OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 05, 2005 00:00
AB Komisyonu’nun hazırladığı rapor, AB’de vergisiz otomobil fiyatının en yüksek olduğu ülkenin Almanya olduğunu ortaya koydu. Türkiye ise vergi öncesi fiyatlarda bile Almanya’yı geride bırakıyor.Örneğin, Renault Megane II 1.6’nın Türkiye’deki vergisiz fiyatı 14 bin 160
Euro düzeyindeyken, AB’nin en pahalısı Almanya’da bu rakam 13 bin 677 Euro’da kalıyor.AVRUPA BirliÄŸi (AB) ülkeleri içinde vergi öncesi otomobil fiyatlarının en yüksek olduÄŸu ülkenin Almanya olduÄŸu açıklandı. Almanların, aynı otomobil için (vergi hariç) Finlandiyalılar’dan yüzde 30 kadar daha çok para ödediÄŸi ortaya çıktı. Avrupa Komisyonu tarafından yayınlanan bir raporda; üretim maliyeti, üretici firma ve bayi kár marjlarının eklenmesiyle oluÅŸan otomobil fiyatlarının AB üyeleri arasında en yüksek olduÄŸu ülkenin Almanya olduÄŸu belirtiliyor. Vergilerin dahil edilmediÄŸi fiyat karşılaÅŸtırmasına göre, 89 modelden 34’ünü AB içinde en pahalı satan ülke olan Almanya’da, 20 model ise en ucuz satılan ülkeden yüzde 20 daha pahalıya satılıyor. Almanlar aynı otomobile Finlandiyalılar’a göre vergi hariç yüzde 30’a kadar daha çok para ödüyor.VERGÄ°SÄ°Z FÄ°YATTA EN UCUZU: Avrupa Komisyonu raporunda, Euro kullanan ülkeler içinde en ucuz otomobillerin (vergi öncesi fiyatta) Finlandiya’da, tüm AB üyesi ülkeler içinde ise en ucuz otomobillerin Danimarka’da satıldığı belirtildi. Vergilerin dahil edilmesiyle oluÅŸan son kullanıcı fiyatlarında Finlandiya, birçok modelin anahtar teslim satış fiyatında en pahalı ülke konumuna geliyor. ÖrneÄŸin, Renault Megane II 1.6 modelinin vergi öncesi fiyatının en düşük olduÄŸu ülke 12 bin 266 Euro ile Finlandiya iken, vergiler eklendiÄŸinde aracın fiyatı Euro bölgesinin en ucuz ülkesinden yüzde 32 daha yüksek bir rakama ulaşıyor.ALMANYA’YI GEÇTÄ°: Otomotivde yüksek oranda vergilerin bulunduÄŸu Türkiye ise birçok modelin vergi öncesi fiyatlarında bile Almanya’yı geride bırakıyor. ÖrneÄŸin, Renault Megane II 1.6 moodelinin Türkiye’deki vergisiz fiyatı 14 bin 160 Euro (22 bin 940 YTL) iken, AB’nin en pahalısı Almanya’da sadece 13 bin 677 Euro. Almanya’da vergisiz fiyatı 9 bin 948 Euro olan Fiat Punto 1.2 modeli için Türkiye’de 10 bin 370 Euro (16 bin 800 YTL) ödenmesi gerekiyor. TÃœRKÄ°YE PAHALILIKTA LÄ°DER: Öte yandan Türkiye, uygulanan yüksek vergi oranları nedeniyle anahtar teslim satış fiyatlarında da liderliÄŸi kimseye kaptırmıyor. Türkiye’de üretilen Renault Megane II Sedan 1.6’nın anahtar teslim satış fiyatı 23 bin 453 Euro (37 bin 994 YTL) iken, bu rakam Almanya’da 15 bin 865 Euro. Buna göre, 20 bin 975 Euro ile Renault Megan II’nin en pahalı satıldığı ülke olan Finlandiya bile Türkiye’nin gerisinde kalıyor.