Güncelleme Tarihi:
Avrupa başta olmak üzere dünya çapında önemli satış başarısına ulaşan Yaris, yenilenerek iddiasını sürdürmeye hazırlanıyor. Yaris’in dış tasarımı Toyota Avrupa Kıdemli Proje Müdürü Serkan Karaman, iç tasarımı Toyota Avrupa Ar-Ge Mühendisi Özgür Taştekin tarafından şekillendi. Toyota, yeni Yaris’i geliştirirken özellikle tasarım, kalite, performans ve güvenlik konularına odaklandı. 90 milyon Euro yatırımla gerçekleşen bu programda, aracın tasarımını, dinamik performansını ve güvenliğini geliştirmek üzerine 900’den daha fazla yeni parça kullanıldı.
SON ÇEYREKTE GELİYOR
Daha dinamik bir tasarımla yenilenen Yaris’in ön bölümünde yeni bir tampon, yeni farlar, ön panjur ile akıcı bir çizgi oluşturuldu. Yeni arka bölüm ve stop grubu, aracın profiline ekstra uzunluk ve sportiflik katıyor. Yeni arka tasarım ile birlikte stop grubu kapılara kadar uzanıyor. Yeni Yaris’in kabini, yeni döşemeler, renkler, ince detaylarla ve artan ergonomik alanlarla şimdi daha da yeni ve modern bir görünüme kavuştu. Yeni sürücü göstergesinde iki analog gösterge ve onların ortasında yeni 4.2 inç’lik renkli TFT çoklu bilgi ekranı yer alıyor. Yenilenen Yaris için geliştirilen tamamen yeni 1.5 litrelik dört silindirli benzinli motor, mevcut 1.33 litrelik motorun yerini alacak. Yaris’in atmosferik 1.496 cc motoru, 111 beygir güç ve 136 Nm tork üretiyor. Yaris ürün yelpazesi arasında 111 beygirlik 1.5 litre benzinli ve 100 beygir güç üreten 1.5 litre hibrit versiyonların yanı sıra 69 beygir gücünde 1.0 litre üç silindirli motor da satışa sunulacak. Yeni Yaris, yılın üçüncü çeyreğinde Türkiye pazarında satışa sunulacak.
TÜM MELEZLER TOPLANMIŞ
2017 yılını ‘Türkiye’de hibrit (melez) yılı’ ilan eden Toyota, İstanbul Autoshow’da Türkiye’de ürettiği C-HR Hybrid başta olmak üzere Auris Hybrid, Auris TS Hybrid, Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid ve ilk seri üretim hibrit model Prius’un son versiyonunu sergiliyor.
Dünyada yıllık hibrit otomobil satışlarını 1.5 milyon adetlere taşıyan Toyota, 2020 yılına kadar toplamda 15 milyon hibrit araç satışına ulaşmayı hedefliyor. Bugün dünyanın 90 ülkesi ve bölgesinde 33 farklı hibrit ve bir plug-in hybrid modeli ile pazarda yer alan Toyota, 10 milyonu aşan satışıyla hibrit teknolojisi konusunda liderliği elinde bulundurmayı sürdürüyor. Toyota ilk seri üretim hibrit otomobil Prius’u sunduğu 1997 yılından bu yana tüm dünyada 10 milyon adedin üzerinde satış gerçekleştirdi. Hibrit araç modellerini artırarak yeni bir segment yaratan Toyota, tüm otomobil endüstrisinde çevreci ve yakıt verimliliğine sahip araçlarıyla küresel çevre sorunlarına katkı sağlamaya da başladı. Hibrit araçların kullanılmasıyla birlikte, eşdeğer fosil yakıtlı araçların kullanımına göre yaklaşık 77 milyon ton daha az karbondiosit emisyonu salımı gerçekleşti ve 29 milyon kilolitre yakıt tasarrufu sağlandı. Toyota hibrit araçlarıyla tasarruf edilen yakıtla dünya ve ayın etrafında 1.5 milyon defa dönülebiliyor.