Güncelleme Tarihi:
ELİMİZDE tuttuğumuz akıllı telefonlar veya her gün saatlerce kullandığımız sosyal paylaşım siteleri pazarlama dünyasından yeni bir dönemin kapılarını açıyor. Hatta en önemli veri bilimcilerinden biri olan Prof. Andreas Weigend, yeni dünyada toplanan big data yani büyük verinin petrol kadar değerli olduğunu düşünüyor. 26-27 Mayıs’ta İstanbul’da düzenlenecek olan “Büyük veri, büyük fikirler” temalı ‘Smartcon 2015’ konferansında konuşmacı olacak Weigend’e büyük veri ve Türkiye’nin elinde tuttuğu fırsatları sorduk. Weigend, Türkiye’nin de elinde en az diğer ülkeler kadar büyük veri için fırsat bulunduğunu söylüyor. Weigend, “Ancak bu fırsatlar ne çok ne de az. Ancak büyük veriyi anlamlı hale getirilmesi durumunda ülkeler elindeki fırsatları değerlendirebilecek. Türkiye de bu ülkelerden biri. Big data konusunda Türkiye’nin önünde büyük fırsatlar var. Türkiye bu fırsatları kullanırsa yaratıcı iş modelleri yaratacak. Burada önemli olan nokta veri madenciliğinin doğru olarak yapılması ve sonunda da Türkiye’deki bu büyük verinin işlenerek petrol kadar önemli hale getirilmesi gerekiyor” dedi.
ÖNEMLİ OLAN İŞLEMEK
Yeni dönemde toplanan verinin boyutunun önemli olmadığını belirten Weigend, “Bu verilerin ne kadar işlenebildiği önemli. Petrol bir işlenmemiş bir değer. İhtiyaca göre bu petrol işleniyor ve kullanılabilir hale getiriliyor. Özellikle sosyal veriler şu anda petrol değerinde. İnsanlar veri yaratıyor ve paylaşıyor. Buna Facebook’u örnek gösterebiliriz. Ancak sosyal medya ile sosyal veri arasında fark var. Sosyal veride, şirketler müşterilerle iletişim değil, müşteriler diğer müşterilerle iletişim kuruyor. Bu yüzden müşterileri ilgilendiren metriklere odaklanmak ve merkeze almak gerekiyor” şeklinde konuştu. Weigend, pazarlama stratejisi için şirketlerin veri toplamaya çalışması yerine müşterilerin problemlerine odaklanması gerektiğini söyleyerek, “Elinde data olan şirketlerin pazarlama strateji için topladığı veriler yerine problemlere odaklanıp söz konusu verileri burada kullanması gerekiyor” diye konuştu.
VERİYİ İNSANLAR YARATIYOR
Veri ile petrol arasındaki en büyük farkın verinin insan tarafından yaratılması olduğunu ifade eden Weigend, sözlerine şu şekilde devam ediyor: “Bunu en iyi bir örnekle anlatabilirim. Şu anda milyonlarca insan Google’da arama yapıyor. Ve bu aramalar Google’ın elinde olan bir veri kaynağına dönüşüyor. Facebook’ta da benzer bir durum var. Facebook’ta insanların bir ‘beğen’ tuşuna basması şirketler için çok önemli bir veri kaynağı. Daha önce Amazon’da veri bilimcisi olarak görev yapıyordum. İnsanların Amazon’daki aramalarından sosyal paylaşım sitelerindeki paylaşımlarından bir veri maden keşfettik. Ve bu veri madeniyle dünyada benzeri olmayan bir öneri motoru geliştirdik. E-ticareti tamamen değiştiren bir kavramı ortaya çıkardık.”
Büyük Veriye 360 derecelik bakış
AVRUPA, Ortadoğu ve Afrika bölgesinin en geniş kapsamlı büyük veri etkinliği olan ve bu yıl ilk kez düzenlenen ‘Büyük veri, büyük fikirler’ temalı konferansta, büyük veri teknolojisinin 360 derece değerlendirilecek. Nesnelerin interneti ve optimizasyondaki trendler, dijital, mobil ve pazarlamada büyük fikirler, veri bilim ve analitik, veri güvenliği ve gizlilik, yapay zeka ve yeni iş modelleri gibi birçok farklı başlıkta çeşitli oturumlar düzenlenecek. Etkinlik katılımcıları arasında Hürriyet Gazetesi Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, ‘Dijital Medyada Okurlarla Bağı Güçlendirerek Inovatif Gelir Modelleri Yaratma’ konusu hakkında bir konuşma gerçekleştirecek. Ayrıca konferansta farklı sektörlerden önde gelen kuruluşların yöneticilerinin yanı sıra önemli akademisyenlerle de tanışma ve birebir iletişim kurma fırsatı bulacak.