Güncelleme Tarihi:
AKILLI telefonlar, tabletler gibi mobil cihazlar hayatımızın önemli bir parçası. Türkiye’deki bir kullanıcı, akıllı telefonlarının ekranına günde ortalama 70’ten fazla kez bakıyor. Bu rakamla Türkiye dünyanın açık ara önünde. Başka bir deyişle şu anda içinde bulunduğumuz çağın en önemli devrimi mobil cihazlar durumuna geldi. Uzun zamandan beri üzerinde konuşulan, ürünler geliştirilen veya denemeler yapılan mobil alanda, artık şirketlerin odağında ‘deneyim’ başlığı var. İşte bu başlık dün gerçekleştirilen ‘Webrazzi Mobil 2017’ konferansında birçok sektör tarafından tartışıldı. Konferansta, bankacılıktan yeni yayıncılık mecralarına kadar birçok sektördeki şirketin yöneticileri, mobil alanda sundukları deneyimi enine boyuna anlattı.
Webrazzi Mobil 2017’nin açılış konuşmasını gerçekleştiren Türkiye İş Bankası Kartlı Ödeme Sistemleri Bölümü Strateji ve İş Geliştirme Birim Müdürü Ali Rıza Kayacan, girişimcilere “birlikte var olabiliriz” mesajı vererek, dijital ekosistemde kendilerine paydaşlarla birlikte kendilerine yer açmak istediklerini ifade etti. Kayacan, “Kullanıcıların günlük ihtiyaçlarına kolay deneyimler sunmaya öncelik veriyoruz. Bunun iki örneğini Petrol Ofisi ve Cinemaximum ile gerçekleştirdiğimiz işbirlikleri olarak gösterebiliriz” dedi. Ayrıca Kayacan, Uygulama Programlama Arayüzü (API) üzerine çalıştıklarını söyledi.
7/24 ALIŞVERİŞ
Akıllı telefonların ve internetin, 7/24 alışveriş yapma imkanı sayesinde mobil kullanımın arttığını ifade eden BKM Express Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu, “2016’da mobil cüzdan pazarı 1 trilyon dolar oldu. 2021 yılında ise bu rakamın 4 trilyon dolara kadar çıkması bekleniyor. BKM Express ile bu alandayız. 17 bankayla çalışıyoruz ve toplamda 1.4 milyon kullanıcıya ulaştık” dedi.
BLUTV GLOBAL ONLINE TV PLATFORMU OLUYOR
İNTERNET üzerinden hizmet veren yerli TV platformları konferansta yer aldı. Türk dizilerinin dünya ihracat sıralamasında ikinci olduğunu söyleyen BluTV Kurucusu Aydın Doğan Yalçındağ, BluTV’yi Ortadoğu ülkelerine götürme planı üzerinde çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Yalçındağ, “Şu anda elimizde yaklaşık 2 bin saatlik Arapça dublajlı dizi bulunuyor. Arapça olarak dublajlanmış Türk dizilerini, bu bölgedeki ülkelere göre uyarlanmış bir üyelik modeliyle sunmayı amaçlıyoruz. Bu ülkelerdeki Türk dizilerine olan ilgiyi düşününce büyük bir potansiyel olduğunu görüyoruz. Elimizde bulunan bu yerli içeriği yurtdışına ihraç etmek istiyoruz. Global bir online TV platformu yaratmanın peşindeyiz” dedi. Buna ek olarak 1 milyon kayıtlı üye sayısını geçtiklerini söyleyen Yalçındağ, şunları söyledi: “Bilinçli tüketicilerin mutlaka bir denemesi gerekiyor.” Puhu TV Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Heni Hazbay da, yeni başlayan orijinal yapım dizi ‘Fi’nin bugüne kadar 10 milyon izlenme sayısını geçtiğini belirterek, “Bundan sonraki süreçte aylık beş bölüm yayınlanacak. Şu anda 6 milyon tekil ziyaretçiyi geçtik. Uygulama indirme sayımız da bir milyona ulaştı” dedi.
MUSTAFA SANDAL ‘MELEK’ OLDU
İNTERNET ekosistemindeki melek yatırımcılar arasına ünlü şarkıcı Mustafa Sandal da katıldı. İlk yatırımını ‘Jestiniyap’ uygulamasına yaparak startup dünyasına adım attığını söyleyen Sandal, “Son kullanıcıyla reklamvereni buluşturan, mobil cihazı bir reklam mecrasına dönüştüren ve bu mecrayı kiralayan bir mobil uygulama olan Ringpara yatırım yaptım. Önümüzdeki aylarda yeniden lansmanı yapılacak. Vestel de şirketin yüzde 25’ine ortak oldu” dedi. Diğer bir yatırımının gençlere yönelik harçlık yönetim platformu ‘Manibux’ olduğunu söyleyen Sandal, diğer yatırımlarından şu şekilde bahsediyor: “Oğlum Yaman ile Manibux’ı şu anda birlikte deniyoruz. Bittiğinde uygulama çok daha kullanışlı bir hale geleceğine inanıyorum. Yatırım yaptığım diğer bir uygulama ise oyun alanında yer alan “Miydi” oldu. Eğlenirken öğreten bir kurguya sahip bir oyun.”