Güncelleme Tarihi:
MCKinsey’in “Modanın Durumu 2023” raporunda lüks segmentteki büyümenin küresel büyüme hızının üzerinde olduğuna dikkat çekilmişti. Rapora göre pandemiden en hızlı çıkışı yapan lüks segmentte bu yıl yüzde 5 ila 10 arasında büyüme bekleniyor. Vakko Holding CEO’su Jaklin Güner’e göre ise Türkiye, yaklaşık dört saatlik mesafeyi kapsayan bölgesinde lüks ekonominin hub’ı olacak. Bu beklentinin 89 yıldır lüks segmentte faaliyet gösteren grubun yeni yatırım planı için motivasyon kaynağı olduğunu belirten Güner, otelcilikten hazır giyime kadar sadece Türkiye değil yakın coğrafyasında da yeni projeler üzerinde çalıştıklarını söyledi.
POTANSİYEL BÜYÜK
Güner, Güney Marmara’nın en büyük AVM ve lüks yaşam merkezi olarak Atış Yapı tarafından hayata geçirilen DownTown Bursa’nın tanıtım toplantısında konuştu. “İstanbul’a Bursa’dan çok fazla lüks tüketicisi geliyor. Onların ve 3,5 milyonluk nüfusuyla pek çok Avrupa ülkesinden daha kalabalık olan kentin tamamının potansiyeline inandığımız için bu projede Atış Yapı ile işbirliğine gittik” diyen Güner, bu yıl 30 yeni mağaza açacaklarını dile getirdi. Güner, “Lüks, Türkiye’de büyüyecek. Lüks dünyada bir büyüyorsa, Türkiye’de iki, Vakko’da dört kat büyüyor. Tüm yatırımları bu doğrultuda yapıyoruz. Bu yıl sonunda 201 mağazaya ulaşacağız. Kuveyt, Katar, BAE, Balkan ülkelerine yönelik çalışmalarımız sürüyor. Martta ilk otelimizi açıyoruz. Online yemek sistemi Fuudy’nin yüzde 32’sini aldık. Yeni sektörlere de giriyoruz” diye konuştu.
İSTANBUL HAVALİMANI ETKİSİ
İstanbul’un yaklaşık dört saatlik uçuş mesafesindeki bölgede lüks segment için ayrı bir değer ifade ettiğini vurgulayan Jaklin Güner, İstanbul Havalimanı devreye girdikten sonra ilginin daha da arttığını söyledi. Güner, “Ukrayna-Rusya savaşının uzaması da lüks markalar için gözlerin İstanbul’a çevrilmesine neden oldu. İstanbul lüksün merkezi olarak öne çıkıyor. Bunda lüksün sürdürülebilir yaklaşımı da etkili. Lüks demek, daha uzun ömürlü demek. Hızlı moda hız kesecek. Onlar da sürdürülebilirlikle ilgili talepler nedeniyle iş modellerini gözden geçirmek durumunda kalacaklar” ifadelerini kullandı.
30 MARKA İLK KEZ BURSA’DA YER ALIYOR
Atış Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Atış, son dönemde Bursa’ya yapılan en büyük yatırımlardan birine imza attıklarını belirtti. DownTown Bursa’nın 2018’de başladığını ancak bu süreçte maliyetlerin giderek arttığını vurgulayan Atış, “Yatırımı 400 milyon dolarla tamamlayacağız. Bu yılın ikinci çeyreğinde açılmasını hedefliyoruz. Yüzde 85 dolulukla açılacak. Şu anda yüzde 70’i kiralandı. Vakko ile önemli bir işbirliği yaptık. Burada 200’ün üzerinde marka olacak, 30’u ilk kez Bursa’ya gelecek. Bölgenin lüks tüketimdeki potansiyeli büyük” diye konuştu.