Güncelleme Tarihi:
Visa Europe’un açıkladığı 2009 yılı 2. çeyrek sonuçlarına göre, Visa kartların Avrupa’daki işlem adedi yüzde 14 oranında artış gösterdi. Visa Europe’un kredi kartı ve banka kartı işlemlerinin değeri, 2009’un ilk 3 ayında ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6 oranında artmıştı.
Visa Europe Başkan Yardımcısı Dr. Steve Perry, ödemelerde banka kartı kullanımının gün geçtikçe daha da arttığını vurguladı. Perry, "İşlem adedi artışına bakıldığında, tüketicilerin günlük ihtiyaçları için yaptıkları harcamalarda nakit ve çek yerine artan bir oranda banka kartını tercih etmeye başladığını görüyoruz" dedi.
Visa Europe Bölge Genel Müdürü Berna Ülman ise, bu sonuçların Visa markalı kartların ödemelerde en çok tercih edilen, güvenli ve kolay yöntem olduğunun altını çizerek sözlerine şöyle devam etti:
"Elektronik ödeme sistemlerinin doğru ve bilinçli kullanımı, ekonomik büyümeye ciddi faydalar sağlamaktadır. Türkiye’de de kredi kartlarının yanı sıra banka kartlarının da artan oranlarda alışverişte kullanılması, kayıtlı ekonominin artışında önemli bir rol oynayacaktır."
EN YÜKSEK ARTIŞ RESTAURANTLARDA
1 Nisan–30 Haziran 2009 tarihleri arasında, Visa markalı kartlar ile yapılan işlem adedi tutarı toplam 1.75 milyar olarak gerçekleşti. Bu işlem adedinin 1.33 milyarlık bölümü banka kartları ile yapıldı. 2008 yılının aynı döneminde, Visa markalı kartların toplam işlem adedi 1.53 milyar olurken, banka kartlarıyla yapılan işlemler, 1.11 milyar olarak gerçekleşti.
Visa Europe verilerine göre, kartla yapılan harcamalardaki en yüksek artış % 20 ile restoranlarda gerçekleşti. Restaurantlardaki banka kartı kullanımının %28 oranında yükselmesi, bu artışta, önemli rol oynadı. Bar ve gece kulüplerindeki kart harcamaları % 16 oranında artarken, süpermarket ve gıda satış noktalarında % 18 oranında artış gösterdi. Banka kartı kullanım artışı değerlendirildiğinde, bar ve gece kulüplerinde % 24, süpermarketlerde ise % 21 oldu.
E-ticaret işlemlerinde kredi ve banka kartı kullanımının % 27’lik, sadece banka kartı kullanımının % 34’lük artışı ise, online perakendecilerin diğer perakendecilere oranla pazar payını artırdığını ortaya koydu.