubu, VitrA’nın 50’nci kuruluş yıldönümü nedeniyle Almanya’daki tesislerine basın gezisi düzenledi. Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı ve Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı’nın yanı sıra, grubun üst düzey yöneticilerinin katıldığı gezide, Eczacıbaşı Holding CEO’su Erdal Karamercan, "Grup olarak banyo yaşam alanında dünyanın en önde gelen kuruluşları arasına girmeyi hedefliyoruz. Bunu da pazara yakın üretim yaparak ve önemli markaları bünyemize katarak gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz" dedi.
42 farklı kuruluşYurtdışındaki ilk tesislerini 2001’de Dublin’de alarak Vitra İrlanda’yı oluşturduklarına dikkat çeken Karamercan, "2005’de Alman Engers’i, 2007’de Villeroy & Boch’un karo bölümünü, bu yılda Avrupa’da pazar lideri Burgbad’ın çoğunluk hisselerini alarak bünyemize kattık. Böylece yapı ürünleri grubunda 15, sağlık grubunda 9, tüketim ürünleri grubunda 5, diğer alanlarda da 13 olmak üzere toplam 42 kuruluşa ulaştık" diye konuştu. 2000’li yılların başında VitrA’yı yeniden tanımladıklarına dikkat çeken Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç da şunları söyledi: "70 milyon
Euro’luk yatırımla bünyemize kattığımız Burgbad’ın Almanya’da 3, Fransa’da da 1 banyo mobilya fabrikası bulunuyor."
Dünya markası olduk satmaya niyetimiz yokECZACIBAŞI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, "Öyle bir ortama geldik ki, küresel olmak isteyen markaların yurdışında büyümesi ve satın alımaları yapması gerekiyor. Bu ayakta kalma mücadelesinin bir parçası. Rakiplerle rekabet edebilmenin yolu onların pazarında olmamıza bağlı. Bu çok kolay bir süreç değil. Dünya markası olmak gelirlerin büyük bir kısmını çeşitli pazarlardan elde etmek anlamına geliyor. Bu anlamda VitrA erken yola çıkan firmalardan biri. Türk firmaları önümüzdeki dönemde yeni satın almalar yapabilir. VitrA’nın dünya markası konumuna gelmesiyle birlikte yatırımcı kuruluşlar da ilgi odağı konumuna geldi. Teklifler geliyor ancak satmak için bir arayışımız yok."
Burgbad, banyo mobilyasında Avrupa lideriBU yıl Eczacıbaşı Grubu’nun bünyesine katılan Burgbad AG’nin CEO’su Karl Heinz Wennrich, 1946 yılında kurulan Burgbad’ın 2005 yılında 2.9 milyon Euro olan net gelirlerinin, 2007 yılında 6.3 milyon Euro’ya ulaştığına dikkat çekti. Wennrich, "Avrupa’nın 5 farklı ülkesinde pazar lideri olduğuklarına da değinerek, "Almanya’da yüzde 35’lik bir pazar payını elinde bulunduruyoruz. Fransa’da da pazarın ikinci büyük firması konumundayız. Özellikle orta üst segmentte lider durumdayız" dedi.
Lovegrove’la prestij projelerine girdiROSS Lovegrove, Matteo Thun gibi dünyaca ünlü tasarımcıların yanı sıra Defne Koz ve İnci Mutlu gibi Türk tasarımcılarıyla da çalışan VitrA, artık prestijli projeler markası oldu. Özellikle, dünyaca ünlü tasarımcı Ross Lovegrove’un VitrA için tasarladığı İstanbul ve MOD adlı koleksiyonları, Dubai’deki The Palm Jebel, The Palm Jumeirah, The Palm Deira, Atlantis Hotel, Al Muroıoj Rotana, Doha’daki W Hotel, Kazakistan’daki Astana Stadium’u, Essentai Tower, Marriot Hotel, Ekaterinburg ve Kiev’deki Hyatt Regency, Letonya’daki Riga Planorama Plaza, Romanya’daki Emerald Residence, Ibiza’daki Life Marina, Londra’daki Heron Tower, Westminister Plaza, Heathrow Airport gibi projelere girmeyi başardı.