Vakko’nun ’erken indirim’ isyanı: Yok olur gideriz

Güncelleme Tarihi:

Vakko’nun ’erken indirim’ isyanı: Yok olur gideriz
Oluşturulma Tarihi: Ocak 31, 2009 00:00

Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, kriz Türkiye’ye gelmeden gelmiş gibi davranılarak hatalar yapıldığını belirterek, "Kendi kendimize panik yaptık. 15 Kasım’da indirime girmek gibi hatalar yapıldı. Böyle hatalarla yavaş yavaş hepimiz yok olur gideriz" dedi.

VAKKO Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Türk perakende sektörünün krizi iyi yönetemediğini ve panikle indirime girerek hatalar yaptığını söyledi. İndirim furyasına kapalarak indirime girmediklerinin altını çizen Hakko, "Kriz Türkiye’ye henüz gelmemişti ama gelmiş gibi davranıldı. Panik yaptık. Benim için hálá gelmedi. Gelmesin! Krizden çok kötü yönetim mahvetti sektörü" dedi.

AVM’ler outlet’e döndü

İndirimlerin firmalara, büyük zarar verdiğini vurgulayan Hakko sunları söyledi: "Yanlış yapmamalıyız. 15 Kasım’da indirim gibi hatalar yaparsak yavaş yavaş hepimiz yok olur gideriz. Çünkü zararına iş yapılmaz. Kriz iyi yönetilemedi." Yüzde 50 artı yüzde 50 indirimlerin dengeleri bozuduğunu, alışveriş merkezlerinin (AVM) outlet’lere döndüğünü belirten Hakko, Avrupa’daki regülasyonların gelmesini isteyerek, "Avrupa’da indirimler kurallarla düzenlenmiştir. Haksız kekabet ağır yaptırımlarla engellenmiştir" dedi.

2008 planları tutmadı

"2008 yılını planlarınız doğrultusunda mı kapattınız" sorusuna Hakko şu yanıtı verdi: "Hayır. Ciro olarak kapattık. 2008 yılının başında yüzde 20 artış bekliyorduk ama olmadı. Var olanı koruduk. Erken yapılan yanlış indirimler müşteriyi çok şaşırttı; güvenini sarstı. Müşterinin güvenini, kalite algısını kaybetmek istemedik; zamanından önce indirime girmedik. Şu anda satışlarında ciddi kayıp yaşayanlar, zararına satış yapanlar var. Biz tüketicimize güven verdiğimiz için böyle bir kayıp hissetmedik."

2009’a iyi başladıklarını anlatan Hakko, "Ocak ayı iyi geçti. Normal indirimimize girdik. Krize çok vurgu yapmazsak, içimizdeki iyi niyetle, iyimserlikle çalışırsak iyi yollara çıkarız. Morál vermeliyiz" dedi. 2008’de 30 milyon dolarlık fabrika yatırımı yaptıklarını belirtin Hakko 2009 planlarını "Şu anda kaç nokta açılacağını planlamıyoruz. Yeni noktaları hesaba katmadan yüzde 10 büyüme öngörüyoruz. İhracatta yapılanmamız var. Dört ay içinde bir sürprizle karşınızdayız" sözleriyle açıkladı. Hakko, dünyanın hazirandan sonra toparlanacağını ve çok güzel günlerin yakın olduğunu vurgulayarak, Türkiye’nin de iyimser olması için yeterince sebebi bulunduğunu kaydetti.

Tüm Vakko markaları 2.5 milyon dolara Galleria’da

KRİZ nedeniyle yatırımların durdurulduğu, istihdamın azaltıldığı ortamda Vakko, 2.5 milyon dolarlık yatırımla tüm markalarını Galleria’da bir araya topluyor. Vakko, Vakkorama, V2K, Vakko Chocolate ve cafe ilk kez aynı AVM’de bir arada olacak. Sadece Vakkorama-V2K mağazası için 600 bin dolar harcandı. 15 gün içinde Vakko Chocolate da açğlacak.

Yılbaşı çikolatası kriz dinlemedi

YILBAŞI geleneği olan Vakko Çikolata’nın satışlarında bir gerileme olmadığını belirten Cem Hakko, "Çikolatada 2007-2008 cirosu aynı. Çikolatadan bakınca kriz hiç yok. Fakat gömlek, kravat, eşarp gibi hediyeliklerde bazı noktalarda gerilemeler oldu. Bunun nedeni de piyasanın lüzumsuz bir rekabet içinde indirime girmesi" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!