Victoria’s Secret Türkiye’yi sardı, sıra mağazalara geldi

Güncelleme Tarihi:

Victoria’s Secret Türkiye’yi sardı, sıra mağazalara geldi
Oluşturulma Tarihi: Mart 17, 2007 00:00

İç giyimin efsanevi markası Victoria’s Secret’ın başkan yardımcıları, satın aldıkları La Senza’nın başkanıyla beraber Türkiye’ye geliyor. Yöneticiler La Senza’nın Türkiye temsilcisi Park Bravo Grubu’yla görüşecek. Victoria’s Secret’ın Türkiye’de mağazalar açması bekleniyor. Park Pravo’nun patronu Kamil Özçoban, "Victoria’s Secret efsanesi Türkiye’yi çoktan sardı" dedi.

DEFİLELERİ vizyon filmleri gibi beklenen, posterleri pekçok erkeğin duvarını süsleyen, dünyanın efsanevi iç giyim markası Victoria’s Secret’ın (Victoria’nın Sırrı) iki başkan yardımcısı Stern ve Schlesinger, bir süre önce 710 milyon dolara satın aldıkları Kanadalı rakipleri La Senza’nın Başkanı Joel Teitelboom’la beraber Türkiye’ye geliyor. La Senza Türkiye temsilcisi Park Bravo Group’un Başkanı Kamil Özçoban, 22 Mart’ta gerçekleşecek ziyaret için, "La Senza, Victoria’s Secret’ı taklit eden bir marka olarak kurulmuş ancak Kanada’dan tüm dünyaya açılmış. Victoria’s Secret ise ABD dışına çıkmamış. Victoria’s Secret markasının sahibi Limited Brands, La Senza’yı geçtiğimiz günlerde satın aldı. Böylece şirket tüm dünyada önemli bir satış ağına da sahip oldu. Şimdi her ülkedeki temsilcileriyle tanışıyorlar" dedi.

MAĞAZA AÇMAK İSTERLERSE: La Senza’nın 34 ülkede mağazası olduğunu hatırlatan Kamil Özçoban, Limited Brands’in, La Senza’nın uluslararası tecrübesinden yurtdışında mağazalar açarken faydalanacağını söyledi. Türkiye’yi görmeye geldiklerini belirten Özçoban, "Ne var ne yok, işler nasıl gidiyor bakacaklar. Yeni partnerlerimiz kim, biz de tanışalım isteriz. Hadi Türkiye’de mağazalar açalım derlerse, geri çeviremeyiz" diye konuştu. Özçoban, yıllar önce La Senza’yı Türkiye’ye getirmeden Victroia’s Secret ile görüşme yaptıklarını, son anda La Senza projesinin gerçekleştiğini de söyledi.

TÜRKİYE’DE BÜYÜYEBİLİR: Kanada’da 326, Kanada dışında ise 341 mağazası bulunan La Senza’nın yıllık satışları milyarlarca doları buluyor. Victoria’s Secret’ın ise binin üstünde mağazası var ve 2005 cirosu 3.2 milyar
/images/100/0x0/55eaa844f018fbb8f88e5dbc
dolar. Limited Brands’in toplam cirosu ise 10 milyar dolar civarında bulunuyor. Son yıllarda yabancı markaların akınına uğrayan Türkiye, Victoria’s Secret markası için de önemli büyüme pazarlarından biri olarak görülüyor. Türkiye’den pekçok kadın, internet üzerinden Victoria’s Secret iç çamaşırlarını satın alırken, ABD’ye giden Türk turistlerin yüksek adetli ürünler aldığı biliniyor.

VICTORIA’YA KAMYONCU İLGİSİ: Victoria’s Secret efsanesinin Türkiye’yi çoktan sardığını kaydeden Özçoban, kamyon şoförlerinin de markayı yakından tanıdığını söyledi. Özçoban şunları anlattı: "Şehirlerarası yollarda kamyon şoförleri için mola tesisleri vardır. Oralarda tabela, poster açılır ’Victoria’s Secret gösterilir’ diye. O mola yerlerinde Victoria’s Secret defileleri yayınlanır. Kamyon şoförleri bu gösterilerden markayı çok iyi tanır. Tabii ki Türk kadını markayı çok daha iyi biliyor."

Karım ve kızlarım ne alıyorsa o işi yaparım

PARK Bravo Grubu, kendi markaları Park Bavo’un dışında ABD’li ayakkabı markası Nine West ve La Senza’nın da Türkiye temsilcisi. Karısı ve iki kızının ayakkabı ve iç çamaşırı ilgisiyle iki markayı Türkiye’ye getirdiğini anlatan Kamil Özçoban "Karım ve kızlarım neyi satın alıyorsa ben o işi yaparım" dedi. Şu anda Park Bravo’nun 35 olan mağazası sayısı yıl sonunda 42’ye yükselecek. 27 mağazası olan Nine West’te 6, 7 mağazası olan La Senza’ya 4 mağaza daha eklenecek. Bayilik vermeyen grup, bütün mağazalarını kendi açıyor.

Zara Türkiye’ye bizimle girdi, 40 yabancı markayı reddettim

TÜM
dünyada hazır giyim kültürünü değiştiren İspanyol Zara’nın Türkiye’ye gelmeden önce 122 firmadan teklif aldığını hatırlatan Kamil Özçoban, Zara’nın sahibi Ortega’nın teklifleri gelip yerinde incelediğini ancak hiçbirini kabul etmediğini söyledi. Özçoban şöyle devam etti: "Son ziyaretinde Ortega Park Bravo’yu duyup, gelip bizi buldu. Park Bravo’nun marka kültürü ve kimliğinden etkilendiler. Bağdat Caddesi ve Ankara’da Zara mağazaları açtık. 1999’da işleri Zara’nın kendisine devrettik. Kendi markamızı ihmal etmek istemedik. Yıllardır Türkiye’ye gelmek isteyen çok marka kapımızı aşındırdı. Bu son yıllardaki artışta 40 yabancı markayı geri çevirdik. Bizi alın diyen yerli markalar da var."

Nine West İtalya’daki yapılanmayı bize önerdi

NINE West markası İtalya’daki yapılanmayı da Türk Park Bravo grubuna vermek istemiş. Nine West’in sahibinin ’Nasıl Zara, hazır giyim devi İtalya’ya girip piyasayı duman ettiyse, ayakkabıda da aynısını siz Nine West’le yaparsınız. Yaparsanız siz yaparsınız’ sözlerini aktaran Kamil Özçoban "Nisan ayı sonunda görüşeceğiz. Galiba bu iş de üzerimize kaldı. Ayrıca Yunanistan’ı da siz yapın diyorlar. Bakacağız" dedi.

Park Bravo dünyaya açılıyor

BEŞ
yılda Türkiye, Romanya ve Bulgaristan’da 50 mağaza açacaklarını anlatan Kamil Özçoban şunları söyledi: "Hem Nine West’in hem La Senza’nın yöneticileri, sahipleri bana ’Sen bölgenin abisisin. Bizim oradaki yapılanmamıza yardım et’ diyorlar. Bulgaristan ve Romanya’da yıl sonuna kadar La Senza ve Nine West mağazası açacağız. Bunları yaparken Park Bravo’yu da yurtdışına taşıyarak uluslararası kimlik kazandıracağız."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!