Güncelleme Tarihi:
Vestel'den yapılan açıklamada, Bakü'deki mağazanın, Vestel'in dünya çapındaki en büyük mağazası ve yurtdışındaki 58. exclusive showroomu olduğu belirtildi.
Açıklamada, Bakü'deki çok markalı mağazada Vestel'in beyaz eşya, elektronik eşya, ankastre, küçük ev aletleri ve diğer kategorilerdeki ürünlerinin yanı sıra Regal, Vestfrost, Finlux ve diğer grup markalarının ürünlerinin de satışa sunulduğu, mağazada Taç ev tekstili ürünleri ile farklı markaların hazır mutfak, kamera, cep telefonu gibi ürün grupları da bulunduğu kaydedildi. Vestel'de hedefin, faaliyet gösterdiği pazarlarda ilk 5'e girmek olduğu belirtildi.
Vestel Genel Müdür Yardımcısı Eren Ataman, konuya ilişkin değerlendirmesinde, yurt dışında Vestel markalı ürünleri tüketicilerle buluşturdukları 1700'ün üzerinde satış noktaları olduğunu, 2011 yılının sonuna gelmeden önce Almaata ve Tebriz showroomlarını açacaklarını bildirdi.
Ataman, 2012;de İran'da 5, Irak, Kıbrıs ve Kazakistan'da ise 2'şer Vestel showroomunun faaliyete gireceğini açıkladı.
Azerbaycan'ın küresel pazarda gerek talep gerekse alım gücü anlamında yüksek bir potansiyele sahip olduğunu gördüklerini ifade eden Ataman, “Türkiye'nin bu pazarın dünyaya açılan kapılarından belki de en önemlisi olduğuna inanıyoruz. Bu anlamda Bakü'deki mağazamız iki ülke arasındaki ekonomik ilişkileri daha da geliştirmede önemli bir vesile olacaktır” dedi.
SATIŞLARI YÜZDE 40 ORANINDA ARTTI
Vestel'in mağazalaşma çalışmalarının devam ettiği Orta Asya ve Orta Doğu ülkelerinde faaliyetlerinin sadece mağaza açmakla sınırlı kalmadığını, asıl hedeflerinin mağazalarının desteği sayesinde ülke genelinde ürünlerini en çok noktada satışa sunabilmek olduğunu vurgulayan Ataman, bu ülkelerin Vestel ihracat haritasında çok önemli bir yer tutuğunu, son 5 yılda her yıl bir öncekine göre satışlarını en az yüzde 40 oranında artırarak yollarına devam ettiklerini kaydetti.
Orta Asya ve Orta Doğu pazarlarında hızlı ama aceleci olmayan bir yol izlediklerini ifade eden Ataman, “Vestel olarak uzun vadeli, kalıcı, güvenilir bir marka olma vizyonu ve taahhüdüyle hareket ediyoruz. Bu stratejimizin bize uzun vadede sürdürülebilir ve hedeflerimize uygun pazar payları olarak döneceğine inanıyoruz. Bu ülkelerde ürün bazında değişiklik gösterse de ortalama yüzde 7-8 oranında önemli pazar paylarına ulaştık. Bu oran belli ürünlerde yüzde 10–12'ye kadar çıkıyor. Bu coğrafyada elde ettiğimiz pazar payı başarısında beyaz eşyanın payı yüzde 60, elektronik eşyanın payı yüzde 40 civarındadır. Vestel'in yurt dışı mağazalarında elde ettiği ciro bugün iç pazardaki rakamın yüzde 15'ini yakaladı” dedi.
Vestel'in artık tüm yatırımlarını tamamlamış, son teknoloji üretim araçları ile üretim yaparak güvenilir, dayanıklı ve kaliteli ürünleri tüketicilerine sunan uluslararası bir oyuncu olduğunu belirten Ataman, “Coğrafyamızın doğusunda yer alan ve giderek artan bir dinamizm ile gelişen ülkelerde önemli bir potansiyel görüyoruz. Vestel markalı ürünlerimizi satışa sunduğumuz bu ülkelerde aldığımız tüm olumlu işaretler, ürün çeşitlerimizin, kalitesinin ve satış sonrası desteğimizin başarılı; fiyat seviyelerimizin ise rekabetçi ve erişilebilir olduğunu gösteriyor” değerlendirmesinde bulundu.