Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2005 00:00
Dünyaca ünlü moda kuruluşu Versace’nin Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Santo Versace, ‘Türkiye moda konusunda İtalya’nın birkaç adım gerisinde. Ama yakın zamanda İtalya’nın düzeyine gelecektir. İstanbul’da gördüğüm enerjiyi Milano ya da Roma’da göremiyorum’ diye konuştu.
İSTANBUL Moda’nın yaratılması için gerekli tüm enerji ve kapasitenin Türkiye’de mevcut olduğunu söyleyen Versace Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Santo Versace, ‘Türkiye moda konusunda İtalya’nın birkaç adım gerisinde. Ama yakın zamanda İtalya’nın düzeyine gelecektir’ dedi. Versace, ‘İstanbul’da gördüğüm enerjiyi Milano ya da Roma’da göremiyorum’ diye konuştu.
15 YIL ÖNCEKİ İTALYA:
Perakende Günleri’nin ikinci gününde bir konuşma yapan Santo Versace, Türkiye’yi İtalya’nın 10-15 yıl önceki haline benzeterek, Türkiye’nin İtalya’nın hazır giyim konusunda vardığı noktaya kısa sürede geleceğine inandığını belirtti. İstanbul’a en son 1997 yılında Versace mağazasının açılışı için geldiğini ve o tarihten sonra ilk kez ülkemizi ziyaret ettiğini hatırlatan Santo Versace, gördükleri karşısında şaşırdığını vurguladı. ‘Bu şehirde büyük bir enerji var. Moda yaratmak için gerekli tüm enerji burada mevcut. Türkiye bu enerjiyi doğru kullanmak için bu işi tutkuyla yapmalı’ ifadesini kullanan Versace şunları söyledi: ‘Türkiye’nin nüfusu çok genç ve havası çok farklı. Bu enerjiyi Roma ya da Milano’da göremiyorum. Avrupa’nın da Türkiye’nin enerjisine ihtiyacı var. Bana göre İstanbul artık bir Avrupa şehridir. Bu şehrin gençlerinden ve havasından da anlaşılıyor. Türkiye’nin yeri de Avrupa’dır. Türkiye’yi Avrupa’da görmek istiyorum.’
İTALYA-TÜRKİYE KARDEŞ:
İtalya ve Türkiye’nin birbirine çok benzeyen kardeş ülkeler olduğuna dikkat çeken Santo Versace şöyle devam etti: ‘İki ülke de birbirine cok yakın. İkisi de Akdeniz ülkesi. Ben burada kendimi evimde gibi hissediyorum.’ İtalya’nın moda konusundaki üstünlüğünün İtalyan Rönesans’ından itibaren başladığını da vurgulayan Santo Versace, Türk hazır giyim üreticilerine ‘İtalya’nın modada gelişirken edindiği bazı kötü alışkanlıkları edinmeyin, her zaman etüd edin, inceleyin’ tavsiyesinde bulundu. Versace, markaların gücünü yaratıcılıktan alması gerektiğini bu yaratıcılığın da endüstri ve kaliteyle birleştirilmesi gerektiğini ifade etti.
TÜRKİYE’DE DOĞRU YERLER:
Daha önce İstanbul’da mağaza açtıklarını ve Gianni Versace’nin ölümünden sonra kapattıklarını hatırlatarak, ‘Tekrar Türkiye’de Türk çalışanlarla mağaza açmayı düşünüyoruz. Mağazaların açılması için doğru yerleri seçmek lazım. Türkiye’de doğru yerler olduğuna inanıyoruz. Türkiye enteresan bir pazar, daha fazlasını yapacağız.’
HURLEY’İ STAR YAPTILAR:
Konuşmasında Versace markasının yaratıcısı Gianni Versace’nin hayatını anlatırken ‘Versace’nin doğuşunu İtalyan rönesansı’na benzeten Santo Versace, ‘başarılı olmak için yaratıcılık, eğitim, yenilik, organizasyon, yaptığı işi sevmek ve tutku’nun önemine dikkat çekti. Versace’nin yeni bir giyim şekli ortaya koyduğunu, Elizabeth Hurley’i bir kıyafetle star haline geline getirdiğini, Madonna’yı genç kızlıktan ‘lady’liğe çıkardığını açıklayan Versace, ‘Gianni’nin yaratıcılığı sayesinde İtalyan kültüründen kaynaklanan yeni bir kalite anlayışı ortaya çıktı. Versace, stilist üzerine kurulmuş ilk firma oldu’ dedi.
Versace olmanın gururu büyük
SANTO Versace, ‘Versace olmanın gururu büyük. Ama çok büyük bir sorumluluğu da beraberinde getiriyor. Dünyanın çok ünlü kadınları, starları Versace giyiyor. Hollywod’da Oscar törenlerinde Versace giyen kadınlarla gururlanıyoruz. Ama Versace kadının ruhunu yansıtmak ister. Ünlü olmayan kadınlar da eğer ruhlarını Versace ile dışarı vurabiliyorlarsa bu daha büyük bir gurur’ dedi.
Gianni doğmadan mesleği belliydi
SANTO Versace, Gianni Versace’nin 1946 yılında doğduğunu hatırlatarak şunları söyledi: ‘O savaş zamanının çocuğuydu. Henüz daha annesinin karnındayken okula gidemeyeceği ve terzilik yapacağı annesi ve babası tarafından kararlaştırılmıştı. Çünkü onun ailesi onu okula gönderebilecek paraya sahip değildi. İşte böyle doğan Gianni Versace, annesiyle birlikte terzilik konusunda kendini yetiştirdi. Milano’ya gidip büyük bir tasarımcı olmadan önce Gianni terziydi. İşte o adam böylesine büyük bir dünya markası yarattı.’
Taviloğlu’na ‘Yaşam boyu başarı’ ödülü
PERAKENDE Günleri kapsamında artık geleneksel hale gelen ‘Perakende Güneş Ödülleri’i sahiplerini buldu. 4 dalda verilen ödüllerden biri olan ‘Yaşam Boyu Başarı Ödülü’nü MUDO’nun sahibi Mustafa Taviloğlu, sanatçı Hümeyra’nın elinden aldı. Törende duygulanan ve gözyaşlarını tutamayan Taviloğlu, ‘41 yıldır beni anlayan halkına teşekkür ederim. Sektöre öncü olmak için daha çok çalışacağım’ dedi. Törende Maksimum Özel Ödülü’ne Migros CRM uygulamaları layık görülürken, ‘En Başarılı Profesyonel Yönetici’ Ödülü’nü ise Tepe Mobilya’dan Hanifi Arabacı ve Olivium Genel Müdürü Murat İzci aldı.