Verilerinizi daha uygun fiyata depolayın

Güncelleme Tarihi:

Verilerinizi daha uygun fiyata depolayın
Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2013 12:57

İçinde bulunduğumuz dijital çağda kurumların sahip oldukları veriler çok hızlı bir şekilde artıyor. Kurumlar daha önce en değerli varlıklarını sahip oldukları fiziksel değerler olarak görürken, şimdi sahip olduğu veriyi en hızlı şekilde anlamlı bilgiye dönüştürebilenler ‘en zengin’ler olarak değerlendiriliyor.

Haberin Devamı

Teradata Türkiye Ülke Müdürü Gamze Aydın, hız ve kârlılık gibi konularda öne geçmek isteyen kurumların rekabetin son derece yoğun olarak yaşandığı günümüz iş dünyasında üretim ve hizmet kadar büyük veri yönetimine de odaklanmaları gerektiğini söyledi.

Araştırmaların büyük veri çözümlerini kullanan şirketlerin verimlilik konusunda eşitlerinden yüzde 4 daha verimli, kârlılıkta ise yüzde 6 daha kârlı olduklarını gösterdiğini ifade eden Aydın, “Günümüzde veri, sürecin iyileştirilmesi için kullanılan materyal değil, işin ana maddesi halinde bulunuyor. Bu durumda da veri ister istemez tüm kurumlar için en önemli hammadde haline geliyor. Veri doğru araçlarla bilgiye çevrildiğinde, bu bilgi her aşamada paraya, prestije veya güce dönüşebilir. Buna paralel olarak, bir firmayı müşterilerinin gözünde diğer rakiplerinden ‘farklı’ kılabilir ve ‘tek’ konumuna getirebilir. Ayrıca firmanın müşterileri ile ilgili farklı kanallarda üreyen ve yapısal ortamlarda tutulmayan bilgilerin, halihazırda CRM ve müşteri bilgileri ile eşleştirilmesi ve anlamlandırılması yoluyla kişiye ya da ortak bir kitleye özel kampanyalar üretilmesi ve satışları artırılması da büyük veri çözümleri ile mümkün olabilir” diye konuştu.

Haberin Devamı

360 derecelik bir vizyon getiriyor

Teradata olarak büyük veriyi sadece hacim olarak büyük olmasıyla değerlendirmediklerinin altını çizen Aydın, “Belli bir yapıda bulunmayan, ses, video, sosyal medya verisi, e-posta ve web logları gibi geleneksel veri özellikleri taşımayan verileri de bu çerçevede tanımladığımız için, ölçek farkı olmaksızın, KOBİ’ler de dahil, tüm kurumların bu çözümlerden yararlanmaları gerektiğine inanıyoruz. Geleneksel veri yapıları üzerinden yapılan analizlere, yapılandırılmamış verilerin de eklenmesi, kurumlara bugüne kadar sahip olmadıkları bir öngörü ve planlama imkanını da beraberinde getiriyor. Bu da müşteriye 360 derecelik bir vizyonla yaklaşmaya, deyim yerindeyse müşteriyi DNA’sına kadar tanımaya olanak veriyor” dedi.

Sosyal medya verileri de incelenebiliyor

Haberin Devamı

Teradata’nın sağladığı altyapı çözümleri ile sosyal medya verilerinin, yapısal veri ile harmoni içerisinde saklanmasının, analiz edilmesinin ve karar süreçlerini beslemesinin çok kolaylaştığını belirten Aydın, “Bu analiz sonuçları, veriyi eskitmeden, kullanıcıların davranış ve reaksiyonlarını gerçek zamanlı bilgiye dönüştürmekte ve bu bilgiyi değerlendirmekte çok değerli bir rekabet avantajı sağlıyor. Ayrıca, müşterilerin uçtan uca yaşanan deneyimlerinin gözlemlenebilmesi sayesinde, müşteri stratejilerinin belirlemesinde de büyük veri çözümlerinin yardımcı olduğunu söyleyebiliriz” dedi.

Teknolojik gelişmelerin artmasıyla veri tiplerinin değişkenlik göstereceğini kaydeden Aydın, “Bu süreçte hiç kuşkusuz veri hacimleri de katlanarak artacaktır. Dolayısıyla bu büyüklükteki verileri yönetme işi daha da önem kazanacaktır. Çünkü veri yönetiminde en önemli kazanımlardan birisi farklı tipteki verilerin, gerekli süreçlerden geçirildikten ve işlendikten sonra iş süreçlerine katma değer sağlayacak ‘bilgi’lere dönüştürülmesidir. Bilgiye dönüşmeyen verinin katma değer sağlaması beklenemez” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!