Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2010 00:00
İhracat şampiyonluğunu bir süredir otomotiv şirketlerine kaptıran Vestel, 2009’da 2.1 milyar dolarlık ihracatıyla 5 basamak atlayıp, Oyak Renault’un ardından ikinci oldu. Bu yıl 2.5 milyar dolarlık ihracat hedefleyen Vestel, Avatar filminin gördüğü ilgiyi dikkate alarak 3D teknolojili (üç boyutlu) TV üretimini öne çekti.
TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) ‘ihracat şampiyonları’ listesi henüz açıklanmadan, listenin ikinci sırasında Vestel Dış Ticaret’in yer aldığı belli oldu. Vestel Şirketler Grubu Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, Vestel Dış Ticaret’in; 2009’da Türkiye’nin en fazla ihracat gerçekleştiren ikinci büyük firması ve elektronik sektörünün ise 12’nci kez lideri olduğunu bildirdi.
8.5 milyon TV satacak
Vestel Dış Ticaret’in TİM kayıtlarına göre 2009’da 2 milyar 84 milyon dolar ihracat yaptığının görüldüğünü, kendi kayıtlarının ise daha farklı olduğunu bildiren Turan Erdoğan, “Kurlardaki değişimler ve
Euro, dolar,
sterlin gibi farklı dövizler üzerinden ihracat yaptığımız için biz ihracatımızı 2.1 milyar dolar olarak hesapladık. 2009’da LCD TV ihracatımız adet olarak yüzde 62 arttı ve 3.7 milyondan 6 milyon adede ulaştı. 2010 hedefimiz minimum 8.5 milyon adet” dedi.
1 milyar doları TV
Vestel Dış Ticaret’in ulaştığı 2.1 milyar dolarlık ihracatın 1 milyar 4 milyon dolarının, yani yarıya yakınının televizyon ihracatından geldiğini bildiren Turan Erdoğan, şöyle konuştu: “Otomotiv sektörü geçen birkaç yılda atak yapmıştı. Bu yüzden biz yıllarca ihracat şampiyonu olduktan sonra 2008’de 7’nci sıraya geriledik. Krizde yatırıma ara vermedik ve 2009’da ihracatı aynı seviyelerde tuttuk. 2008’de 2 milyar 244 milyon dolar olan grup ihracatına göre çok az gerileme oldu.”
300’e yakın markaTuran Erdoğan, sadece Aralık 2009 bile 213 milyon dolar ihracat yaptıklarını bildirdi ve şöyle devam etti: “2010 hedefimiz ihracat şampiyonu olmak. Aralık 2009 ihracatı Aralık 2008’e göre yüzde 38 arttı. LCD TV ihracat adetimizdeki yüzde 62 artış, yüzde 20 olan sektör ortalamasının 3 katı. Ürün yatırımlarına krizde ara vermedik. Vestel’in kendine has ihracat modeli var. Vestel markasının dışında, kendimize ait 13 marka daha var. Toplamda 300’e yakın marka altında üretim yapıyoruz. Toshiba, Hitachi ve Sanyo gibi markalara üretim ve ürün dizaynı yapıyoruz.”
Avatar, 3D’yi tetiklediVestel’in üretim hattına büyük yatırım yaptığını hatırlatan Turan Erdoğan, yatırımları büyük ölçüde tamamladıklarını bildirdi ve şunları anlattı: “Vestel olarak Ar-Ge’ye önem veriyoruz. Bu pazarda 3-6 ayda bir model yenilemezseniz başarılı olamazsınız. 3D televizyonlar artık kapımızda diyebiliriz. Özellikle ‘Avatar’ filmi, 3D televizyon isteğini tetikledi. Şu an ciddi bekleyiş var. 3D TV’ler yılın son çeyreğinde piyasada göreceğiz ama ilk etapta çok pahalı olacak.”
Avrupa’da Samsung’un ensesinde ikinciyiz
TURAN Erdoğan, Güney Kore firması Samsung’un, ülke desteğini de arkasına alarak krizi fırsata çevirdiğini ve Avrupa’da televizyon pazarında tartışmasız lider olduğuna dikkati çekerek, şunları dile getirdi: “Samsung’un pazar payı yüzde 25. Biz de yüzde 15 payla Avrupa’da ikinci büyük televizyon üreticisiyiz. Televizyon pazarında hedefimiz Avrupa’da ilk sıra. Biz sadece fason üretim yapan bir şirket değiliz. Dünya devlerine üretim yapıyoruz. Onlara yazılım geliştiriyoruz. Geçen yıl dünyanın en prestijli tasarım yarışmalarından Good Design Award’da 4 ödül birden aldık.”
Bakan ‘ihracatta 4 yer kaldı’ dedi, Vestel haritayı açtı
DIŞ Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan’ın 2009 ihracat rakamlarını açıkladığı basın toplantısında Türkiye’nin dünyada sadece 4 gümrük bölgesine ihracat yapamadığını açıkladığını hatırlatan Turan Erdoğan, “Bu açıklama üzerine hemen harekete geçtik. Bu 4 bölgeye ihracat için kolları sıvadık. Bu ülkelerin yerini haritada belirledik. Bir ülkeye ilk ihracat yapan firmaya Dış Ticaret Müsteşarlığı ödül veriyor. Bu yıl bu 4 gümrük bölgesine mal satıp ödülü almak istiyoruz” dedi.
Afrika Kupası efektiyle satışımız artarVESTEL Şirketler Grubu Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, Avrupa Şampiyonası,
Dünya Kupası gibi futbol organizasyonların gerçekleştiği çift sayılı yıllarda büyük ekran televizyon satışlarının iyi gittiğini bildirdi ve bu yıl Güney Afrika’da yapılacak Dünya Kupası dolayısıyla televizyon satışlarında artışın süreceğini söyledi. Erdoğan, “Vestel, 2010’da LCD ekran televizyon satışlarını yüzde 40 artırmak istiyor. Yani 6 milyon olan 2009 satışımız 2010’da en az 8.5 milyon olacak. Bunun 15 puanı Dünya Kupası efektiyle olur. Yani Dünya Kupası olmasa yüzde 25 artış olurdu” diye konuştu.
Televizyon izlerken tek tuşla Facebook’a ve Google’a girilecekVESTEL’in yenilikçi ürün geliştirme çalışmalarına değinen Turan Erdoğan, 2010 yılında da teknolojik yeniliklerde öncü olmak istediklerini söyledi ve “LED TV, 3D TV, Connected TV gibi ürünlerle dünya pazarlarında yer bulacağız” dedi. Erdoğan, televizyondaki yeni teknolojiler sayesinde televizyonların bilgisayar özelliği kazanmaya başlayacağını hatırlattı ve ekledi: “Televizyondan internete giren, tek tuşla youtube’a, facebook’a, google’a giren televizyonlar hayatımızda yer etmeye başlayacak.”
Krizde 1000 işçi aldı
Vestel Dış Ticaret 2009’da 2.1 milyar dolar ihracat yaptı.
6 milyon LCD ekran televizyon sattı.
300 farklı marka altında üretim yapıyor.
Vestel City’de 7 ayrı fabrika var.
2009’da Ar-Ge’ye 60 milyon harcadı.
Sadece TV ihracatından 1 milyar 4 milyon dolar gelir elde etti.
2009’da krize rağmen 1000 kişilik istihdam artışı yakaladı.
2010 ihracat hedefi 2.5 milyar, ciro hedefi 3.5 milyar dolar.
127 ülkeye ihracat yapıyor.
İngiltere’de TV pazarında lider.
Avrupa’da TV pazar payı yüzde 15