Vakko Beyoğlu’ndan gidiyor yerine en büyük Mango geliyor

Güncelleme Tarihi:

Vakko Beyoğlu’ndan gidiyor yerine en büyük Mango geliyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 29, 2006 00:00

Türk moda dünyasının en önemli markalarından Vakko, simgesi haline gelmiş Beyoğlu’ndaki 5 katlı mağazasından temmuz ayı sonlarında çıkıyor. Vakko’nun boşalttığı binayı İspanyol hazır giyim markası Mango, Türkiye’deki en büyük mağazasını açarak dolduracak.

YARATTIĞI ilklerle Türk moda dünyasının en önemli markalarından biri olan Vakko, 44 yıl önce açtığı ve o günlerde İstanbul’un gördüğü en büyük mağaza olan Vakko Beyoğlu’ndan çıkıyor. Ağustos’ta Kanyon’da bin metre kare büyüklüğünde mağaza açacak olan Vakko’nun boşaltacağı binayı, ünlü İspanyol hazır giyim markası Mango dolduracak. Beyoğlu’ndaki 5 katlı bina Mango’nun Türkiye’deki en büyük, bölgedeki ise en büyük mağazalardan biri olacak. Mango’nun Başkan Yardımcısı ve Dünya Büyüme Direktörü Isak Halfon, tam tarihi belli olmamakla birlikte mağazayı gelecek yıl açmayı planladıklarını söyledi.

VAKKO KANYON’A GİDİYOR:
/images/100/0x0/55ea3b6bf018fbb8f872e56e


Vitali Hakko, Şen Şapka ile girdiği moda endüstrisinde Vakko ile önemli bir atılım yapmıştı. Üst gelir grubuna hitap eden Vakko’nun 1962’den bu yana gözbebeği olan Beyoğlu mağazası, indirim döneminin ardından Temmuz sonu gibi kapanıyor. İstiklal Caddesi’nde 5 bin metre kare büyüklüğündeki mağazanın sahibi olduklarını ve mülkiyeti elinde bulunduracaklarını belirten Vakko’nun sahibi Cem Hakko, ağustosta Kanyon’da bin metrekare büyüklüğündeki mağazayı açacaklarını hatırlattı.

YATAY MAĞAZACILIK:

Cem Hakko, İstiklal Caddesi’ndeki mağazanın 5 bin metre kare büyüklüğünün avantaj olduğunu ancak tüketicilerin yatay mağazaları tercih ettiğini söyledi. Hakko, Vakko’nun artık tüketicisiyle yatay zeminlerde buluşacağını belirtti. Vakko ayrıca, Kanyon’un ardından İstinye Park’ta açılacak mağazasını da dört gözle bekliyor.

MERTER DE BOŞALTILACAK:

Vakko, Merter’de bulanan üretim tesislerini de şehir dışına taşımaya hazırlanıyor. Merter’de çok kıymetli olduğu bildirilen arazinin iş merkezi olarak değerlendirileceği söyleniyor. Beyoğlu ve Merter’deki değişiklikler Vakko açısından bir dönemin kapandığı ve yeni bir dönemin açıldığı şeklinde değerlendiriliyor.

MODERNİZMİN SİMGESİ:

Spiros adlı bir Rum’un Mahmutpaşa’daki dükkanında vitrin görevlisi olarak iş hayatına atılan Vitali Hakko, eniştesi Rafael Elhadef’le beraber Vakko’nun ilk adımı sayılan Şen Şapka’yı kurdu. Bu mağaza, şapka giyen Cumhuriyet kadını-erkeği ve modernizmin simgesi oldu. Hakko 1962’de Vakko Beyoğlu ile İstanbul’un o güne kadar gördüğü en büyük mağazayı açtı.

PRESTİJLİ MARKA:

Son yıllarda yapılan marka değer ölçümlerine göre Vakko, Türkiye’nin en prestijli 5 markasından biri olma özelliğini koruyor. Çin Büyükelçisi Aiguo Song, takımlarını Vakko’dan aldığını açıklamıştı. Geçtiğimiz yıllarda da George Bush ve Bill Clinton gibi dünyanın sayılı liderleri Vakko imzalı kravatlar kullanmıştı.

İlk kez pazarlıksız satış uygulandı

MEVSİM
sonu indirimi kavramını Türkçe’ye sokan Vakko, Türkiye’de kadın, erkek, çocuk hazır giyiminde butik anlamda ilk girişimi ve üretimi yaparak, hazır giyimin bir ’anti-mode’ (moda karşıtı) olmadığını da gösterdi. Bir Ortadoğu geleneği olarak bilinen pazarlığı kaldıran ve Türkiye’de pazarlıksız satışı ilk uygulayan da Vakko’ydu...

Çinli elçiyi de Vakko giydirdi

ÇİN ekonomisi Türk tekstil sektörü başta olmak üzere tüm dünyayı kasıp kavururken, Çin Büyükelçisi Aiguo Song geçtiğimiz günlerde Türkiye’den giyindiğini, takım elbiselerini Vakko’dan aldığını açıklamıştı. Song, Çin’den dönem dönem Türkiye’ye gelen işadamlarının 20 milyon dolarlık alım yapmayı planlamasına rağmen, yapılan miktarın 40 milyon doları bulduğunu belirtmişti. Song, artışta başta Vakko olmak üzere kaliteli ürün ve markaların büyük payı olduğunu da aktarmıştı.

Mango 20 yılda 80 ülkeye yayıldı

İSTANBUL’
da doğup 1968 yılında İspanya’ya göçen Nahman ve İsak Andic Ermay kardeşlerin 1984 yılında kurdukları hazır giyim markası Mango, şu anda 80’in üzerinde ülkede 900 civarında mağazaya sahip. 2005 yılında 1,1 milyar Euro ciro yapan Mango, tüm dünyada 4 sezon 4 koleksiyon anlayışını değiştirip, yılda 8-10 koleksiyonun hazırlanmasına öncülük eden markalardan biri oldu.

Türkiye üçüncü büyük pazar

MANGO
için Türkiye duygusal bağların yanında ticari olarak da önemli bir ülke. Mango’nun en büyük pazarı 240 kadar mağazanın olduğu İspanya. Bunu Fransa izlerken, Türkiye, Rusya ile beraber üçüncü sırada yer alıyor. 65 milyon Euro’luk cirosuyla Türkiye, Mango için İngiltere, Almanya, Portekiz gibi pazarları çoktan geçti.

İtalyan ve Fransız tekelini bitiren marka

DAHA
önceki dönemlerde İtalyan ve Fransız markaların dominant ve tek belirleyici olduğunu moda endüstrisinde Mango, Zara gibi İspanyol markaların önemli değişimler yaptığı biliniyor. ABD’de moda ve marka yaratan akımın ardından İspanyollar’ın da İtalyan ve Fransız kartelini bitirdiği kabul ediliyor.

Mango’nun 21’inci mağazası olacak

TÜRKİYE’
de 7 şehirde faaliyet gösteren Mango geçtiğimiz günlerde, Kanyon Alışveriş Merkezi’nde 550 metre kare büyüklüğünde bir mağaza açtı. Gaziantep, Ankara ve Kayseri’de de mağazalar açan Mango’nun Türkiye’deki en büyük mağazası Mango ve M2’nin bir arada bulunduğu 900 metre kare büyüklüğündeki Bahariye mağazası. Bunu 700 metre kare büyüklüğündeki İzmir mağazası izliyor. İstiklal Caddesi ile Mango Türkiye’deki en büyük mağazasını açmış olacak. Bu mağaza ayrıca Mango’nun bölgedeki en büyük mağazaları arasında yer alacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!