Ä°THAL OTODA DURUM: Ä°thal edilen otomobillerde de durum deÄŸiÅŸmiyor. Türkiye’de en düşük versiyonu 15 bin 141 Euro’ya (24 bin 530 YTL) satılan Fiat Punto, Finlandiya’da 12 bin 600, Almanya’da 11 bin 540 ve komÅŸumuz Yunanistan’da ise 10 bin 580 Euro’ya satın alınabiliyor. Aynı ÅŸekilde, ithal edilen Skoda Fabia’nın baz modelinin liste fiyatı Türkiye’de 14 bin 346 Euro (23 bin 242 YTL) iken, bu rakam Finlandiya’da 13 bin 204, Almanya’da 10 bin 674 ve Yunanistan’da 9 bin 324 Euro’yu geçmiyor.Hangi otomobil, nerede kaça satılıyorSkoda FabiaÃœlke Vergi dahil fiyat Vergi öncesi fiyatTürkiye 14.346 7.810Finlandiya 13.204 8.008Almanya 10.674 9.202Fransa 9.644 8.064Ä°talya 9.486 7.905Yunanistan 9.324 7.209Fiat PuntoÃœlke Vergi dahil fiyat Vergi öncesi fiyat Türkiye 15.141 10.370Finlandiya 12.600 7.675Almanya 11.540 9.948 Yunanistan 10.580 8.265Çek Cumhuriyeti 9.936 8.349Letonya 9.065 7.682Renault Megane IIÃœlke Vergi dahil fiyat Vergi öncesi fiyat Türkiye 23.453 14.160Finlandiya 20.975 12.266Fransa 17.550 14.674Ä°spanya 16.340 13.285Ä°talya 16.158 13.465Almanya 15.865 13.677Ford’un ihracatı patladı yine de kárı gerilediKOÇ Holding ile ABD’li Ford Motor’un yüzde 41.04 ile eÅŸit ortaklığı olan ticari araç üreticisi Ford Otosan’ın net kárı, ilk altı ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40.2 azalışla 164.91 milyon YTL’ye geriledi. Mali tablolara göre Ford Otosan’ın Ocak-Haziran net satış gelirleri yüzde 12.4 artışla 2.93 milyar YTL’ye yükselirken, satış maliyetleri yüzde 16.9 artışla 2.58 milyar YTL oldu. Åžirketin ilk yarıda net esas faaliyet kárı ise yüzde 18 azalışla 235.15 milyon YTL’ye indi. Ford Otosan’ın net karındaki azalmanın düşük kár marjlı olan ihracatın ağırlığının artması ve diÄŸer faaliyet gelirlerindeki azalışların etkisi olduÄŸu belirtiliyor. PAZAR LÄ°DERÄ°YÄ°Z: Ford Otosan’dan 2005 yılı ilk 6 aylık mali sonuçlara iliÅŸkin yapılan açıklamada, ÅŸirketin vergi öncesi kárının 132 milyon Euro olarak gerçekleÅŸtiÄŸi bildirildi. Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, iç pazarda hurda otomobil ÖTV indirimi uygulamasının kaldırılması gibi nedenlerle yüzde 13 oranında daralma yaÅŸandığına iÅŸaret ederek, ‘Bu daralmaya raÄŸmen Ford Otosan olarak yüzde 15.5 olan pazar payımızı yüzde 16.5’e çıkardık ve pazar liderliÄŸimizi sürdürdük’ dedi. 2005 yılı ilk 6 ayı itibariyle toplam gelirin geçen yılın aynı dönemine göre 442 milyon Euro artarak 1 milyar 815 milyon Euro’ya ulaÅŸtığını belirten Durak, bunun yüzde 55’inin ihracat gelirlerinden oluÅŸtuÄŸunu bildirdi.291 BÄ°NLÄ°K HEDEF: Turgay Durak, toplam ciroda ihracat geliri payının geçen yılın aynı döneminde yüzde 42 olduÄŸunu hatırlatarak, ÅŸirketin ihracat gelirini 2005 yılının ilk yarısında geçen yıla göre yüzde 69 oranında artırarak 986 milyon Euro’ya ulaÅŸtırdığını kaydetti. Durak, ‘Yıl sonu itibariyle 132 bin adetlik yurt içi satışla iç pazarda liderliÄŸimizi devam ettirmeyi, ayrıca 159 bini ihracat olmak üzere toplamda 291 bin adetle, geçen seneden 36 bin adet fazla araç satmayı ve yüzde 100 kapasite kullanımı ile 240 bin araç üretimi yapmayı hedefliyoruz’ dedi.Â
button