Güncelleme Tarihi:
İÇ giyim üretiminde kökleri 1964’e kadar uzanan Yeni İnci’nin ikinci kuşak patronu Furkan Atakan, daha sonradan girdikleri erkek iç giyimde inovatif bir ürünle önemli bir eksiği giderdiklerini söylüyor. Altı ay önce erkek korsesi Fit Boxer’ı piyasaya sürdüklerini anlatan Atakan, “Hiç tanıtım, duyuru yapmadık. Sessiz sedasız piyasaya çıkan ürüne erkekler büyük ilgi gösterdi. Göbek problemi olan erkekler en azından özel günlerinde göbeklerini gizleyebilmek için korseye akın etti” dedi.
GELİN-DAMAT ALIŞVERİŞİ
Fit Boxer’dan 6 ayda 15 bin adet sattıklarını belirten Atakan şöyle konuştu: “Korse deseydik, erkekler almak istemezdi. O yüzden bu korseye başka bir isim bulduk. Türkiye’de çeyiz alışverişi denen bir gerçek var. Gelin için tüm aile alışverişe çıkar. İşte bu alışverişlerde damatlar bu ürüne çok ilgi gösteriyor. Erkekler de artık düğün, nişan, mezuniyet gibi özel günlerde hatta bazen iş görüşmelerinde korse giyiyor.”
MEMELER XXXLARGE OLDU
Türkiye’de kadınların uzun süre meme bedenlerini bilmeden sutyen alışverişi yaptığını hatırlatan Atakan, çok uzun yıllar destekli 70, 75, 80 dahil sadece 15, 80, 85, 90 beden sutyen üretildiğini söyledi. Her bedende B, C, D olmak üzere 3 farklı cup (meme büyüklüğü) seçeneğini başlattıklarında pek çok kadından rahatladıklarına dair teşekkür mesajı aldıklarını anlatan Atakan, “Son 10 yılda gözlemlediğimiz Türkiye’de bedenler büyüyor. Memeler de büyüyor. 100 DDD cup talep edenler var. Bunu memenin XXXLarge’ı olarak düşünebilirsiniz”
diye konuştu.
Lafayette’in teklifini reddetti
FURKAN Atakan, Yeni İnci markasının başarısını fason üretmemesine bağlayarak şöyle konuştu: “Avrupa’ya yakınlık, trendleri iyi takip etme, hızlı olması ve iş yapma kabiliyetiyle Türkiye iç giyim üretiminde avantajlı ve tercih ediliyor. Yeni İnci olarak hiç fason yapmıyoruz. Fransız Lafayette, İsveçli H&M, İngiliz M&S ve Body One gibi dünyanın önde gelen markaları fason için kapımızı çaldığında da kabul etmedik. Üretim gücümüzü kendi markamız için kullanmayı tercih ettik. Yıllık 3 milyon üretim kapasitemizin yüzde 30’u ise kendi markamızla ihracata gidiyor. ”